name | autoweek.cz

Rekordní obchodní výsledky PSA

Rekordní obchodní výsledky PSA

15.01.2011 | | Tiskové zprávy

Prodej vozů a montážních celků Skupiny PSA Peugeot Citroen dosáhl 3 602 200 vozů, což znamená nárůst o 13 %. V Evropě bylo dosaženo podílu 14,2 % oproti 13,8 % v roce 2009. Výrazný byl nárůst podílu prodeje mimo Evropu - na 39 % ve srovnání s 34 % v roce 2009.

Rok 2010 byl poznamenán desetiprocentním nárůstem celosvětových automobilových trhů. Nejvýraznější růst byl, stejně jako v roce 2009, zaznamenán v Číně (+30 %) a Latinské Americe (+14 %). V Evropě (tj. země EU, EFTA a Chorvatsko) poptávka celkově poklesla (- 4 %), ale vývoj zde byl velmi nerovnoměrný: Francie 0 %, Německo - 22 %, Španělsko + 4 %, Itálie - 8 %, Velká Británie + 3 %, střední a východní Evropa - 4 %

V této situaci se prodej skupiny PSA Peugeot Citroën, který v roce 2010 v celém světě dohromady dosáhl 3 602 200 montovaných vozidel a montážních celků, zvýšil o 13 %, z čehož bylo 3 125 100 montovaných vozů (+ 9,8 %) a 477 000 kusů (+ 39,4 %) u prodeje sad montážních celků, a to zejména díky aktivitě značky Peugeot

V roce 2010 potvrdila značka Peugeot pozici nejprodávanější francouzské značky na světě. V Evropě se obě značky Skupiny v hodnocení značek posunuly dopředu - Peugeot obsadil 4. a Citroën 6. místo.

Ředitel obou značek Jean-Marc Gales prohlásil: \"Kromě rekordního prodeje, kterého Skupina dosáhla v roce, kdy oslavila 200. výročí od svého založení, chci zmínit dva důvody ke spokojenosti. Především je to náš růst na mezinárodním poli: velká část našeho prodeje se dnes uskutečňuje mimo Evropu. Dále je to kvalita našich výsledků: výrazného posunu jsme dosáhli u zákazníků, kteří kupují luxusní vozy, a u firemních zákazníků. Dosáhli jsme toho díky novým modelům, vynikající kvalitě výrobků a designu, ekologickým výsledkům a mimořádné kvalitě služeb. Díky všem těmto přednostem můžeme hledět do roku 2011 s důvěrou, i přesto, že bylo v Evropě ukončeno vyplácení šrotovného.\"

 

Zvýšení podílu na evropském trhu

Na evropském trhu s osobními a lehkými užitkovými vozy, který v roce 2010 zaznamenal pokles o 4 %, se registrace vozů PSA Peugeot Citroën snížily o 0,9 % na 2 195 000 kusů. Podíl Skupiny na trhu se opět zvýšil, a to na 14,2 %, což představuje nárůst o 0,4 % oproti roku 2009.

Trh s osobními vozy byl v roce 2010 poznamenán dalším snížením vyplácení šrotovného ve Francii a jeho zastavením v Německu a ve Španělsku. Trh s osobními vozy během roku dle očekávání poklesl o 5,2 % s velkými rozdíly mezi prvním (+0,5 %) a druhým pololetím (-11,1 %).

Trh s lehkými užitkovými vozy zaznamenal pozitivní vývoj. Došlo k nárůstu o +9,6 %. Skupina PSA Peugeot Citroën na tomto trhu potvrdila své vedoucí postavení, její podíl na trhu dosáhl 21,9 %.

Výrazný nárůst podílu prodeje mimo Evropu na 39 % z celkového objemu

Prodej mimo Evropu představoval v roce 2010 celkem 39 % z celkového prodeje Skupiny, zatímco v roce 2009 činily 34 %. Tato dynamika se v průběhu roku ještě zrychlila. Ve 2. pololetí dosáhl prodej mimo Evropu 43 %. Tento výrazný nárůst potvrzuje závazek skupiny PSA Peugeot Citroën věnovat se těmto prioritním regionům, tedy Latinské Americe, Číně a Rusku. Svědčí o ambici Skupiny dál rozšiřovat svůj globální rozměr.

Latinská Amerika: potvrzený růst

Trhy v Latinské Americe potvrdily ve 2. pololetí roku 2010 vzrůstající trend. Za celý rok tyto trhy dohromady vzrostly o 14 %. K největšímu nárůstu došlo v Brazílii (+11 %) a Argentině (+29 %). Konsolidovaný prodej skupiny vzrostly o 26,5 % na 294 300 kusů, díky čemuž se podíl na trhu zvýšil na 5,4 % oproti 5,2 % v roce 2009. Z hlediska objemu jde o historický rekord. K posílení rozvoje operací Skupiny v tomto regionu přispěly především model Citroën C3 Aircross, který byl na trh uveden v září, a pick-up Peugeot Hoggar, prodávaný od května, a rovněž agresivnější obchodní strategie přizpůsobená místním trhům.

