name | autoweek.cz

Skepse ohledně prodlužovačů dojezdu

Skepse ohledně prodlužovačů dojezdu

28.05.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Generální ředitel Volkswagenu Thomas Schäfer pochybuje o poptávce po elektromobilech s prodlouženým dojezdem v Evropě.

Elektromobily s prodlouženým dojezdem získávají v Číně stále větší popularitu. Zážehový motor v nich slouží jen k pohonu generátoru produkujícího energii pro elektrický pohon, čímž prodlužuje dojezd do dalšího nabíjení. Někteří se domnívají, že taková vozidla se budou v budoucnu častěji nabízena i v Evropě. Volkswagen je však k tomu skeptický.

 

Volkswagen na autosalonu v Šanghaji představil koncept ID. Era, který využívá pohon s prodlouženým dojezdem určený pouze pro Čínu. Ředitel prodeje a marketingu značky Jochen Sengpiehl při jeho představení uvedl: „Technologie REx by mohla představovat velmi dobrý mezikrok pro mnoho spotřebitelů. Tento způsob pohonu by mohl být důležitý i v Evropě.“

 

Generální ředitel společnosti VW Passenger Cars Thomas Schäfer ovšem nyní prohlásil, že pohon REx mají smysl především ve větších modelech, jako je SUV ID. Era, a nemusí hrát významnou roli v evropské strategii Volkswagenu: „Tato technologie není ve skutečnosti nová. Znovu se objevila a získala na popularitě zejména v Číně a pravděpodobně je použitelná i v USA, zejména u větších vozidel. Dává to smysl, pokud musíte dodržovat předpisy pro CO2, ale jen u větších vozidel. Pokud máte plug-in hybridy, opravdu potřebujete prodlužovač dojezdu?“ řekl Schäfer.

 

Schäfer tvrdí: „Koncept REx je drahá technologie s potřebou kombinovat velký akumulátor s konvenčním pohonným ústrojím spalovacího motoru. Z hlediska jízdních vlastností a nákladů nedává smysl mít zároveň prodlužovače dojezdu i plug-in hybridy. Nejnovější plug-in hybridy VW nabízejí  dlouhý dojezd a možnost rychlého nabíjení. Nahrazení tohoto systému v modelech Golf, Passat, Tiguan a Tayron by nebyla správná cesta.“

 

V USA však Volkswagen v technologii prodlužovačů dojezdu vidí potenciál. Značka Scout, která byla oživena pro místní trh, proto nabízí svá SUV a pick-upy s tímto systémem spolu s plně elektrickými verzemi.

 

ID. Era s prodlužovačem dojezdu byl jedním ze tří nových konceptů Volkswagenu určených pro čínský trh. V Šanghaji byly představeny také sedan ID. Aura o velikosti Passatu a ID. Evo. Na otázku, zda by Volkswagen mohl do Evropy přivézt modely Evo nebo Era, Schäfer odpověděl: „Nikdy jsme neřekli, že ne. Otázka zní: Kam se hodí do portfolia a je tu pro ně trh?“

 

Foto: Volkswagen