name | autoweek.cz

Škoda drží Volkswagen Group v černých číslech

Škoda drží Volkswagen Group v černých číslech

13.10.2025 | Aktuality

Skupina Volkswagen v posledních měsících zvýšila své dodávky o 1 %. Mezi regiony a značkami však existují značné rozdíly. Především zásluhou značky Škoda není v mínusu.

Koncern Volkswagen dodal v prvních třech čtvrtletích roku 2025 celosvětově 6,6 milionu vozů, což je o 1,2 % víc než ve stejném období loňského roku. Pokud se podíváme pouze na měsíce červenec až září, 2,2 milionu vozů představuje nárůst o 1 %.

 

Propad v Číně a USA

Vývoj v jednotlivých globálních regionech se značně liší. V západní Evropě koncern zvýšil dodávky v posledních třech měsících o 8 % a ve střední a východní Evropě o 13,7 %. Domácí trh v Německu vzrostl o 4,6 %. Růst zaznamenala také Jižní Amerika (o 9,7 %), Asie a Tichomoří bez Číny (o 9,2 %) a Střední východ/Afrika (o 3 %).

 

Jenže prodej v Číně, druhém nejsilnějším trhu, výrazně poklesl - ve třetím čtvrtletí o 7,2 % méně než ve stejném období loňského roku. To představuje pokles o 4 % za běžný rok. Volkswagen zaznamenal ve druhém čtvrtletí mírný nárůst kvůli silné poptávce po spalovacích motorech.

 

Největší pokles ve třetím čtvrtletí zaznamenala Severní Amerika, a to o 9,7 %. Prodej za prvních devět měsíců byl o 7,2 % nižší než v předchozím roce, což je přímý důsledek celní politiky USA. Pouze v USA činil pokles v roce 2025 9,3 %.

 

Silné výsledky si vedl obchod s elektromobily. Celosvětově se prodej elektromobilů ve třetím čtvrtletí zvýšil o 33,1 % na 252 100 vozidel, tedy podíl 11,5 % z celkem dodaných vozidel. Kromě toho existuje 299 000 plug-in hybridů, což je o 55 % víc než v loňském roce.

 

Škoda silně roste

Mezi koncernovými značkami opět pozitivně vyniká Škoda, která mezi červencem a zářím dodala o 15,1 % více vozidel (256 300 vozů, tj. podíl 11,6 % v rámci koncernu) než v roce 2024. Prodej elektromobilů Škoda vzrostl o 113 % na 45 600 vozidel (tj. podíl 18,8 % ze všech koncernem dodaných BEV a 17,8 % z dodaných vozidel Škoda).

 

Růst nedávno zaznamenala i značka Seat/Cupra, která ve třetím čtvrtletí zvýšila dodávky o 9,8 % na 136 900 vozidel. Klíčová značka Volkswagen zaznamenala pokles o 0,4 % když za poslední tři měsíce dodala 1,2 milionu vozidel. Na rozdíl od ostatních značek v objemové skupině Brand Group Core vykázal Volkswagen pokles prodeje elektromobilů - ve třetím čtvrtletí klesly o 7,4 % na 95 100 vozidel. Divize užitkových vozidel naopak zaznamenala silný růst: dodala o 162 % víc elektromobilů než ve třetím čtvrtletí roku 2024 (14 100 BEV).

 

Audi a Porsche ve ztrátě

Dodávky Audi klesly o 2,5 % na 392 200 vozidel. Porsche dodalo zákazníkům ve třetím čtvrtletí o 5,7 % méně vozů (66 100 kusů). Obě společnosti zaznamenaly nárůst prodeje elektromobilů - Audi o 59 % (62 000 vozidel) a Porsche o 98,2 % (14 700 vozidel).

 

Luxusní značky Bentley a Lamborghini byly s přibližně 2500 dodanými vozy ve třetím čtvrtletí téměř na stejné úrovni. Pro Bentley to však představuje nárůst o 24 %, zatímco pro Lamborghini pokles o 14 %.

 

Obchod s nákladními vozidly si také vedl hůř. Skupina značek Trucks/Traton zaznamenala pokles o 16,2 %. To lze připsat především americké značce International (Navistar), u které došlo k poklesu o 57,3 %. Růst o 24,7 % u značky MAN tento pokles nedokáže vykompenzovat.

 

Foto: Škoda Auto