name | autoweek.cz

Škoda Auto slaví úspěch s robotem KUKA LBR iiwa

Škoda Auto slaví úspěch s robotem KUKA LBR iiwa

25.04.2017 | Vladimír Rybecký | Autoservis

Firmy Škoda Auto, Matador Group a KUKA se spojily a ve výrobním závodě Škoda Auto ve Vrchlabí realizovaly výrobní robotizované pracoviště bez ochranného oplocení.
Robotizované pracoviště bez ochranného oplocení je v továrně Škoda Auto ve Vrchlabí, která vyrábí díly a komplety automatických převodovek. Průmyslový robot tam dělá to, co umí nejlépe: zvyšuje produktivitu, snižuje náklady a zvyšuje kvalitu výstupních dílů.
 
Přesnost jako nejvyšší požadavek
V tomto konkrétním případě robot KUKA LBR iiwa1 vkládá díly pístů převodovek do stroje. Tento stále se opakující úkol provádí velmi přesně a jemně.
 
„Převodovka a její díly mají vysoké požadavky na přesnost. Obsahuje mnoho pohyblivých částí s velmi, opravdu velmi malou výrobní tolerancí,“ říká Ivan Slimák, generální manažer v závodě ve Vrchlabí.
 
Týmová práce člověka s robotem a Průmysl 4.0
HRC (spolupráce člověka s robotem) dostala ve výrobním závodě po odstranění bezpečnostního oplocení, které normálně obklopuje pracoviště průmyslových robotů, nový rozměr. Škoda Auto, Matador Group a KUKA jsou pokračovatelé firem, které v historii začaly podnikat na území Rakouska-Uherska. Jejich samostatné cesty se spojily - tentokrát na počátku 4. průmyslové revoluce ve společném projektu, kde lidé a roboty stále více spolupracují a továrny a výrobní závody jsou řízeny daty a jejich komplexním přenosem.
 
Spolupráce tří firem
S kořeny, které sahají až do 19. století při výrobě jízdních kol, se společnost Škoda Auto zabývá výrobou vozidel více než jedno století a od roku 1991 je součástí koncernu Volkswagen. Matador Group existuje rovněž více než 100 let a stále více se zaměřuje na digitální továrny a Průmysl 4.0. KUKA, globální leader v oblasti výroby průmyslových robotů a řešení pro automatizaci výroby, nabízí klíčové faktory této spolupráce a to hardware, software a hlavně lidské zdroje a know-how.