name | autoweek.cz

Renault Twingo E-Tech elektrický v čínském tempu

Renault Twingo E-Tech elektrický v čínském tempu

07.11.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Renault splnil slib a představil nový městský elektromobil Twingo E-Tech elektrický během dvou let a za cenu nižší než 20 000 eur bez dotací – s využitím znalosti postupů čínských partnerů.

Roztomilý, připomínající legendárního předchůdce, ale také cenově dostupný - Renault Twingo se vrací jako elektromobil. Klenuté hlavní světlomety a maska ​​chladiče připomínají první generaci Twinga z roku 1992, který se ve své době stal senzací a průkopníkem nového konceptu malých aut. Prodalo se ho 4,1 milionu kusů. Směřování nové generace naznačil už koncept představený na autosalonu v Paříži v říjnu 2024.

 

Nové Twingo vzniklo v rámci programu „Leap 100“, kde 100 znamená sto týdnů na vývoj, Bylo navrženo a připraveno do výroby za pouhých sto týdnů – dvakrát rychleji než předchozí elektrické modely. Projekt vedla dceřiná společnost skupiny Renault Ampere, specializující se na inteligentní elektromobily s využitím platformy AmpR Small. Na vývoji se podíleli i technici v Technocentre.

 

Už v březnu Renault uvede svůj minielektromobil na vybrané evropské trhy jako cenově dostupný vůz pro každodenní použití. Se základní cenou pod 20 000 eur (490 000 Kč) je připraven stát se cenovou jedničkou mezi evropskými elektromobily v době, kdy je pro konkurenci problémem dosažení hranice 25 000 eur. Dnes už ani vozy s hybridním pohonem nemohou této atraktivní vstupní ceně konkurovat.

 

Sériový model zůstává vzhledově hodně blízký koncepčnímu vozu. Kombinuje retro vzhled s moderními prvky. Zatímco originál byl třídveřový, nové Twingo E-Tech elektrický je praktický pětidveřový vůz dlouhý 3789 mm (rozvor náprav 2493 mm). Nabízí prostor pro čtyři dospělé cestující. Zadní sedadla lze podélně nastavit až o 17 cm a sklopné sedadlo spolujezdce vytváří prostor pro přepravu dlouhých předmětů. Objem zavazadlového prostoru 305 l je pro tak malé auto solidní.

 

V kokpit má Twingo 7“ digitální přístrojový panel a volně stojící 10“ centrální displej multimediálního systému OpenR. Kromě toho jsou k dispozici velké otočné ovladače pro nastavení klimatizace a výrazný přepínač světlometů.

 

S hmotností 1200 kg patří k nejlehčím elektromobilům. Pohon zajišťuje elektromotor s výkonem 60 kW (82 k) a maximálním točivým momentem 175 N.m. Díky tomu Twingo zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,1 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 130 km/h ve prospěch dojezdu. S kapacitou akumulátoru 27,5 kWh má být dojezd až 263 km a nabíjet lze DC výkonem 50 kW.

 

Twingo E-Tech elektrický je prvním modelem skupiny Renault, který je vybaven akumulátorem LFP (lithium-železo-fosfát). Tato robustní a cenově výhodná technologie využívá snadno dostupné suroviny a nevyžaduje kritické kovy, jako jsou kobalt a nikl. Spolu s technologií cell-to-pack snižuje náklady na akumulátor o 20 %.

 

U Renaultu jsou hrdí na to, že sériové Twingo E-Tech elektrický vyvinuli v rekordním čase pouhých 24 měsíců – výrazně rychleji než jakýkoli jiný model v historii značky. Zatímco samotný vývoj vozidla probíhal ve Francii, technologie akumulátorů a elektrického pohonu byla navržena vlastním výzkumným a vývojovým centrem ACDC v Šanghaji v Číně, v případě akumulátorů ve spolupráci se společností CATL.

 

Renault Twingo E-Tech elektrický se vyrábí ve Slovinsku v závodě Novo Mesto. V České republice bude uveden koncem roku 2026.

 

Foto: Renault