Čína: Skupina položila základy pro svůj ambiciózní rozvoj

Čínský trh v roce 2010 s 30 % nárůstem opět potvrdil, že je hlavním aktérem světového automobilového trhu. Prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën dosáhly v Číně nového rekordu 375 600 prodaných vozů (+38 %). Podíl skupiny na trhu dosáhl 3,3 %. Posílením spolupráce se společností Dongfeng a podpisem nové smlouvy o společném podniku se společností Changan (podmíněno schválením čínskými orgány) položila skupina PSA Peugeot Citroën základy pro ambiciózní cíle svého dalšího růstu.

Rusko: rychlejší oživení

Ruský trh zahájil s počtem 1 906 000 nově registrovaných vozů a ročním nárůstem dosahujícím 30 % nové období rychlého růstu. Skupina si v tomto prostředí zachovala s 55 500 prodanými kusy (+37 %) a podílem na trhu ve výši 2,8 % po celý rok své pozice, ale hlavního růstu dosáhla po spuštění místní výroby vozů 308,  C4,  4007  a C-Crosser, jejichž celkový prodej se ve 2. pololetí zvýšil o 85 %.

 

Strategie uvádění vozů vyšších kategorií

Cílem modelové strategie Skupiny je zvýšit hodnotu značek Peugeot a Citroën. S úspěchem se setkalo spuštění prodeje DS3, kterým Citroën v březnu 2010 zahájil novou řadu DS, i uvedení vozu Peugeot RCZ v květnu 2010, kterému předcházelo uvedení modelu 3008 v dubnu 2009.

Citroën DS3 výrazně překročil s více než 65 000 objednávkami zaznamenanými po celém světě od spuštění prodeje své cíle.

Peugeot RCZ zaregistroval 17 000 objednávek, což je víc než počáteční očekávání. Model 3008 je s téměř 190 000 kusy prodanými od uvedení na trh jedním z pilířů růstu Značky.

Strategie snižování emisí CO2

Skupina PSA Peugeot Citroën pokračuje ve snižování emisí CO2 u svých vozů. Její strategie se přitom opírá o 3 úzce související pilíře: optimalizaci spalovacích motorů, vývoj mikrohybridní, hybridní a  dobíjecí hybridní technologie a rozvoj vozů s elektrickým pohonem.

V roce se díky technologickým novinkám u spalovacích motorů skupině PSA Peugeot Citroën podařilo dále snížit průměrné emise CO2 na 132,4 g/km oproti 135,4 g v roce 2009.

V roce 2011 si skupina PSA Peugeot Citroën své prvenství z hlediska ekologie udrží, a to díky následujícím nejnovějším průlomovým technologiím:

- mikro-hybridní systém e-HDI používaný od konce roku 2010 u vozů Citroën C4, C4 Picasso a C5, který se v roce 2011 objeví u vozů Peugeot 508 a 308;

- vozy s elektrickým pohonem Peugeot i0n a Citroën C-ZERO, které se prodávají od prosince 2010, již zaznamenaly 3 000 závazných objednávek;

- vůz 3008 HYbrid4, první dieselový hybrid na světě, se má na trhu objevit v průběhu roku 2011.

 

Perspektivy pro rok 2011

V Evropě by mělo v roce 2011 dojít ke stabilizaci automobilového trhu. Značky Peugeot a Citroën budou pokračovat v nastoupené dynamice a uvedou na trh modely Peugeot 508, 3008 HYbrid4, Citroën DS4 a později DS5.

Trhy v Latinské Americe by měly po oživení, k němuž došlo v roce 2010, pokračovat ve výrazném růstu, i když bude o něco mírnější.

V Číně si dynamika trhu zachová vzestupný trend, a to i přesto, že pekingské úřady oznámily omezení počtu povolovaných nově registrovaných vozů. Trh by si měl zachovat dvojciferný rytmus růstu.

V Rusku by měl systém šrotovného a obecné oživení hospodářství na pozadí nárůstu cen surovin umožnit další růst trhu a návrat k dynamice, která by se měla přiblížit k dynamice z doby před krizí.

V těchto regionech by měl růst trhů společně s nárůstem podílů na trhu umožnit skupině PSA Peugeot Citroën přiblížit se k cíli dosáhnout v roce 2015 celkem 50 % prodejů mimo Evropu.