name | autoweek.cz

Renault Latitude 2,0 dCi Privilege – rozumná volba

Renault Latitude 2,0 dCi Privilege – rozumná volba

17.05.2011 | Antonín Matějka | Nové modely

Nový Renault Latitude uspokojí zejména ty zákazníky, kteří hledají reprezentativně vyhlížející automobil s bohatou základní výbavou a velmi atraktivní pořizovací cenou.  

Dvoulitrový turbodiesel o výkonu 175 koní ( k dispozici je ještě varianta 150 k) spolupracující se šestistupňovou samočinnou převodovkou je ideální kombinací pro řidiče, kteří od vznětového motoru očekávají především slušnou odezvu po sešlápnutí plynového pedálu, přijatelnou spotřebu paliva a vysokou kultivovanost ve vyšších otáčkách. Nutno dodat, že ve všech těchto ohledech vás tento agregát se vstřikováním common rail určitě nezklame. Maximální točivý moment nabízí již ve 2000 1/min a ani v městském provozu není přehnaně „žíznivý“. Podle palubního počítače jsme po Praze naměřili průměrnou spotřebu 8,5 l/100 km, při delších cestách mimo město jsme se pohybovali v rozmezí 5,5 až 6,0 l/100 km, což vozu s plnou nádrží zajišťuje akční rádius až 1300 kilometrů. Velmi uspokojivá je i  hodnota zrychlení z 0 na 100 km 9,9 s a největší rychlost 215 km/h. Tu jsme si tentokrát nevyzkoušeli na dálnici, ale na ranveji malého sportovního letiště. Při tomto testu se ostatně ukázala velmi dobrá směrová stabilita vozu a poměrně nízký aerodynamický hluk. Hůře si model Latitude vedl při simulovaných vyhýbacích manévrech a při prudkém zatáčení, kdy měkce odladěný podvozek občas nestíhal přesně reagovat na pohyby volantu. Je nutné si ovšem uvědomit, že Renault Latitude není žádný „sporťák a že jeho přednosti spočívají především v jízdním komfortu na dálkových trasách.

Téměř pět metrů dlouhý sedan nabízí cestujícím vpředu i vzadu velkorysý prostor pro dolní končetiny a ve výši ramen. Pohodlně jsou konstruována i sedadla, ta přední mají navíc velmi dobrou boční oporu těla a komfortní opěrky hlavy. Jen škoda, že elektrické ovládání sedadla řidiče je standardem až ve špičkové výbavě Initiale. Přístrojová deska je řešena velice decentně a již na první pohled zaujme v základní výbavě dodávaný navigační a komunikační systém Carminat TomTom s osvědčeným intuitivním otočným ovladačem na středovém podlahovém panelu. Neméně nápadný je rovněž displej TFT umístěný mezi rychloměrem a otáčkoměrem zobrazující důležité provozní informace, mimo jiné nastavený limit omezovače rychlosti. Kromě kvalitního audiosystému 3D Sound by Arkamys s 8 reproduktory, propojením Bluetooth a s již klasickým ovládáním pod volantem zpříjemňuje pobyt na palubě vozu osvědčená dvouzónová samočinná klimatizace s funkcemi Auto, Soft a Fast. Samozřejmostí je hands-free karta Renault či automatická parkovací brzda. Zavazadlový prostor svým objemem 477 l (s plnohodnotným náhradním kolem) jistě uspokojí všechny potenciální zákazníky, zde je ovšem nutno podotknout, že čalounění „kufru“ není na úrovni, která by odpovídala standardu této automobilové kategorie.

Prodejní úspěchy jednotlivých modelů Renault Latitude se jistě budou odvíjet nejen od poměrně zajímavých pořizovacích cen, ty v České republice začínají u dvoulitrové zážehové verze na 499 900 korunách, ale í od velmi elegantního a působivého designu, který je navíc vysoce reprezentativní. Námi testovaná verze 2,0 dCi nás oslovila především výkonným a hospodárným motorem a nadprůměrným cestovním komfortem.

 

Technické údaje

 

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec se vstřikováním common rail. Zdvihový objem 1995 cm3. Největší výkon 127 kW (175 k) při 3750 1/min. Největší točivý moment 360 N.m při 2000 1/min. Šestistupňová samočinná převodovka. Pohon předních kol.

 

Karoserie


Čtyřdveřový sedan.

 

Rozměry a hmotnosti


Délka 4897 mm, šířka 2072 mm, výška 1483 mm. Rozvor 2762 mm. Pohotovostní hmotnost 1545 kg, užitečná hmotnost 560 kg. Objem palivové nádrže 70 l. Objem zavazadlového prostoru 0,477 m3.

 

Jízdní výkony


Největší rychlost 215 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,9 s. Spotřeba paliva (město, mimo město, kombinovaná) 8,4/5,5/6,5  l/100 km.

 

Základní pořizovací cena

669 900 Kč vč. DPH

 

 

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka
\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"
Na silnici \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"
Kvalita \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Bezpečnost \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"
Pohodlí \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"
Náklady \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"

Celkem \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

Hodnocení: \"1\"\"\"\"\"\"\"\"\" - horší než průměr, \"1\"\"1\"\"\"\"\"\"\" - slušný standard, \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\" - docela dobré, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"\" - vynikající, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" -zcela mimořádné