name | autoweek.cz
Rekordní hybrid s rajským plynem
02.11.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Speciálně upravený vůz Hyundai Ioniq Hybrid využívající vstřikování oxidu dusného (N2O), neboli rajského plynu, vytvořil světový rychlostní rekord v souladu s předpisy FIA výkonem 253,994 km/h.
Hyundai Ioniq Hybrid v závodní úpravě vytvořil na solné pláni Bonneville ve státě Utah světový rychlostní rekord pro vozidla s hybridním pohonem na bázi sériových automobilů. V souladu s předpisy FIA dosáhl průměrnou rychlost ze dvou jízd vykonaných opačným směrem 253,994 km/h.
Oproti sériové podobě měl rekordní Ioniq řadu úprav aerodynamiky, zaměřených na masku chladiče, tvar podlahy a použití speciálních plných ráfků kol.
Výkon motoru byl krátkodobě zvýšen pomocí vstřikování oxidu dusného (N2O), známého jako rajský plyn. Celý systém vstřikování byl umístěn v kokpitu a ovládán přímo řidičem.
Motor měl snížené odpory v sání i ve výfukovém potrubí. Změnilo se i nastavení motoru, převodů a řídicí jednotky hybridního pohonu. Z vozu byla odstraněna klimatizace a další nepotřebné příslušenství pro dosažení nižší hmotnosti i snížení jízdních odporů.
Pro zajištění maximální bezpečnosti byl vůz vybaven vysokopevnostní bezpečnostní klecí Bisimoto, šestibodovými bezpečnostními pásy Sparco, závodním sedadlem, protipožárním systémem, odpojováním baterie a brzdícím padákem. Použité pneumatiky byly Goodyear Eagle. O veškeré úpravy se starali technici Hyundai Motor America z kalifornského Fountain Valley.
Oproti sériové podobě měl rekordní Ioniq řadu úprav aerodynamiky, zaměřených na masku chladiče, tvar podlahy a použití speciálních plných ráfků kol.
Výkon motoru byl krátkodobě zvýšen pomocí vstřikování oxidu dusného (N2O), známého jako rajský plyn. Celý systém vstřikování byl umístěn v kokpitu a ovládán přímo řidičem.
Motor měl snížené odpory v sání i ve výfukovém potrubí. Změnilo se i nastavení motoru, převodů a řídicí jednotky hybridního pohonu. Z vozu byla odstraněna klimatizace a další nepotřebné příslušenství pro dosažení nižší hmotnosti i snížení jízdních odporů.
Pro zajištění maximální bezpečnosti byl vůz vybaven vysokopevnostní bezpečnostní klecí Bisimoto, šestibodovými bezpečnostními pásy Sparco, závodním sedadlem, protipožárním systémem, odpojováním baterie a brzdícím padákem. Použité pneumatiky byly Goodyear Eagle. O veškeré úpravy se starali technici Hyundai Motor America z kalifornského Fountain Valley.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz