name | autoweek.cz

Simulační centrum pro pokročilé testování vozů Škoda Auto

Simulační centrum pro pokročilé testování vozů Škoda Auto

25.06.2024 | | Tiskové zprávy

Nové Simulační centrum je vhodné pro komplexní testování systémů pohonu a termosystému vozů se zážehovými, vznětovými, hybridními i plně elektrickými pohonnými jednotkami.

Společnost Škoda Auto v Mladé Boleslavi otevřela nové rozšíření Emisního centra a zcela nové Simulační centrum, které přispěje k dalšímu posílení vlastních vývojových kompetencí v rámci oddělení Technického vývoje.

 

Špičkové technologie umožňují přesnou simulaci širokého spektra okolních klimatických podmínek, díky čemuž lze provádět komplexní testy odpovídající reálnému provozu. Nové Simulační centrum postavené díky investici ve výši téměř 22 milionů eur, je jedním z nejmodernějších zařízení svého druhu v Evropě a jedná se o zcela unikátní laboratoř jak v ČR, tak v rámci koncernu Volkswagen.

 

V oblasti dimenzování, ladění a testování termosystému vozidel může nyní automobilka klást ještě větší důraz na optimalizaci toků energií, čímž dosáhne jejich maximálního využití jak ve vozech se spalovacími motory či hybridními pohony, tak i u elektromobilů.

 

Unikátní kombinace nejmodernějších technologií

Nové Simulační centrum umožňuje ověření funkcí vozidel v extrémních zatíženích i validace virtuálních výpočtů v širokém spektru jízdních podmínek a klimatických prostředí. Laboratoř umožňuje během testování udržovat teplotu od -7 do +50 °C. Dále umí zařízení simulovat podmínky v rozsahu od 10 do 95 % relativní vlhkosti (to je zásadní pro regiony jako Indie), sluneční svit či jízdu v horách až do nadmořské výšky 5500 m n. m. Pro simulaci jízdních odporů odpovídajících rychlosti až 265 km/h je součástí laboratoře také moderní válcový dynamometr pro vozy s výkonem do 300 kW. K simulaci proudění kolem testovaného vozidla je laboratoř vybavena sofistikovaným vedením vzduchu se dvěma ventilátory. K dispozici je rovněž emisní analytický systém či rychlodobíjecí stanice pro elektromobily s výkonem 400 kW.

 

Unikátní možnost kombinace těchto technologií dovoluje provádění komplexních testů odpovídajících reálnému provozu s dosažením vysoké přesnosti výsledků, přičemž analýza a vyhodnocení naměřených dat se provádí přímo na místě. Simulační centrum, v němž proběhne až 850 testů ročně, tak výrazně rozšiřuje možnosti vývoje nových technických řešení. Součástí stavby bylo i rozšíření Emisního centra o další pracoviště a tím zvýšení testovacích kapacit s ohledem na plnění aktuálních a nadcházejících legislativních požadavků včetně emisní normy EU7. Nové měřicí boxy budou využívány zejména pro zajištění kontroly shodnosti předsériových a sériových vozů oddělením Kvality.

 

Další potvrzení technické kompetence v rámci koncernu Volkswagen

Náročné testy v Simulačním centru, jehož výstavba započala v roce 2021 a vyžádala si investici ve výši téměř 22 milionů eur, probíhají v souladu s aktuálně platnými i budoucími legislativními normami Evropské unie, Číny, Indie, Brazílie a dalších regionů.

 

Otevření nového Simulačního centra je pro mladoboleslavskou automobilku dalším krokem potvrzujícím převzetí celosvětové odpovědnosti za vývoj platformy MQB27 koncernu Volkswagen, kompletního vývoje zážehových motorů řady EA211 včetně souvisejících systémů jako sání vzduchu, výfuku, chlazení a termomanagementu. Dále český výrobce spravuje vývoj relevantních mechanických převodovek a aplikací automatické převodovky DQ200.

 

Oblast Technického vývoje také stále hledá nové technické pracovníky z celé řady oborů, kteří zde najdou uplatnění. Více informací na https://www.skoda-kariera.cz/.

 

Foto: Škoda Auto