name | autoweek.cz

Renault předvedl nové Kangoo a přidal Express

Renault předvedl nové Kangoo a přidal Express

13.11.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Po 13 letech dobrých a věrných služeb Kangoo 2. generace ustoupí nové generaci. Kromě nového Kangoo ve formě osobního MPV a užitkového vozu bude Renault nabízet i nízkonákladovou verzi Express. Kangoo i Express přijdou na trh už na jaře 2021.
Renault konečně odhalil podobu třetí generace modelu Kangoo v osobní i užitkové verzi. Tento uživatelsky přívětivý a prostorný vůz, ve Francii označovaný jako Ludospace, byl uveden na trh už v roce 1997. Současné Kangoo, které přišlo na trh v roce 2007 a posléze v roce 2013 absolvovalo modernizaci, už v porovnání s novou generací konkurenčních modelů od PSA poněkud zastaralo poté, co Citroën Berlingo a Peugeot Partner/Rifter v roce 2018 výrazně modernizovaly své vybavení. Pozice se pro Kangoo ještě víc zhoršila uvedením páté generace Volkswagenu Caddy.
 
Pětimístné Kangoo odpovídá potřebám aktivních rodin. Má nový elegantnější design, je komfortnější a nabídne rozsáhlejší výbavu s novými asistenty řízení. Zachovává si důmyslnou variabilitu, která činí tento vůz velmi oblíbeným u zákazníků.
 
Nové Kangoo Van s inovativním interiérem
Nové Kangoo Van má bohatší výbavu než dosud a přináší zásadní inovaci v podobě unikátního uspořádání Easy Side Access, obzvláště praktického v městském prostředí, kde usnadní nakládání zboží a přístup do vozidla. Kangoo Van nemá boční sloupek, takže nabízí nejširší boční přístup na trhu s šířkou 1426 mm - dvakrát větší než předchozí verze.
 
Zcela nový interiér Kangoo Van vychází z osobních modelů Clio resp. Captur s horizontálně dělenou přístrojovou deskou s množstvím úložných prostorů. Má vylepšená sedadla a je komfortnější i kvalitněji vybavený s důrazem na úložné prostory a ergonomii. V interiéru najdete multimediální systém Renault Easy Link a mnoho jízdních asistentů jako jsou kontrola situace za vozidlem Rear View Assist, sledování mrtvého úhlu Blind Spot Warning, parkovací senzory vpředu i vzadu, jakož i zrcátka Wide View Mirror.
 
Easy Inside Gallery je inovativní vnitřní úložný systém, který umožňuje převoz dlouhých a objemných předmětů na hlavou cestujících, čímž se uvolňuje prostor na podlaze. Nová sedadla jsou komfortnější a z odolnějších materiálů, takže při intenzivním používání víc vydrží. Kangoo Van bude k dispozici ve dvou délkách s objemem nákladového prostoru 3,3 až 3,9 m3 ve standardní verzi a 4,2 až 4,9 m3 v prodloužené.
 
Kangoo a Kangoo Van se budou vyrábět ve Francii v továrně Renault v Maubeuge. V nabídce budou zážehové i vznětové motory, ale také plně elektrický pohon. Předpokládat se dá i elektrifikovaná verze E-Tech. Přesné motorizace a kompletní technické údaje ovšem Renault zatím neuvedl.
 
Vrací se Express
Kromě nové generace modelu Kangoo v osobní verzi ve formě MPV a užitkové dodávky Renault oznámil i návrat modelu Express, což byl předchůdce modelu Kangoo. Toto označení se sice stále používalo k označení některých verzí modelu Kangoo, ale nyní se stává plnohodnotným modelem, který bude představovat nízkonákladovou verzi pro Kangoo. Jedná se v podstatě o přepracovanou podobu vozu Dacia Dokker. Podle Renaultu je Express zaměřen zejména na mladé podnikatele a malé flotily hledající nejlepší poměr cena/výkon při splnění jejich základních potřeb s největším objemem nákladového prostoru ve své kategorii.
 
Renault Express v osobním provedení s pěti plnohodnotnými místy a velkým objemem zavazadlového prostoru ovšem bude určen jen pro mimoevropské trhy. V Evropě se bude prodávat jen užitková varianta Express Van. Nákladový prostor poskytne objem 3,3 až 3,7 m3.
 
Nový Renault Express Van a Nový Express se budou vyrábět v továrně Renault v Tangeru v Maroku.