name | autoweek.cz

Renault vstupuje do nové éry

Renault vstupuje do nové éry

18.10.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

I když na autosalonu v Paříži najdeme i „normální“ auta, většina novinek je ve znamení rychlého přechodu k elektromobilitě. Na stánku Renaultu je vše elektrifikované a elektrické jsou i tři hlavní hvězdy expozice naznačující budoucí sériové vozy: 4Ever Trophy, Turbo 3E a Renault 5.

Zatímco elektrický Renault 5 i extrémní Turbo 3E už jsme mohli vidět dřív, skutečnou světovou premiéru v Paříži slaví koncept 4Ever Trophy. Podobu s napětím očekávané novinky se podařilo utajit až do poslední chvíle, což je dnes skutečně unikátní.

 

Reinkarnace Renaultu 4L se připravuje do sériové produkce s tím, že půjde o malý městský crossover výhradně s elektrickým pohonem. Půjde o větší a robustnější vůz než je připravovaný elektrický Renault 5. Ten by se s délkou pod hranicí 4 m měl od roku 2024 stát nástupcem veleúspěšného elektromobilu Zoe a současně i modelu Twingo. I když se oba nové elektrické modely hlásí ke slavným předkům, nepůjde o žádné retro, ale o moderní automobily využívající nejnovější technologie nově interpretující vozy ve stejných kategoriích jako jejich předchůdci, na jejichž úspěch budou chtít navázat.

 

Renaultu 4Ever Trophy, stojící na 19“ kolech, je dlouhý 416 cm (rozvor náprav 257 cm) a do prodeje má přijít v roce 2025. Vystavený koncept ale má se vzhledem vozu pro terénní maratóny samozřejmě k sériové podobě ještě dost daleko. Nicméně naznačuje proporce a stylistické rysy připravovaného vozu. Pohání jej elektromotor s vinutým rotorem a výkonem 100 kW (140 k) napájený akumulátorem s kapacitou 42 kWh.

 

Připravovaný elektrický 4L bude sdílet platformu CMF-BEV s budoucím Renaultem 5 a oba městské vozy se budou vyrábět ve Francii.

 

A je šance, že by se objevil v sériové produkci i automobil jako je Turbo 3E? K tomu nám COO Renaultu Fabrice Cambolive řekl: „Zcela vyloučit se to nedá. Je k tomu ale třeba zodpovědět dvě zásadní otázky: Proč? a Lze vyřešit nezbytné investice pro takový projekt? A jak naznačuje i generální ředitel Renaultu Luca de Meo – záleží i na přístupu FIA, zda by takovýto automobil pustila do automobilových soutěží. Každopádně se jedná o ukázku toho, že elektromobil v žádném případě nemusí být nudný.“