name | autoweek.cz

Sedmimístné luxusní SUV BMW X7
22.10.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely
BMW doplní svou nabídku vozů SUV o největší a nejluxusnější z nich - obrovský sedmimístný model X7, který přijde do prodeje v březnu 2019.
Největší model řady X je dlouhý 5156 mm (rozvor náprav 3105 mm), 2006 mm široký a je vysoký 1803 mm. Je to tedy největší vůz, jaký kdy BMW vyrábělo. Na trhu se postaví vozům, jako jsou Range Rover, Audi Q7 nebo Mercedes-Benz GLS. Bude pro ně velkým soupeřem nejen svými majestátními rozměry, ale i výbavou na úrovni svého noblesního příbuzného Rolls-Royce Cullinan.
Standardně bude mít tři řady sedadel a objem zavazadlového prostoru 326 l až po 2120 l po sklopení druhé a třetí řady sedadel.
BMW tímto vozem reaguje na stále častější přechod kupujících prémiových vozů právě k exkluzivním SUV, což ovšem platí mnohem víc v zámoří než v Evropě, pro jejíž silnice a ulice jsou tyto vozy příliš velké. Nicméně i v Evropě tento model přivede k BMW určitou skupinu kupujících. Vyrábět se bude pro všechny trhy v závodě ve Spartanburgu v Jižní Karolíně.
Základním motorem je šestiválec 3,0 l turbo ve verzi xDrive40i o výkonu 250 kW (340 k) a s točivým momentem 446 N.m. Pro evropské trhy se přidají dva turbodiesely. Šestiválec 3,0 l ve verzi xDrive30d má výkon 195 kW (265 k) a točivý moment 620 N.m. Nejvýkonnější verzí je šestiválec 3,0 l Twin-turbo M50d o výkonu 294 kW (400 k) a točivém momentu 760 N.m. Převodovka je ve všech případech osmistupňová Steptronic.
X7 bude standardně vybaven vzduchovým pérováním a adaptivním podvozkem s elektronicky řízenými tlumiči. K tomu lze přidat integrální aktivní řízení a systém Executive Drive Pro s aktivními stabilizátory. Nabídka nejmodernějších asistenčních systémů zahrnuje systémy Driving Assistant Professional umožňující semiautonomní řízení, při němž do rychlosti 60 km/h teoreticky řidič nemusí mít ruce na volantu a nohy na pedálech (což ale evropská legislativa zatím nepřipouští).
Standardní výbavou je BMW Live Cockpit Professional s konceptem ovládání BMW Operating System 7.0, plně digitálním přístrojovým panelem a 12,3“ kontrolním displejem. Ovládání je prostřednictvím dotykového displeje, ovladače iDrive, tlačítek na volantu nebo mluveného slova a gest. Funkce vozu se bezdrátově aktualizují s využitím funkce Remote Software Upgrade.
Také pro X7 je k dispozici BMW Inteligentní osobní asistent, systém s umělou inteligencí, který řidiči umožňuje komunikaci s vozem. BMW digitální klíč zákazníkům umožňuje používat chytré telefony pro přístup do vozu a spuštění motoru.
Standardně bude mít tři řady sedadel a objem zavazadlového prostoru 326 l až po 2120 l po sklopení druhé a třetí řady sedadel.
BMW tímto vozem reaguje na stále častější přechod kupujících prémiových vozů právě k exkluzivním SUV, což ovšem platí mnohem víc v zámoří než v Evropě, pro jejíž silnice a ulice jsou tyto vozy příliš velké. Nicméně i v Evropě tento model přivede k BMW určitou skupinu kupujících. Vyrábět se bude pro všechny trhy v závodě ve Spartanburgu v Jižní Karolíně.
Základním motorem je šestiválec 3,0 l turbo ve verzi xDrive40i o výkonu 250 kW (340 k) a s točivým momentem 446 N.m. Pro evropské trhy se přidají dva turbodiesely. Šestiválec 3,0 l ve verzi xDrive30d má výkon 195 kW (265 k) a točivý moment 620 N.m. Nejvýkonnější verzí je šestiválec 3,0 l Twin-turbo M50d o výkonu 294 kW (400 k) a točivém momentu 760 N.m. Převodovka je ve všech případech osmistupňová Steptronic.
X7 bude standardně vybaven vzduchovým pérováním a adaptivním podvozkem s elektronicky řízenými tlumiči. K tomu lze přidat integrální aktivní řízení a systém Executive Drive Pro s aktivními stabilizátory. Nabídka nejmodernějších asistenčních systémů zahrnuje systémy Driving Assistant Professional umožňující semiautonomní řízení, při němž do rychlosti 60 km/h teoreticky řidič nemusí mít ruce na volantu a nohy na pedálech (což ale evropská legislativa zatím nepřipouští).
Standardní výbavou je BMW Live Cockpit Professional s konceptem ovládání BMW Operating System 7.0, plně digitálním přístrojovým panelem a 12,3“ kontrolním displejem. Ovládání je prostřednictvím dotykového displeje, ovladače iDrive, tlačítek na volantu nebo mluveného slova a gest. Funkce vozu se bezdrátově aktualizují s využitím funkce Remote Software Upgrade.
Také pro X7 je k dispozici BMW Inteligentní osobní asistent, systém s umělou inteligencí, který řidiči umožňuje komunikaci s vozem. BMW digitální klíč zákazníkům umožňuje používat chytré telefony pro přístup do vozu a spuštění motoru.
Velká prémiová SUV v EU | 1. pol. 2018 | 1. pol. 2017 | rozdíl |
1. BMW X5 | 19 174 | 20 203 | -5,1 % |
2. Volvo XC90 | 17 367 | 15 660 | +10,9 % |
3. Range Rover Sport | 14 477 | 15 818 | -8,5 % |
4. Audi Q7 | 14 281 | 17 081 | -16,4 % |
5. Mercedes-Benz GLE | 13 833 | 14 461 | -4,3 % |
6. Porsche Cayenne | 7 766 | 7 451 | +4,2 % |
7. Land Rover Discovery | 7 515 | 9 297 | -19,2 % |
8. Range Rover | 6 394 | 8 024 | -20,3 % |
9. BMW X6 | 5 376 | 5 932 | -9,4 % |
10. Jeep Grand Cherokee | 4 118 | 5 723 | -28,0 % |
Segment celkem | 126 448 | 137 899 | -8.3 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz