name | autoweek.cz

Šéf Stellantis Europe se obává Číny

Šéf Stellantis Europe se obává Číny

20.02.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Uwe Hochgeschurtz je od loňského roku šéfem skupiny Stellantis pro Evropu. V exkluzivním rozhovoru pro Automobilwoche podpořil značku Opel a kritizoval nerovnou konkurenci s Čínou, kterou ještě zhorší Euro7.

Téměř všechny značky skupiny Stellantis, včetně Opelu, loni ztratily tržní podíl v Evropě. Šéf skupiny pro Evropu Uwe Hochgeschurtz z toho viní nedostatek přepravních kapacit pro dodávky vozů prodejcům: „Měli jsme zákazníky a měli jsme hotová auta, ale ta se nedostala tam, kam bylo potřeba. Vzhledem k nedostatku řidičů nákladních automobilů je dopravní kapacita jen omezená. Proto jsme prodejcům nabídli, aby si pro vozy přijeli sami do našich skladů.“

 

Evropský šéf Stellantisu je optimistický ohledně budoucnosti německé značky Opel, v jejímž čele krátce stál. Opel bude podle Hochgeschurtze nadále fungovat jako samostatná značka. „Jsem spokojen se značkou a s její nabídkou. Je zde velká kapacita pro rozvoj. Designové centrum v Ruesselsheimu je jedním z nejmodernějších v celé společnosti a německé továrny mají stabilní pracovní vytížení, což znamená, že jejich budoucnost je zabezpečená.“ V závodě Opelu v Rüsselsheimu se vedle modelu Astra nově vyrábí i vůz DS4.

 

Za dobré exportní trhy pro Opel Hochgeschurtz označil Latinskou Ameriku, Turecko a severní Afriku. „Jádrem trhu pro Opel však zůstane Evropa,“ dodal Hochgeschurtz.

 

Uwe Hochgeschurtz si v rozhovoru stěžoval na politiku Evropské unie, která Číně příliš usnadňuje vstup na evropský trh. Podle Stellantisu Euro 7 situaci ještě zhorší.