name | autoweek.cz

Škoda Auto spolupracuje se SOŠ a SOU ve Vrchlabí
18.04.2017 | Vladimír Rybecký | Autoservis
Škoda Auto buduje spolupráci se Střední odbornou školou a Středním odborným učilištěm ve Vrchlabí. Předala jim přímo řazenou převodovku DQ 200. Tato spolupráce připravuje žáky na praxi ve vrchlabském závodě na výrobu komponentů.
Škoda Auto rozšiřuje spolupráci se Střední odbornou školou a Středním odborným učilištěm ve Vrchlabí. Předala škole moderní přímo řazenou převodovku typu DQ 200. Žáci ji budou moci do hloubky prozkoumat, rozebrat a zase smontovat a získat tak první zkušenosti v oblasti fungování převodovek. Mladí lidé, zajímající se o techniku, se tak mohou optimálně připravovat na praxi ve vrchlabském závodě společnosti Škoda Auto.
Závod Vrchlabí se v minulých letech stal high-tech lokalitou a jedním z důležitých pilířů výroby společnosti Škoda Auto. Moderní převodovka DQ 200 se používá v četných modelech značky Škoda i v dalších vozech koncernu Volkswagen.
„Výroba komponent ve Vrchlabí je důležitým pilířem našeho koncernového svazku. Přímo řazená převodovka DQ 200 je high-tech produkt, který se vyznačuje vysokými nároky na kvalitu. Pro výrobu proto potřebujeme kvalifikované odborníky. Považujeme za důležité seznámit mladé lidi zajímající se o techniku s náročnými technologiemi již s předstihem. S naší přímo řazenou převodovkou nyní mohou žáci vydatně experimentovat,“ říká Ivan Slimák, vedoucí závodu Škoda Auto ve Vrchlabí.
Samotná přímo řazená převodovka DQ 200 se skládá z 352 jednotlivých komponent. Toto komplexní zařízení nyní mohou žáci díky převodovce poskytnuté společností Škoda Auto do detailu prozkoumat, rozebrat a následně zase smontovat. Možnost praktického vyzkoušení jim pomůže k lepšímu pochopení konstrukce a fungování náročného systému. Zkušenosti, které studenti nasbírají v oblasti výroby převodovek, je optimálně připraví na praxi v závodě na výrobu komponentů ve Vrchlabí. První žáci tam svou praxi absolvují v příštím školním roce. Pro co nejlepší přípravu učitelů na výuku týkající se převodovky zorganizovala automobilka Škoda v únoru workshop.
Vrchlabí: závod s velkou historií
Závod ve Vrchlabí na úpatí Krkonoš byl založen roku 1864 jako sedlářství, od roku 1908 zde vznikaly automobilové karoserie. Jako první model Škoda sjela roku 1946 z linky Škoda Tudor. V roce 2012 se uskutečnila transformace závodu z výroby vozů na výrobu komponent. Během 18 měsíců zřídil český výrobce automobilů novou závodní halu a zmodernizoval stávající zařízení – celkem investovala Škoda s koncernem Volkswagen 250 miliónů eur. Dnes se ve Vrchlabí denně vyrábí více než 2000 převodovek typu DQ 200 - ročně opustí závod asi 510 000 kusů.
Závod Vrchlabí se v minulých letech stal high-tech lokalitou a jedním z důležitých pilířů výroby společnosti Škoda Auto. Moderní převodovka DQ 200 se používá v četných modelech značky Škoda i v dalších vozech koncernu Volkswagen.
„Výroba komponent ve Vrchlabí je důležitým pilířem našeho koncernového svazku. Přímo řazená převodovka DQ 200 je high-tech produkt, který se vyznačuje vysokými nároky na kvalitu. Pro výrobu proto potřebujeme kvalifikované odborníky. Považujeme za důležité seznámit mladé lidi zajímající se o techniku s náročnými technologiemi již s předstihem. S naší přímo řazenou převodovkou nyní mohou žáci vydatně experimentovat,“ říká Ivan Slimák, vedoucí závodu Škoda Auto ve Vrchlabí.
Samotná přímo řazená převodovka DQ 200 se skládá z 352 jednotlivých komponent. Toto komplexní zařízení nyní mohou žáci díky převodovce poskytnuté společností Škoda Auto do detailu prozkoumat, rozebrat a následně zase smontovat. Možnost praktického vyzkoušení jim pomůže k lepšímu pochopení konstrukce a fungování náročného systému. Zkušenosti, které studenti nasbírají v oblasti výroby převodovek, je optimálně připraví na praxi v závodě na výrobu komponentů ve Vrchlabí. První žáci tam svou praxi absolvují v příštím školním roce. Pro co nejlepší přípravu učitelů na výuku týkající se převodovky zorganizovala automobilka Škoda v únoru workshop.
Vrchlabí: závod s velkou historií
Závod ve Vrchlabí na úpatí Krkonoš byl založen roku 1864 jako sedlářství, od roku 1908 zde vznikaly automobilové karoserie. Jako první model Škoda sjela roku 1946 z linky Škoda Tudor. V roce 2012 se uskutečnila transformace závodu z výroby vozů na výrobu komponent. Během 18 měsíců zřídil český výrobce automobilů novou závodní halu a zmodernizoval stávající zařízení – celkem investovala Škoda s koncernem Volkswagen 250 miliónů eur. Dnes se ve Vrchlabí denně vyrábí více než 2000 převodovek typu DQ 200 - ročně opustí závod asi 510 000 kusů.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz