name | autoweek.cz

Škoda Auto podporuje projekt Věda má budoucnost
30.05.2018 | Tiskové zprávy
Škoda Auto již pátý rok pokračuje v podpoře projektu vzdělávání a motivace Věda má budoucnost. Za pět let existence projektu se zapojilo 129 pedagogů, výchovných poradců a ředitelů z 55 škol.
Škoda Auto již pátým rokem podporuje projekt Věda má budoucnost, jehož cílem je motivace učitelů, ředitelů a výchovných poradců základních a středních škol a zvýšení atraktivity přírodovědných a technických oborů pro jejich žáky. Za pět let existence projektu se do projektu zapojilo 129 pedagogů, výchovných poradců a ředitelů z 55 škol. Letos jsou novinkou dvě úvodní setkání, která se uskutečnila v Mladé Boleslavi a Kvasinách.
Věda má budoucnost je program s akreditací MŠMT, AV ČR a Svazu průmyslu ČR, účastníci programu obdrží certifikát o absolvování programu, který slouží jako doklad o jejich dalším vzdělávání. Pořádá ho nezisková organizace Aisis. Škoda Auto spolupracuje na modulech dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a podporuje zvyšování jejich motivace pro učitele matematiky a fyziky, ředitele a výchovné kariérové poradce základních škol pořádá Škoda Auto odborné workshopy a exkurze do provozů společnosti.
„Máme radost, že můžeme prostřednictvím programu Věda má budoucnost podporovat zájem o přírodovědné a technické obory u mladých lidí a zároveň motivovat pedagogy, kariérní poradce a ředitele škol. Ty všechny totiž považujeme za významné ambasadory, kteří jsou ve finále schopni zvýšit atraktivitu přírodovědných a technických oborů pro žáky základních a středních škol,“ říká Michal Kadera, vedoucí oddělení Vnějších vztahů ve Škodě Auto.
V průběhu 5. ročníku vzdělávacího programu Věda má budoucnost byl pro zúčastněné připraven program naplněný setkáními, semináři a cílenými workshopy. V průběhu školního roku 2017/2018 učitelé matematiky a fyziky, ředitelé škol a výchovní poradci navštívili také výrobní provozy Škoda Auto. V rámci workshopů učitelé načerpali mnoho nových zkušeností a podnětů, které jim pomohou zvýšit motivaci a vzájemně konzultovali přístupy k výuce. V letošním roce bylo do programu projektu opět zařazeno setkání v Kvasinách. Na závěr si účastníci programu v prostorách Škoda Auto Středního odborného učiliště strojírenského v Mladé Boleslavi vyzkoušeli výukové vybavení. Žáci učiliště hostům představili projekt žákovského vozu a projekt Erasmus+. Následně hosté představili své projekty.
Z celkového počtu projektů, kterých bylo hodnoceno 12, byl jako nejpřínosnější vyhodnocen projekt Cukry v potravinách, který se svými žáky realizovala paní Iveta Holečková, učitelka matematiky na základní škole v Čelákovicích.
„Je důležité žáky přesvědčit o tom, že učivo ze školy má smysl i v praxi, že nastudované poznatky mohou prakticky využít. Díky podpoře společnosti Škoda Auto vedeme školy k tomu, aby učitelé tato propojení žákům zprostředkovali, například formou badatelské výuky, exkurzí či kariérového poradenství. Máme radost, že se nám to už 5 let daří,“ říká Irena Fričová, výkonná ředitelka pořádající společnosti Aisis.
Věda má budoucnost je program s akreditací MŠMT, AV ČR a Svazu průmyslu ČR, účastníci programu obdrží certifikát o absolvování programu, který slouží jako doklad o jejich dalším vzdělávání. Pořádá ho nezisková organizace Aisis. Škoda Auto spolupracuje na modulech dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a podporuje zvyšování jejich motivace pro učitele matematiky a fyziky, ředitele a výchovné kariérové poradce základních škol pořádá Škoda Auto odborné workshopy a exkurze do provozů společnosti.
„Máme radost, že můžeme prostřednictvím programu Věda má budoucnost podporovat zájem o přírodovědné a technické obory u mladých lidí a zároveň motivovat pedagogy, kariérní poradce a ředitele škol. Ty všechny totiž považujeme za významné ambasadory, kteří jsou ve finále schopni zvýšit atraktivitu přírodovědných a technických oborů pro žáky základních a středních škol,“ říká Michal Kadera, vedoucí oddělení Vnějších vztahů ve Škodě Auto.
V průběhu 5. ročníku vzdělávacího programu Věda má budoucnost byl pro zúčastněné připraven program naplněný setkáními, semináři a cílenými workshopy. V průběhu školního roku 2017/2018 učitelé matematiky a fyziky, ředitelé škol a výchovní poradci navštívili také výrobní provozy Škoda Auto. V rámci workshopů učitelé načerpali mnoho nových zkušeností a podnětů, které jim pomohou zvýšit motivaci a vzájemně konzultovali přístupy k výuce. V letošním roce bylo do programu projektu opět zařazeno setkání v Kvasinách. Na závěr si účastníci programu v prostorách Škoda Auto Středního odborného učiliště strojírenského v Mladé Boleslavi vyzkoušeli výukové vybavení. Žáci učiliště hostům představili projekt žákovského vozu a projekt Erasmus+. Následně hosté představili své projekty.
Z celkového počtu projektů, kterých bylo hodnoceno 12, byl jako nejpřínosnější vyhodnocen projekt Cukry v potravinách, který se svými žáky realizovala paní Iveta Holečková, učitelka matematiky na základní škole v Čelákovicích.
„Je důležité žáky přesvědčit o tom, že učivo ze školy má smysl i v praxi, že nastudované poznatky mohou prakticky využít. Díky podpoře společnosti Škoda Auto vedeme školy k tomu, aby učitelé tato propojení žákům zprostředkovali, například formou badatelské výuky, exkurzí či kariérového poradenství. Máme radost, že se nám to už 5 let daří,“ říká Irena Fričová, výkonná ředitelka pořádající společnosti Aisis.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz