name | autoweek.cz

Škoda Design ocenila mladé talenty
19.09.2014 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy
Škoda Design je generálním partnerem konference o automobilovém designu Auto Design Prague 2014 a výhradním partnerem výstavy nejlepších projektů absolventů předních světových univerzit.
Škoda Design centrum je špičkou v oboru průmyslového designu nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Jako takové se soustavně věnuje podpoře mladých talentů, z nichž ti nejlepší mohou nalézt uplatnění i v designovém studiu automobilky Škoda.
V rámci 4. ročníku mezinárodní konference Auto Design Prague 2014 Škoda Design centrum zaštítilo výběr a prezentaci nejlepších projektů absolventů předních světových univerzit se zaměřením na design dopravních prostředků.
Šéfdesignér automobilky Škoda Jozef Kabaň byl členem odborné poroty, která vybrala nejlepší absolventský projekt. Nejtalentovanější absolvent přední světové univerzity se zaměřením na dopravní design získal stáž ve Škoda Designu.
Škoda Design opětovnou účastí na mezinárodní konferenci AutoDesign Prague podtrhuje velký význam designu. Nad výstavou, která představuje automobilový design prostřednictvím předních osobností oboru, převzal záštitu Jozef Kabaň, šéfdesignér automobilky Škoda. Ten společně s dalšími významnými osobnostmi z oboru ocenil nejtalentovanějšího absolventa. Stal se jím Henri von Freyberg z univerzity v německém Pforzheimu, který odbornou porotu zaujal svým projektem sportovního vozu Bugatti natolik, že mu byla nabídnuta odborná stáž v oddělení designu Škoda Auto.
„Je úžasné vidět, co mladí lidé dokážou, když jdou za svým snem. Všechny představené práce byly výborné a jejich autorům patří velké uznání. Jsme rádi, že můžeme aktivně přispívat k rozvoji vzdělání studentů a nabídnout jim unikátní zkušenosti,“ řekl Jozef Kabaň.
Škoda Design centrum, v němž pracuje přes 70 designérů 40 národností, je největším designovým studiem v celé střední a východní Evropě. Studio vyvíjí design pro modely značky Škoda, které se prodávají na celém světě včetně např. čínského trhu, pro který jsou nutná četná designová specifika. Renomé mu ale dodává také fakt, že jeho pracovníci mimo oblast automobilového designu navrhli např. trofej pro vítěze Tour de France. Mezi četná ocenění studia Škoda Design patří například Red Dot Award, které Škoda letos získala již posedmé, a to za model Škoda Rapid Spaceback.
Novodobá éra designu značky Škoda vychází ze systematického vývoje a zodpovědného přístupu a ukazuje, jak dělat velmi vkusný a čistý design. Za více než dvacet let se Škoda z racionální volby proměnila v sebevědomou značku s promyšleným a precizním designem a jasným stylem. Klade důraz na jednoduché, ostře řezané linie a elegantní tvary. Rozvíjí přitom tradiční designové prvky značky Škoda a pokračuje v dlouhodobé snaze nabídnout jednoduchá a přitom chytrá řešení v duchu motta Simply Clever.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz