name | autoweek.cz

Škoda Citigo 1,0 MPI – specialista na městský provoz
18.03.2012 | Antonín Matějka | Nové modely
Nový model Citigo je ideálním vozem pro městský a příměstský provoz, který vás přesvědčí především nízkými provozními náklady.
Přiznám se, že nejsem právě milovníkem miniautomobilů, zvláště pak třídveřových, které mi nepřipadají pro každodenní provoz spojený většinou s odpoledním nákupem příliš praktické. Navíc malý automobil v pražských ulicích nebudí mezi některými řidiči náležitý respekt a často se díky jim dostáváte zbytečně do nebezpečných dopravních situací, v nichž zpravidla „vítězí“ obrovité off-roady nad nepříliš výkonnými minivozy. Musím ovšem říci, že červené Citigo můj postoj k této kategorii vozidel poněkud změnilo, neboť již po prvních kilometrech jsem pochopil, že mladoboleslavská novinka není tak úplným „drobečkem“ a že má docela osobité kouzlo.
Ze všeho nejvíce mě zaujaly jízdní vlastnosti vozu, jeho přirozené reakce na pohyby volantu a vysoká manévrovatelnost v městském provozu znásobená poměrně účinnými brzdami (vpředu jsou kotouče s vnitřním chlazením) a odpružením, schopným absorbovat i větší nerovnosti vozovky. S modelem Citigo se nemusíte bát ani delších cest a dálničních úseků, i když právě na nich se v táhlých stoupáních projevuje menší výkon a pružnost pohonné jednotky ve vyšších otáčkách. Tříválcový benzinový motor 1,0 MPI/60 k (k dispozici je i verze o výkonu 75 koní) spojený s pětistupňovou manuální převodovkou je ovšem takřka ideální pro městský a příměstský provoz, kdy od automobilu neočekáváte razantní akceleraci, ale spíš kultivovaný a hospodárný projev. Spotřeba paliva, kterou jsme naměřili během našeho testu, byla více než příznivá, v Praze okolo 5,5 l/100 km a při cestě do Jablonce nad Nisou a zpět jsme podle palubního počítače při průměrné rychlosti 80 km/h naměřili pouhé 4 l/100 km.
Interiér nového třídveřového modelu Škoda Citigo je s ohledem na minimální vnější rozměry vozu poměrně útulný. To platí zejména pro cestující na předních sedadlech s integrovanými opěrkami hlavy, vzadu se dospělé osoby asi nebudou při delších cestách cítit příliš komfortně, nutno ovšem podotknout, že cílová skupina zákazníků jistě nepočítá s tím, že bude Citigo denně využívat jako čtyřmístný automobil. Objem zavazadlového prostoru má v základní konfiguraci zadních sedadel solidní objem 251 litrů (Citroën C1 má 199 l), po jejich sklopení je pak k dispozici 951 litrů, vhodných například pro přepravu rozměrnějších zavazadel na letiště. Přístrojová deska je řešena prakticky bez zbytečných estetických výstřelků, které by této kategorii vozu ostatně ani neslušely. Námi testovaný model sice tak trochu zkresloval pohled na jednotlivé tři stupně výbavy Active, Ambition a Elegance, neboť se v něm prolínaly prvky příplatkové výbavy, například malý kožený paket (tříramenný volant, hlavice řadicí páky, madlo ruční brzdy), rádio Funky s CD přehrávačem, klimatizace či multifunkční přenosná navigace s 5“ dotykovým displejem, i tak lze říci, že Škoda Citigo působí v interiéru velmi hodnotně a přesvědčivě.
Zástupce sedmé modelové řady automobilky Škoda v našem testu příjemně překvapil. Pohodlně se řídí, je hospodárný, prakticky řešený a v neposlední řadě i stylisticky zdařilý. Design karoserie je hodně nadčasový a to bude jistě jedna z hlavních deviz nového modelu Citigo na evropských trzích. V České republice je Citigo bezkonkurenčně nejprodávanějším vozem svého segmentu.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Pohon
Řadový přeplňovaný tříválec s rozvodem 2xOHC. Zdvihový objem 999 cm3. Největší výkon 44 kW (60 k) při 5000 - 6000 1/min. Největší točivý moment 95 N.m při 3000 - 4300 1/min. Pětistupňová manuální převodovka. Pohon předních kol.
Karoserie
Třídveřový hatchback.
Rozměry a hmotnosti
Délka 3563 mm, šířka 1641 mm, výška 1478 mm. Rozvor 2420 mm. Pohotovostní hmotnost 854 kg, užitečná hmotnost 361 kg. Objem palivové nádrže 35 l. Objem zavazadlového prostoru 0,251 až 0,951 m3.
Jízdní výkony
Největší rychlost 160 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,4 s. Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) 5,6/3,9/4,5 l/100 km.
Základní pořizovací cena
179 900 Kč vč. DPH
HODNOCENÍ
Pohonná jednotka |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Na silnici | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kvalita | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bezpečnost | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pohodlí | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Náklady | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Celkem | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hodnocení: - horší než průměr,
- slušný standard,
- docela dobré,
- vynikající,
-zcela mimořádné
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz