name | autoweek.cz

Rekordy Škoda Auto v roce 2016
23.03.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Škoda dosáhla v roce 2016 nové rekordy v objemu produkce i v prodeji. Celosvětově dodala zákazníkům rekordních 1 126 500 vozů (+6,7 %) a její celosvětový tržní podíl značky vzrostl na 2,14 %.
Uplynulý rok byl rokem 25. výročí navázání úspěšného partnerství mezi koncernem Volkswagen a českou automobilkou. Šlo o období, v němž se Škoda z vedoucí značky v regionu s jediným modelem se třemi variantami proměnila v celosvětově úspěšnou automobilku se sedmi modelovými řadami a 40 deriváty. Současně se uplynulých 25 let stalo pro celý svět ukázkou příkladného partnerství. Za 25 let se také zdvojnásobil počet zaměstnanců.
V roce 2016 bylo po celém světě vyrobeno 1 152 000 vozů se značkou Škoda.
1) Značka Škoda celosvětově
2) Zahrnuje produkci značky Škoda, bez produkce v Číně, na Slovensku, v Rusku a v Indii, ale včetně dalších koncernových značek, jako Seat, Audi a VW; produkce vozů bez rozložených sad
3) Odbyt vozů bez rozložených sad
4) Počet zaměstnanců bez agenturního personálu, včetně učňů
Investice do vývoje a modernizace
Navzdory mírnému poklesu z 591 milionů eur na 548 milionů eur, tj. o 7,0 %, jsou věcné investice nadále na velmi vysoké úrovni. Směřují především do modernizace výroby a vývoje nových modelů. Největší část (428 milionů eur) směřovala do rozšíření závodu v Kvasinách, kde bylo vytvořeno 2600 nových pracovních míst a roční produkce dosáhne 295 000 vozů.
V dubnu 2017 budou otevřena nová pracoviště rozšířeného Motorového centra, což umožní, aby Škoda převzala více vývojových aktivit v rámci skupiny Volkswagen. Do tohoto projektu Škoda investuje 12 milionů eur.
Elektromobil v roce 2020
„S naší Strategií 2025 budeme v růstu značky Škoda důsledně pokračovat i v příštích letech. Naší modelovou paletu dále obnovíme a rozšíříme a vstoupíme na nové trhy, do nových zákaznických segmentů a digitálních oblastí podnikání. Kromě toho se soustředíme také na elektrifikaci našich vozů. V roce 2020 na trh uvedeme první model značky Škoda s čistě bateriovým pohonem. První ukázku, jak by mohla vypadat elektrická budoucnost značky Škoda, představíme na autosalonu v Šanghaji,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
Nejpozději v roce 2019 bude uveden na trh model Superb s plug-in hybridním pohonem a s tímto systémem se počítá i pro model Octavia. Uvedení nových modelů s elektrickým pohonem bude spojeno s uvedením nové koncernové platformy pro vozidla s elektrickým pohonem MEB, kterou bude využívat i Škoda.
Významným oceněním schopností vývoje Škoda Auto se stalo pověření vedením společného projektu koncernu Volkswagen se společností Tata Motors při vývoji zcela nové modelové řady pro potenciálně velmi perspektivní trh v Indii. „Potvrzuje se tím, že Česká republika je nejen zemí, kde se vyrábějí kvalitní automobily, ale i místo špičkového vývoje,“ zdůraznil Bernhard Maier.
Sportovní varianta Kodiaqu a nová generace modelu Yeti
V roce 2017 představí Škoda celkem 11 modelových novinek. V březnu měly na autosalonu v Ženevě svou premiéru výrazně přepracované modelové řady Octavia, Rapid, Rapid Spaceback a Citigo i modelové varianty Kodiaq Scout a Kodiaq SportLine, Octavia RS 245 a Octavia Scout. V Šanghaji se zanedlouho představí nová varianta modelu Kodiaq s karoserií ve stylu kupé. Kodiaq Coupé bude vystaven jako koncept, ale v roce 2018 se dostane i do výroby. O tom, zda se Kodiaq v této podobě objeví i v České republice, údajně představenstvo zatím nerozhodlo.
Na podzim se představí nová generace modelu Yeti (je neuvěřitelné, s jakou rychlostí převzaly zpravodajské weby nepravdivou informaci jednoho novináře o změně jména tohoto modelu, aniž by si ji kdokoliv ověřil - šlo o stejný typ „fake news“ jako nepravda o jednání VW o koupi FCA), který se opět bude vyrábět v Kvasinách. O rok později by měl modelovou nabídku rozšířit crossover/SUV menší než Yeti a využívající platformu MQB A0, předběžně v Číně ohlášený jako Model K.
Škoda vidí velký potenciál pro redukci flotilových emisí CO2 v rozšiřování nabídky vozidel s pohonem na zemní plyn (CNG).
Strategie 2025
Pilíře Strategie 2025 jsou digitalizace, konektivita a nové mobilní služby. Cílem je vyvinout pro zákazníky zcela nové možnosti mobility. V rámci Strategie 2025 se značka orientuje především na vozy typu SUV, sleduje nejnovější trendy a dynamicky reaguje na nástup nových technických inovací.
„Budeme se snažit spojovat to nejlepší ze dvou světů - jak výrobou co nejlepších automobilů, tak i využitím nových elektronických a informačních systémů pro lepší, atraktivnější a chytřejší auta. Škoda bude v tomto vývoji hrát aktivní roli. Automobil zůstane i nadále jádrem naší nabídky. V budoucnu jej ale doplníme o služby, díky nimž bude život v každodenním provozu jednodušší, efektivnější, pohodlnější a bezpečnější. Škoda se tak změní z tradičního výrobce automobilů v poskytovatele mobility v širším smyslu. Připravujeme nová fascinující řešení mobility a nové obchodní modely pro individuální mobilitu. Součástí této strategie je i nový Škoda Auto DigiLab v Praze, který posílí naší inovační a digitální kompetenci,“ říká Bernhard Maier.
V roce 2016 bylo po celém světě vyrobeno 1 152 000 vozů se značkou Škoda.
Výroba | 2016 | 2015 | změna v % |
Octavia | 445 415 | 425 629 | +4,6 % |
Rapid | 216 603 | 189 187 | +14,5 % |
Fabia | 203 308 | 195 349 | +4,1 % |
Superb | 148 880 | 84 550 | +76,1 % |
Yeti | 95 417 | 89 890 | +6,1 % |
Citigo | 41 247 | 41 280 | -0,1 % |
Kodiaq | 1 167 | - | - |
Roomster | - | 11 166 | - |
CELKEM | 1 152 037 | 1 037 051 | +11,1 % |
Skupina Škoda Auto v číslech | 2016 | 2015 | změna v % | |
Dodávky zákazníkům | tis. vozů | 1 126 | 1 056 | +6,7 |
Dodávky zákazníkům bez Číny | tis. vozů | 811 | 774 | +4,8 |
Výroba 1) | tis. vozů | 1 152 | 1 037 | +11,1 |
Výroba v závodech Škoda 2) | tis. vozů | 776 | 694 | +11,8 |
Odbyt 3) | tis. vozů | 814 | 747 | +9,0 |
Počet zaměstnanců 4) | osob | 29 580 | 26 646 | +11,0 |
2) Zahrnuje produkci značky Škoda, bez produkce v Číně, na Slovensku, v Rusku a v Indii, ale včetně dalších koncernových značek, jako Seat, Audi a VW; produkce vozů bez rozložených sad
3) Odbyt vozů bez rozložených sad
4) Počet zaměstnanců bez agenturního personálu, včetně učňů
Investice do vývoje a modernizace
Navzdory mírnému poklesu z 591 milionů eur na 548 milionů eur, tj. o 7,0 %, jsou věcné investice nadále na velmi vysoké úrovni. Směřují především do modernizace výroby a vývoje nových modelů. Největší část (428 milionů eur) směřovala do rozšíření závodu v Kvasinách, kde bylo vytvořeno 2600 nových pracovních míst a roční produkce dosáhne 295 000 vozů.
