name | autoweek.cz

Škoda dodala rekordních 1 127 700 vozů
11.01.2017 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy
Značka Škoda zvýšila v roce 2016 dodávky zákazníkům o 6,8 % na 1 127 700 automobilů. Dosáhla výrazného zvýšení prodeje v Evropě (+5,6 %) a Číně (+12,6 %). Výrazný růst zaznamenaly modely Škoda Superb (+73,4 %), Rapid (+9,5 %) a Fabia (+5,4 %).
Škoda v roce 2016 dosáhla nového prodejního rekordu. Celosvětový prodej vozů značky Škoda v minulém roce vzrostly o 6,8 % na 1 127 700 vozů (v roce 2015 to bylo 1 055 500 vozů). Už v prvním čtvrtletí uvede na trh dva nové modely - vůz Škoda Kodiaq a výrazně přepracovaný model Škoda Octavia. V průběhu roku pak budou následovat další novinky.
„Potěšující je také to, že do konce roku 2016 více než 75 % z 3200 prodejců značky Škoda na celém světě přebudovalo ve spolupráci s naší prodejní sítí svá dealerství dle nového korporátního designu,“ uvedl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.
V západní Evropě značka Škoda v roce 2016 rostla o 5,7 % na 455 200 vozů (2015: 430 900). Na svém druhém nejsilnějším trhu v Německu zvýšila v roce 2016 dodávky zákazníkům o 4,1 % na 165 200 automobilů (2015: 158 700) a posílila tak svou pozici nejsilnější zahraniční značky. Dvouciferný růst dosáhla v Itálii (20 500 vozů; +24 %), Irsku (9500 vozů; +20,5 %), Francii (24 200 vozů; +12,7 %) a Finsku (11 100 vozů; +10,5 %).
Ve východní Evropě Škoda v roce 2016 výrazně posílila s nárůstem o 7,2 % na 35 100 vozů (2015: 32 700). V Rusku značka Škoda dodala svým zákazníkům za celý rok 55 400 vozů (2015: 55 000; +0,7 %). Dvouciferným tempem rostla značka Škoda v roce 2016 na Ukrajině (3600 vozů; +57,2 %), v Bosně a Hercegovině (1400 vozů; +23,2 %), Rumunsku (10 300 vozů; +14,4 %) a Pobaltí (6500 vozů; +10,6 %).
Výrazného růstu dosáhla Škoda v roce 2016 také ve střední Evropě. Dodávky zákazníkům vzrostly o 6,8 % na 183 800 vozů (2015: 172 100). Prodej značky Škoda na domácím českém trhu vzrostly o 3,5 % na 88 000 vozů (2015: 85 000). Dvouciferný růst prodejů zaznamenala značka v Chorvatsku (3500 vozů; +12,7 %), Polsku (56 200 vozů; +12,3 %) a Slovinsku (6300 vozů; +10,8 %).
Dobrých výsledků dosáhla značka Škoda v roce 2016 v Číně. Dodávky zákazníkům na nejsilnějším trhu značky Škoda vzrostly o 12,6 % na 317 100 vozů (2015: 281 700). Pozitivně se prodej vozů značky Škoda v roce 2016 vyvíjel také v Turecku (28 900 vozů; +30,0 %) a Izraeli (20 400 vozů; +14,9 %).
Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v roce 2016
„Potěšující je také to, že do konce roku 2016 více než 75 % z 3200 prodejců značky Škoda na celém světě přebudovalo ve spolupráci s naší prodejní sítí svá dealerství dle nového korporátního designu,“ uvedl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.
V západní Evropě značka Škoda v roce 2016 rostla o 5,7 % na 455 200 vozů (2015: 430 900). Na svém druhém nejsilnějším trhu v Německu zvýšila v roce 2016 dodávky zákazníkům o 4,1 % na 165 200 automobilů (2015: 158 700) a posílila tak svou pozici nejsilnější zahraniční značky. Dvouciferný růst dosáhla v Itálii (20 500 vozů; +24 %), Irsku (9500 vozů; +20,5 %), Francii (24 200 vozů; +12,7 %) a Finsku (11 100 vozů; +10,5 %).
Ve východní Evropě Škoda v roce 2016 výrazně posílila s nárůstem o 7,2 % na 35 100 vozů (2015: 32 700). V Rusku značka Škoda dodala svým zákazníkům za celý rok 55 400 vozů (2015: 55 000; +0,7 %). Dvouciferným tempem rostla značka Škoda v roce 2016 na Ukrajině (3600 vozů; +57,2 %), v Bosně a Hercegovině (1400 vozů; +23,2 %), Rumunsku (10 300 vozů; +14,4 %) a Pobaltí (6500 vozů; +10,6 %).
Výrazného růstu dosáhla Škoda v roce 2016 také ve střední Evropě. Dodávky zákazníkům vzrostly o 6,8 % na 183 800 vozů (2015: 172 100). Prodej značky Škoda na domácím českém trhu vzrostly o 3,5 % na 88 000 vozů (2015: 85 000). Dvouciferný růst prodejů zaznamenala značka v Chorvatsku (3500 vozů; +12,7 %), Polsku (56 200 vozů; +12,3 %) a Slovinsku (6300 vozů; +10,8 %).
Dobrých výsledků dosáhla značka Škoda v roce 2016 v Číně. Dodávky zákazníkům na nejsilnějším trhu značky Škoda vzrostly o 12,6 % na 317 100 vozů (2015: 281 700). Pozitivně se prodej vozů značky Škoda v roce 2016 vyvíjel také v Turecku (28 900 vozů; +30,0 %) a Izraeli (20 400 vozů; +14,9 %).
Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v roce 2016
model | ks v 2016 | 2016/2015 |
Octavia | 436 300 | +0,9 % |
Rapid | 212 800 | +9,5 % |
Fabia | 202 800 | +5,4 % |
Superb | 139 100 | +73,4 % |
Yeti | 95 600 | -4,0 % |
Citigo | 40 700 | +1,4 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz