name | autoweek.cz

Škoda dosáhla v roce 2012 nového prodejního rekordu

Škoda dosáhla v roce 2012 nového prodejního rekordu

11.01.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Počet dodávek v roce 2012 vzrostl o 6,8 % na 939 200 vozů značky Škoda. Tržní podíl značky Škoda v západní Evropě vzrostl na více než 3 %. Čína: nejsilnější trh značky Škoda s 235 700 dodávkami zákazníkům (+7,1 %).

Škoda Auto v roce 2012 opět dosáhla prodejního rekordu. Dodávky zákazníkům vzrostly celosvětově o 6,8 % na 939 200 vozů (2011: 879 200 vozů). V dosud nejlepším prosinci v historii podniku bylo zákazníkům dodáno téměř 66 200 vozů značky Škoda, což představuje oproti dosavadnímu prosincovému rekordu z roku 2011 nárůst o 6,1 %. V roce 2013 posílí modelovou ofenzívu značky mimo jiné i nová Škoda Octavia.

 „Škoda v uplynulém roce prodala 939 200 vozů, tedy více než kdy předtím. Podařilo se to i navzdory krizi na některých trzích,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „S atraktivními modely se společnosti Škoda na mnoha trzích podařilo zvýšit tržní podíly a úspěšně pokračovat v kurzu růstové strategie,“ řekl dále Vahland.

V západní Evropě se Škoda v roce 2012 vyvíjela podstatně lépe než klesající celkový trh a svým zákazníkům dodala více než 358 400 vozů (2011: 361 800). Tržní podíl značky Škoda vzrostl z 2,8 % na více než 3 %. V Německu, na největším evropském trhu a na druhém největším trhu značky Škoda po Číně, zvýšila automobilka svůj podej o 3,6 % na 132 600 vozů (2011: 128 000) a stala se opět nejsilnějším importérem. Ve Velké Británii si Škoda oproti minulému roku polepšila o 17,6 %. Prodej vzrostl z 45 300 vozů v roce 2011 na současných více než 53 200 vozů, což představuje nový rekord na Britských ostrovech. Rekordních prodejních výsledků dosáhla Škoda v roce 2012 také v Rakousku, ve Švýcarsku a v Dánsku.

Ve východní Evropě vzrostly dodávky značky Škoda v roce 2012 o 26,4 % na téměř 137 100 vozů (2011: 108 400). Tím rostla Škoda třikrát rychleji než celkový trh. Tržní podíl značky vzrostl na 4,2 % z necelých 3,6 % v roce 2011.

Nejdůležitějším východoevropským trhem je Rusko, kde dodávky vzrostly o 33,7 % na téměř 99 100 vozů (2011: 74 100). To představuje dosud nejlepší roční výsledek značky Škoda v Rusku. Podíl značky Škoda na ruském trhu vzrostl ze 3 % na 3,6 %.

V růstovém kurzu pokračovala nadále česká automobilka také ve střední Evropě: zde dodala Škoda v uplynulém roce celkem 124 000 vozů, což v porovnání s rokem 2011 představuje nárůst o 0,7 % (2011: 123 200). Tržní podíl dosáhl téměř 19 % (v uplynulém roce: 18,4 %). Téměř každý pátý nový vůz, zakoupený ve střední Evropě, tak byl vůz značky Škoda. Rovněž na domácím trhu v České republice byla Škoda velmi úspěšná. Navzdory nesnadným ekonomickým podmínkám a silné konkurenci byla Škoda jednou z mála značek, která meziročně rostla. S 59 700 vozy vzrostly dodávky o 2,5 % (2011: 58 200).

Značka Škoda si v minulém roce opět polepšila i v Číně. Dodávky české automobilky zákazníkům dosáhly téměř 235 700 vozů, což je o 7,1 % více než v roce 2011, kdy bylo dodáno 220 100 vozů. Tím v roce 2012 připadla čtvrtina celosvětových prodejů značky Škoda na Říši středu.

Také v Indii pokračovala Škoda v růstu. S 34 300 vozy vzrostl odbyt oproti roku 2011 s 30 000 prodanými vozy o zhruba 14,2 %. Kromě toho zaznamenala značka Škoda v roce 2012 další rekordní prodeje: v Izraeli, Turecku, Alžírsku, Iráku, Tajwanu, Kazachstánu nebo v Maroku.

Dodávky značky Škoda zákazníkům v roce 2012 (v jednotkách, zaokrouhleno, po modelech; +/- v procentech oproti minulému roku):

Škoda Octavia

409 600

+5,8 %

Škoda Fabia

240 500

-9,9 %

Škoda Superb

109 100

-6,5 %

Škoda Yeti

87 400

+24,3 %

Škoda Roomster

38 000

+5,4 %

Škoda Rapid

24 700

nový model

Škoda Citigo

30 000

nový model

Rok 2013 bude pro společnost Škoda ve znamení modelové ofenzívy. Na počátku roku ji zahájila nová Škoda Octavia. „Automobilový rok 2013 celkově nebude jednoduchý. Nové modely značky Škoda, jako jsou Octavia, Rapid nebo Citigo, a naše dobrá pozice na mezinárodních trzích jsou však pro naši značku dobrým základem,“ říká šéf značky Škoda.

Modelová ofenzíva pokračuje novým modelem Škoda Octavia První polovina roku 2013 bude ovlivněna zahájením výroby a prodeje nového modelu Škoda Octavia. Přesto chce v roce 2013 Škoda nadále zlepšovat svou pozici na mezinárodních trzích. „Nepříznivé ekonomické podmínky budou automobilové trhy ovlivňovat i v roce 2013,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda pro oblast prodeje a marketingu. „Zejména v Evropě nebyla na některých trzích odbytová krize ještě překonána. Nicméně mimo Evropu počítáme s dalším růstem. Nová Škoda Octavia a další nové modely, které představíme v příštích dvanácti měsících, přichází ve správný čas,“ dodává Eichhorn.

S novým modelem Octavia zahájila česká automobilka další stupeň největší modelové ofenzívy v historii podniku. „Škoda Octavia je srdcem značky. S novou generací jsme dobré auto ještě dále zlepšili. Octavia je třída sama pro sebe, nabízí kvality vozu střední třídy za cenu vozu kompaktního,“ říká Dr. Vahland. Škoda zahájí prodej kompaktního modelu v únoru v České republice a následně na dalších mezinárodních trzích.