name | autoweek.cz

Renault partnerem Designbloku 2018
25.10.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Značka Renault je druhým rokem hlavním partnerem pražského mezinárodního festivalu designu Designblok 2018, který probíhá od čtvrtka 25. do pondělí 29. 10. 2018 v Průmyslovém paláci na pražském Výstavišti v Holešovicích.
Renault na Designbloku současně připomíná 120 let své existence před vstupem do Průmyslového paláce přehlídkou osmi legendárních modelů, které zásadní způsobem ovlivnily vývoj automobilového designu. Jde o vozy Primaquatre, 4 CV, kupé Caravelle, R8, R16 TX, R5 Alpine a Espace 1. generace.
Současně v Superstudiu v pravé části Průmyslového paláce prezentuje svou současnou designovou strategii studií, která stála na jejím počátku - konceptem dvoumístného sportovního vozu s elektrickým pohonem DeZir.
DeZir je studie sportovního vozu, na níž v roce 2010 uvedl nově nastupující šéfdesignér Renaultu Laurens van den Acker zcela nové pojetí designu značky. DeZir byl prvním ze série konceptů ukazujících budoucnost Renaultu po stránce designu i techniky. Zatímco kupé DeZire symbolizovalo lásku, crossover Captur hledání, minivan R-Space rodinu, víceúčelový van Frendzy práci i volný čas, malý Twin`run hru a velký Initiale Paris moudrost. Tato unikátní série studií nebyla jen samoúčelnou hrou designérů, protože se posléze proměnila v sériové vozy - kromě Clia to jsou Captur, nové generace Mégane a Scénicu, Kadjar, Talisman a úplně nově pojatý Espace.
Dvoumístné kupé se šikmo vzhůru výklopnými dveřmi má motor před zadní nápravou a pohon zadních kol. Také po stránce pohonu DeZir ukázal nové směřování značky Renault. Pohání jej totiž elektromotor o výkonu 110 kW. DeZir je koncipován tak, že akumulátor se může nejen tradičně dobíjet, ale také jej lze s využitím systému Quick Drop během tří minut nahradit za plně nabitý.
Stejně jako vnější tvary i interiér studie DeZir je navržen tak, aby budil vzrušení a už na pohled dokázal rozbušit srdce. Zajímavostí je spojené jediné sedadlo pro oba cestující, kteří jsou uprostřed od sebe odděleni jakoby se vznášející středovou konzolí. Na straně řidiče vše odpovídá kokpitu sportovního vozu, kde jsou všechny ovládací prvky soustředěny do dotykového displeje.
Současně v Superstudiu v pravé části Průmyslového paláce prezentuje svou současnou designovou strategii studií, která stála na jejím počátku - konceptem dvoumístného sportovního vozu s elektrickým pohonem DeZir.
DeZir je studie sportovního vozu, na níž v roce 2010 uvedl nově nastupující šéfdesignér Renaultu Laurens van den Acker zcela nové pojetí designu značky. DeZir byl prvním ze série konceptů ukazujících budoucnost Renaultu po stránce designu i techniky. Zatímco kupé DeZire symbolizovalo lásku, crossover Captur hledání, minivan R-Space rodinu, víceúčelový van Frendzy práci i volný čas, malý Twin`run hru a velký Initiale Paris moudrost. Tato unikátní série studií nebyla jen samoúčelnou hrou designérů, protože se posléze proměnila v sériové vozy - kromě Clia to jsou Captur, nové generace Mégane a Scénicu, Kadjar, Talisman a úplně nově pojatý Espace.
Dvoumístné kupé se šikmo vzhůru výklopnými dveřmi má motor před zadní nápravou a pohon zadních kol. Také po stránce pohonu DeZir ukázal nové směřování značky Renault. Pohání jej totiž elektromotor o výkonu 110 kW. DeZir je koncipován tak, že akumulátor se může nejen tradičně dobíjet, ale také jej lze s využitím systému Quick Drop během tří minut nahradit za plně nabitý.
Stejně jako vnější tvary i interiér studie DeZir je navržen tak, aby budil vzrušení a už na pohled dokázal rozbušit srdce. Zajímavostí je spojené jediné sedadlo pro oba cestující, kteří jsou uprostřed od sebe odděleni jakoby se vznášející středovou konzolí. Na straně řidiče vše odpovídá kokpitu sportovního vozu, kde jsou všechny ovládací prvky soustředěny do dotykového displeje.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz