name | autoweek.cz

Škoda Auto na e-Salonu

Škoda Auto na e-Salonu

14.11.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda Auto na veletrhu e-Salon uspořádala tiskovou konferenci se šéfem tuzemského importéra Jiřího Maláčka.

Jiří Maláček na úvod uvedl: „Trend elektromobility je nezvratný. Je to signál, který nám dává Evropská unie skrze veškerá rozhodnutí, jež se mobility týkají. Od roku 2035 se v Evropské unii s největší pravděpodobností nebudou prodávat nové vozy se spalovacími motory.“

 

Maláček zdůraznil důležitost budování dobíjecí infrastruktury a vyjádřil potěšení, že pro současný počet provozovaných elektromobilů je dostatečná. Zatímco v listopadu 2021 bylo v České republice 2300 dobíjecích bodů, letos v říjnu jich bylo již více než 3600. Potěší i rostoucí počet vysokorychlostních dobíjecích stanic - těch už je na území ČR přes 100. Významným přispěvatelem k nárůstu počtu nabíjecích bodů jsou autorizovaní dealeři Škoda Auto Česká republika, kteří provozují veřejné nabíječky ve svých provozovnách.

 

Do roku 2025 by mělo vzniknout po celé republice 11 000 nabíjecích bodů, z nichž by 800 mělo být vysokorychlostních s výkonem 150 kW a více. Do roku 2030 by to pak mělo být 35 000 nabíjecích bodů včetně 2300 vysokorychlostních nabíječek.

 

„Nejde však jen o to postavit co nejvíce nabíječek, ale také je stavět tam, kde to dává smysl – na hlavních tazích, dálničních koridorech a podobně. Škoda Auto přijímá vedoucí roli v oblasti rozvoje elektromobility v České republice a právě z toho plyne naše snaha spojovat všechny zainteresované subjekty ze státní správy i z řad poskytovatelů infrastruktury. S řadou z nich máme podepsaná memoranda o vzájemné spolupráci s cílem elektromobilitu zákazníkům přiblížit a zjednodušit. Významným krokem ve zjednodušování užívání elektromobilu jsou řešení Powerpass a Chargee, která retailovým a fleetovým klientům zpřístupňují většinu v současnosti existujících nabíjecích bodů v České republice, včetně sítí všech největších společností na českém energetickém trhu,“ uvedl Maláček.

 

Ruku v ruce s budováním infrastruktury jde rostoucí počet nových registrací elektromobilů. V oblasti tržního podílu jsme sice stále hluboko pod evropským průměrem, ale přesto lze pozorovat meziroční růst. Letos dosáhl tržní podíl elektromobilů 2 % v porovnání s 1,28 % v roce 2021. Bestsellerem mezi elektromobily je Škoda Enyaq iV s 37 % tržního podílu a 1100 registracemi za prvních 10 měsíců.

 

Na růstu prodeje elektromobilů v České republice se výrazně podílí firemní flotily. Například Komerční banka má i díky vozům Enyaq iV jeden z největších elektrických vozových parků v ČR. Škoda Enyaq iV  si velmi dobře vede také v zahraničí, kde patří k nejprodávanějším elektromobilům.

 

„Podle odhadů prodej nových elektromobilů v Evropě předběhne prodej vozů se spalovacími motory v roce 2028 a v roce 2032 dosáhnou počty prodaných elektromobilů na hodnoty současných prodejů vozů s konvenčními pohony. V České republice bude přechod pomalejší, ale i u nás bude docházet k transformaci. Protnutí prodejních křivek obou variant pohonů se očekává po roce 2030. Elektromobily by měly dosáhnout do roku 2030 v Evropě 70% podílu na celkových prodejích značky Škoda Auto. Tomuto ambicióznímu cíli přizpůsobuje svoji produktovou strategii pro následující období. Do roku 2026 představí minimálně tři zcela nové elektrické modely. Kromě sedmimístného SUV, vycházejícího z konceptu Vision 7S, který si v Letňanech odbývá světovou výstavní premiéru, to bude ještě kompaktní SUV a malý crossover. Pevně věřím, že tyto modely budou pro značku Škoda znamenat další upevnění pozice jedničky v oblasti prodeje elektromobilů na českém trhu a budou nadále přinášet radost z jízdy a spokojené kilometry našim zákazníkům,“ uzavřel své vystoupení na e-Salonu vedoucí obchodní organizace Škoda Auto Česká republika Jiří Maláček.