name | autoweek.cz

Škoda Auto vyrobila třímiliontý motor 1,2 HTP

Škoda Auto vyrobila třímiliontý motor 1,2 HTP

05.05.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda Auto vyrobila třímiliontý zážehový tříválcový motor 1,2 HTP. Automobilka právě vyrobila také 500 000 převodovku typu MQ/SQ 100.

Tříválcový motor řady EA 111 se vyrábí od roku 2001 v hlavním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Používá se ve vozech značek Škoda, Seat a Volkswagen. Zážehový tříválec Škoda používá v modelech Fabia, Roomster a Rapid. Zkratka HTP znamená High Torque Performance.

Společně s motory řady EA 111 ve variantách 1,2 HTP a 1,2 TSI vyrábí Škoda v České republice motory 1,2 TSI  a 1,4 TSI řady EA 211.

 

Vedle výroby motorů spočívá těžiště výroby komponentů ve společnosti Škoda Auto v produkci převodovek. V závodě Vrchlabí se vyrábí samočinná dvouspojková převodovka DQ 200. V závodě Mladá Boleslav vyrábí Škoda Auto přímo řazenou převodovku MQ 200 a převodovku MQ/SQ 100. V březnu 2014 sjela z linky 500 000. převodovka řady MQ/SQ 100. Škoda Auto vyrábí převodovku MQ/SQ 100, která se mimo jiné používá i v městských vozech Škoda Citigo, od poloviny roku 2011.

 

V příštích letech chce Škoda dále rozšiřovat svou kompetenci pro výrobu motorů a převodovek. Za tímto účelem staví automobilka nové Centrum pro testování motorů ve vývojovém středisku Škoda. Jen do tohoto centra investuje automobilka společně s koncernem Volkswagen více než 34 milionů eur. V současné době je to nejvyšší investice do vývoje v rámci České republiky.

Důležitým pilířem inovativní výroby motorů a převodovek ve společnosti Škoda Auto je slévárna a kovárna. Nedávno oslavila slévárna s kovárnou své padesáté jubileum.

 

Výroba motorů byla v Mladé Boleslavi zahájena již v roce 1899. Čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku zabýval výrobou jízdních kol, vybavili zakladatelé podniku Václav Laurin a Václav Klement poprvé jízdní kolo pomocným motorkem. Pro pohon motocyklety se používaly dva jednoválcové motory o výkonu 1,25 a 1,75 k.