name | autoweek.cz

Renault Espace slibuje dostatek prostoru a nízkou spotřebu
28.03.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely
V přemíře představení elektromobilů přichází Renault Espace šesté generace v podobě SUV velikosti XL vybočující z řady elegantním stylem, velmi úsporným hybridním pohonem a mimořádnou ovladatelností, což vše doplňuje velký, dobře využitelný vnitřní prostor.
Renault odhalil šestou generaci Espace, která se začne prodávat v následujících týdnech. Z průkopníka evropského segmentu velkoprostorových automobilů MPV se přes exkluzivní vůz pro dlouhé cesty stává SUV. Bude k dispozici jako pěti- nebo sedmimístný automobil.
Espace je založen na nové alianční platformě CMF-CD, která mu i přes hybridizaci umožňuje být o 215 kg lehčí než předchozí generace. Ve skutečnosti je nová generace Espace prodlouženou verzí modelu Austral - delší o 21 cm a s o 8 cm delším rozvorem náprav.
Espace je dlouhý 472 cm – o 14 cm méně než u předchozí generace, rozvor náprav je 274 cm a světlá výška 18 cm. Prostřední sedadla lze posunout až o 22 cm. Objem zavazadlového prostoru je u pětimístné verze 581 až 777 l v závislosti na poloze zadního sedadla, u sedmimístné verze v pětimístné konfiguraci 477 až 677 l, v sedmimístné konfiguraci 159 l. Maximální objem je 1714 l u sedmimístného Espace, 1818 l u pětimístného.
I základní verze Techno nabízí systém OpenR kombinující dva displeje - horizontální 12,3“ v roli přístrojového panelu a vertikální 12“ dotykový na středové konzoli. Za příplatek je připraven také 9,3“ head-up displej. OpenR Link poskytuje také související služby Google Automotive vč. navigace Google Maps, integrovaného hlasového asistentu Google a katalogu aplikací Google Play.
Jediná motorizace E-Tech Full-Hybrid 200 sestává z tříválcového zážehového turbomotoru 1,2 l a dvou elektrických motorů. Spalovací motor poskytuje výkon 96 kW (131 k) a točivý moment 205 N.m. Hlavní elektromotor má 50 kW (68 k) a také 205 N.m, sekundární startér/generátor dodává dalších 18 kW (25 k) a 50 N.m.
Inteligentní automatická vícerežimová převodovka je odvozena z technologie formule 1. Kombinuje dva převodové stupně u elektromotoru a čtyři u spalovacího motoru. Převodovka pro plně hybridní pohonnou jednotku E-Tech full hybrid vybírá nejlepší z následujících možností: plně elektrický pohon, dynamický hybrid kombinující pohon spalovacím motorem a elektromotorem, e-drive se spalovacím motorem nabíjejícím akumulátor, pouze spalovací motor a rekuperace. Patnáct možných způsobů jejich kombinace maximálně snižuje emise CO2 a spotřebu.
Systém má čtyři úrovně rekuperačního brzdění volitelné pomocí páček na volantu nebo přes palubní počítač. Převodovka automaticky zvolí nejvhodnější provozní režim pro hnací ústrojí, aby zajistila až 80 % elektrické jízdy ve městě. Vůz je navíc vybaven zajímavým systémem prediktivní jízdy, který optimalizuje využití elektrické energie podle provozu a topografie nejpravděpodobnějších následujících 7 km. Renault u nejlehčí verze uvádí normovanou spotřebu 4,6 - 4,7 l/100 km.
Pokud jde o asistenční systémy, Espace 6 má spolu se systémem Multi Sense vše, co lze na této úrovni nabídky očekávat včetně systému umožňujícího autonomní řízení úrovně 2. Pokročilý systém řízení zadních kol 4 Control Advanced bude standardně dodáván u verzí Esprit Alpine a Iconic. Při rychlosti nad 50 km/h se zadní kola natáčejí až o 1° stejným směrem jako přední ve prospěch agility a stability. Při nízké rychlosti se zadní náprava natočí až o 5° proti přední nápravě, aby se zlepšila ovladatelnost - průměr otáčení se zmenší z 11,6 na 10,4 m jako u Clia.
Nový Espace se vyrábí ve španělské Palencii. Objednávky na novou generaci Espace budou zahájeny na jaře 2023.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz