name | autoweek.cz

Rekordní rok 2015 - Škoda Auto dodala 1,06 milionu vozů

Rekordní rok 2015 - Škoda Auto dodala 1,06 milionu vozů

13.01.2016 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy

Škoda Auto v roce 2015 zvýšila dodávky zákazníkům o 1,8 % na 1 055 500 vozů (v roce 2014 to bylo1 037 200). Silný růst značka Škoda zaznamenala v západní a střední Evropě, když nová Škoda Superb překonává očekávání.
Škoda Auto ve 120. roce existence společnosti dosáhla nového prodejního rekordu a podruhé za sebou prodala více než 1 milion vozů za jeden kalendářní rok. Celosvětový prodej značky v jubilejním roce vzrostl o 1,8 % na 1 055 500 vozů (2014: 1 037 200).
 
V prosinci vzrostl celosvětový prodej o 5,7 % na 86 600 vozů (prosinec 2014: 81 900), čímž Škoda Auto dosáhla nejlepšího prosincového výsledku v historii podniku.
 
​„Škoda v roce 2015 v náročných tržních podmínkách prokázala svou sílu. Moderní modelová paleta značky Škoda přesvědčila zákazníky po celém světě. Stále více se přitom daří získávat pro značku nové skupiny zákazníků atraktivním designem, nejaktuálnější technikou a mnoha praktickými výhodami vozů Škoda,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
 
Rok 2015 byl pro českou automobilku opět ve znamení modelové a obchodní ofenzívy. V lednu vyjela k prvním prodejcům nová Škoda Fabia Combi. O měsíc později se v Praze konala světová premiéra nové generace modelu Škoda Superb, který byl od června postupně uváděn na trhy. V západní Evropě vzrostl prodej modelu Superb v porovnání s předchozím rokem o 7,6 %, v Německu o 6,5 %. V České republice dodala Škoda svým zákazníkům o 42,8 % více vozů řady Superb.
 
„Nová Škoda Superb představuje dosavadní vrchol naší modelové ofenzívy. Tento vůz přivádí značku do nové dimenze, co se týče designu, techniky a komfortu. Těší nás, že poptávka zákazníků po modelu Superb výrazně překonává naše očekávání. Těší nás také, že na konci roku bylo ve spolupráci s obchodní sítí přebudováno již více než 1700 obchodních a servisních míst dle nového korporátního designu,“ řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.“
 
V západní Evropě Škoda v roce 2015 rostla o 4,3 % na 430 900 dodaných vozů. V prosinci dodala značka svým zákazníkům v západní Evropě 31 100 vozů (prosinec 2014: 28 800). Na svém druhém největším trhu Německu zvýšila automobilka v roce 2015 své dodávky zákazníkům o 6,2 % na 158 700 vozů (2014: 149 500) a opět tak posílila svou pozici nejsilnější zahraniční značky. Dvouciferný růst zaznamenala Škoda v Itálii (16 600 vozů; +16,8 %), Portugalsku (3 100 vozů; +30,7 %), Španělsku (22 100 vozů; +24,1 %), Švédsku (15 100 vozů; +10,9 %) a Irsku (7 900 vozů; +25,1 %).
 
Ve složitých podmínkách východoevropských trhů, vyjma Ruska, dodala Škoda svým zákazníkům v roce 2015 celkem 32 700 vozů (2014: 34 700). Tržní podíl značky vzrostl na 7,5 % (2014: po 6,6 %). V prosinci dodala Škoda svým zákazníkům ve východní Evropě (bez Ruska) 2700 vozů (prosinec 2014: 2100).
 
V Rusku dosáhl prodej vozů značky Škoda za celý rok hodnoty 55 000 vozů (2014: 84 400), tržní podíl se zvýšil na 3,7 % (2014: 3,6 %). Dvouciferným tempem rostla Škoda v Rumunsku (9000 vozů; +23,0 %), Srbsku (5900 vozů; +14,4 %), v Bulharsku (2600 vozů; +27,9 %).
 
V nejlepším světle se Škoda v roce 2015 předvedla ve střední Evropě: značka rostla o 14,8 % na 172 100 vozů (2014: 149 900). Tržní podíl značky přitom vzrostl na 20,9 % (2014: 20,0 %). Prodeje značky Škoda na domácím českém trhu vzrostly dokonce o 21,1 % na 85 000 vozů (2013: 70 200). Rovněž dvouciferný růst zaznamenala automobilka na Slovensku (18 300 vozů; +11,3 %), ve Slovinsku (5700 vozů; +13,9 %).
 
V Číně si značka Škoda udržuje stabilní odbyt. Za celý rok vzrostl prodej v nejsilnějším trhu značky o 0,1 % na 281 700 vozů (2014: 281 400). V prosinci dodala automobilka svým zákazníkům 28 900 vozů (prosinec 2014: 30 800 vozů). Pozitivní vývoj zaznamenala Škoda v roce 2015 v Izraeli (17 800 vozů; +17,4 %) a v Turecku (22 200 vozů; +58,4 %). V Indii dodala Škoda v roce 2015 svým zákazníkům 15 800 vozů (2014: 15 500).
 
Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v roce 2015 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v % oproti předchozímu roku):
Škoda Octavia 432 300 +11,1%
Škoda Rapid 194 300 -12,2 %
Škoda Fabia 192 400 +19,8 %
Škoda Yeti 99 500 -3,2 %
Škoda Superb 80 200 -12,0 %
Škoda Roomster 16 600 -44,0 %
Škoda Citigo (pouze v Evropě) 40 200 -5,5 %