V dubnu 2017 budou otevřena nová pracoviště rozšířeného Motorového centra, což umožní, aby Škoda převzala více vývojových aktivit v rámci skupiny Volkswagen. Do tohoto projektu Škoda investuje 12 milionů eur.
Elektromobil v roce 2020
„S naší Strategií 2025 budeme v růstu značky Škoda důsledně pokračovat i v příštích letech. Naší modelovou paletu dále obnovíme a rozšíříme a vstoupíme na nové trhy, do nových zákaznických segmentů a digitálních oblastí podnikání. Kromě toho se soustředíme také na elektrifikaci našich vozů. V roce 2020 na trh uvedeme první model značky Škoda s čistě bateriovým pohonem. První ukázku, jak by mohla vypadat elektrická budoucnost značky Škoda, představíme na autosalonu v Šanghaji,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
Nejpozději v roce 2019 bude uveden na trh model Superb s plug-in hybridním pohonem a s tímto systémem se počítá i pro model Octavia. Uvedení nových modelů s elektrickým pohonem bude spojeno s uvedením nové koncernové platformy pro vozidla s elektrickým pohonem MEB, kterou bude využívat i Škoda.
Významným oceněním schopností vývoje Škoda Auto se stalo pověření vedením společného projektu koncernu Volkswagen se společností Tata Motors při vývoji zcela nové modelové řady pro potenciálně velmi perspektivní trh v Indii. „Potvrzuje se tím, že Česká republika je nejen zemí, kde se vyrábějí kvalitní automobily, ale i místo špičkového vývoje,“ zdůraznil Bernhard Maier.
Sportovní varianta Kodiaqu a nová generace modelu Yeti
V roce 2017 představí Škoda celkem 11 modelových novinek. V březnu měly na autosalonu v Ženevě svou premiéru výrazně přepracované modelové řady Octavia, Rapid, Rapid Spaceback a Citigo i modelové varianty Kodiaq Scout a Kodiaq SportLine, Octavia RS 245 a Octavia Scout. V Šanghaji se zanedlouho představí nová varianta modelu Kodiaq s karoserií ve stylu kupé. Kodiaq Coupé bude vystaven jako koncept, ale v roce 2018 se dostane i do výroby. O tom, zda se Kodiaq v této podobě objeví i v České republice, údajně představenstvo zatím nerozhodlo.
Na podzim se představí nová generace modelu Yeti (je neuvěřitelné, s jakou rychlostí převzaly zpravodajské weby nepravdivou informaci jednoho novináře o změně jména tohoto modelu, aniž by si ji kdokoliv ověřil - šlo o stejný typ „fake news“ jako nepravda o jednání VW o koupi FCA), který se opět bude vyrábět v Kvasinách. O rok později by měl modelovou nabídku rozšířit crossover/SUV menší než Yeti a využívající platformu MQB A0, předběžně v Číně ohlášený jako Model K.
Škoda vidí velký potenciál pro redukci flotilových emisí CO2 v rozšiřování nabídky vozidel s pohonem na zemní plyn (CNG).
Strategie 2025
Pilíře Strategie 2025 jsou digitalizace, konektivita a nové mobilní služby. Cílem je vyvinout pro zákazníky zcela nové možnosti mobility. V rámci Strategie 2025 se značka orientuje především na vozy typu SUV, sleduje nejnovější trendy a dynamicky reaguje na nástup nových technických inovací.
„Budeme se snažit spojovat to nejlepší ze dvou světů - jak výrobou co nejlepších automobilů, tak i využitím nových elektronických a informačních systémů pro lepší, atraktivnější a chytřejší auta. Škoda bude v tomto vývoji hrát aktivní roli. Automobil zůstane i nadále jádrem naší nabídky. V budoucnu jej ale doplníme o služby, díky nimž bude život v každodenním provozu jednodušší, efektivnější, pohodlnější a bezpečnější. Škoda se tak změní z tradičního výrobce automobilů v poskytovatele mobility v širším smyslu. Připravujeme nová fascinující řešení mobility a nové obchodní modely pro individuální mobilitu. Součástí této strategie je i nový Škoda Auto DigiLab v Praze, který posílí naší inovační a digitální kompetenci,“ říká Bernhard Maier.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz