name | autoweek.cz

Renault Mégane Coupé 1,9 l dCi  Privilege - dotyk krásy

Renault Mégane Coupé 1,9 l dCi Privilege - dotyk krásy

04.08.2009 | Antonín Matějka | Nové modely

Nový Mégane Coupé patří bezesporu mezi stylisticky nejatraktivnější sériové vozy současné produkce. S turbodieselem 1,9 l dCi dokáže tento automobil uspokojit i náročnější řidiče.

Novinka francouzské značky Renault je skutečně impozantní. Její design s ladnými, aerodynamicky propracovanými liniemi a ultramoderně řešenou přídí a zádí musí okouzlit snad každého milovníka sportovně laděných vozů. Připočteme-li k tomu elegantní oblouk střechy s vizuálně odlehčeným zadním sloupkem, optimálně dimenzovanou prosklenou plochu a atraktivní kola z lehké slitiny, dostáváme nesmírně kompaktní a přitažlivý vůz, který ve svém segmentu, stěží hledá konkurenta. Minimálně z estetického hlediska.
To ostatně platí i pro interiér, v němž se snoubí tradiční francouzský šarm s pečlivě vybranými a barevně sladěnými materiály. Obzvlášť příjemně působí světle béžové čalounění a provedení spodní části přístrojové desky. Ve stejném odstínu je vyveden i do ruky dobře padnoucí tříramenný multifunkční volant a přehledný digitální rychloměr kombinovaný s ukazatelem stavu paliva a teploty chladicí kapaliny a spojený s klasickým černě podbarveným otáčkoměrem. Přední anatomicky tvarovaná a výškově stavitelná sedadla jsou vcelku komfortní a zároveň přirozeně tuhá, aby poskytovala dostatečnou oporu těla při rychlejších průjezdech zatáček. Překvapující je prostor na zadních sedadlech, kde se pohodlně usadí i cestující většího vzrůstu. V žádném případě se nejedná, jak jsem se s ohledem na tvary zadní části vozu původně domníval, pouze o provizorní řešení přepravní kapacity vozu. Tomu odpovídá i velikost zavazadlového prostoru, kterou lze postupnou úpravou zadních dělených sedadel zvětšit z 344 až na 991 litrů.
Stotřicetikoňový čtyřválec 1,9 l dCi se vstřikováním common rail, nabízející maximální točivý moment 300 N.m již v rozmezí 1750 až 2500 otáček, zajišťuje vozu velmi dobrou elasticitu, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy a největší rychlost 210 km/h. Průměrná spotřeba paliva v kombinovaném provozu se přitom pohybuje na hranici 5 l/100 km. Jízdní parametry sice poněkud ovlivňuje vyšší hmotnost vznětového motoru, i tak jsou ovšem velmi přesvědčivé. Zejména v zatáčkách, kde nový Mégane Coupé přesně vede zvolenou stopu a citlivě reaguje na případnou korekci řízení. Odpružení je naladěno komfortněji, což není vzhledem ke kvalitě našich silnic na škodu a velmi dobrý dojem jsme měli i z účinnosti brzdové soustavy , která krotí temperament vozu celkem s přehledem.
Námi testovaná špičková verze Privilege s cenou atakující půl milionu korun rozhodně svého majitele nezklame. Jedná se totiž o automobil, který kromě nesporných technických kvalit, bohaté standardní výbavy a vysoké bezpečnosti nabízí přirozený půvab a patřičný sportovní esprit.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

 

Motor
Vznětový přeplňovaný řadový čtyřválec s rozvodem OHC a vykotlaným vstřikováním common rail. Zdvihový objem 1870 cm3. Největší výkon 96 kW (130 k) při 3750 1/min. Největší točivý moment 300 N.m při 1750 1/min. Šestistupňová manuální převodovka. Pohon předních kol.

 

Karoserie

 

Kupé.

 

Rozměry a hmotnosti

 

Délka 4299 mm, šířka 1804 mm, výška 1423 mm. Rozvor 2640 mm. Pohotovostní hmotnost 1310 kg, užitečná hmotnost 487 kg. Objem palivové nádrže 60 l. Objem zavazadlového prostoru 0, 344 - 0,991 m3.

 

Jízdní výkony

 

Největší rychlost 210 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 s. Spotřeba paliva (kombinovaná/ mimo město/město) 6,2/4,4/5,1 l/100 km.

 

Pořizovací cena

 

494 900 Kč vč. DPH

 

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka
\"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"
Na silnici \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"
Kvalita \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"
Bezpečnost \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Pohodlí \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"
Náklady \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"

Celkem \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"

Hodnocení: \"1\"\"\"\"\"\"\"\"\" - horší než průměr, \"1\"\"1\"\"\"\"\"\"\" - slušný standard, \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\" - docela dobré, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"\" - vynikající, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" -zcela mimořádné