name | autoweek.cz

Škoda Elroq RS s výkonem 250 kW

Škoda Elroq RS s výkonem 250 kW

15.08.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Škoda uvádí na trh kompaktní elektricky poháněné SUV Elroq také ve sportovní verzi RS se dvěma elektromotory s celkovým výkonem 250 kW (340 k) a s dojezdem 540 km.

Škoda Auto doplňuje kompaktní elektrické SUV Elroq o vrcholnou sportovní verzi RS. Dva elektromotory vozu Škoda Elroq RS, které jsou umístěné na přední a zadní nápravě, mají celkový výkon 250 kW  (340 k) a zajišťují pohon všech kol. Elroq RS zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Jedná se tak o dosud nejlépe akcelerující sériový model značky Škoda. Maximální rychlost činí 180 km/h.

 

Akumulátor se skládá z 12 modulů a má brutto kapacitu 84 kWh, resp. netto 79 kWh, což umožňuje maximální dojezd 540 km. Nabíjecí výkon na stejnosměrný proud je až 185 kW.

 

Typický styl verze RS

Lišty kolem bočních oken, střešní ližiny, nápis Škoda na kapotě a na pátých dveřích a kryty vnějších zpětných zrcátek jsou lakovány v černé barvě. Vůz má rovněž specifický přední nárazník. Součástí zadního nárazníku je reflexní pruh táhnoucí se po celé šíři vozu.

 

Exkluzivní interiér RS Lounge obsahuje prvky v černé barvě. Tříramenný vyhřívaný sportovní volant je potažen perforovanou kůží a doplňuje jej plaketka RS. Vyhřívaná přední sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a kryty pedálů z nerezové oceli doplňují dynamický vzhled interiéru. Pro Elroq RS je standardem 5“ virtuální kokpit, 13“ displej infotainmentu a head-up displej s rozšířenou realitou. Všechny mají grafiku specifickou pro verzi RS.

 

Zavazadlový prostor má objem 470 l resp. až 1580 l. Příprava pro tažné zařízení je součástí standardní výbavy. Elroq RS může táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1400 kg.

 

Adaptivní podvozek s tužšími příčnými stabilizátory

Přední náprava je typu MacPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem. Víceprvkovou zadní nápravu tvoří pět příčných ramen se zkrutným stabilizátorem.

 

Nové nastavení progresivního řízení bylo upraveno tak, aby zohledňovalo specifické naladění podvozku RS a přináší sportovní jízdní vlastnosti. Volba jízdního režimu nabízí také speciální režim Traction přizpůsobený pohonu všech kol. Specifické nastavení adaptivního podvozku DCC odpovídá kompaktnějším rozměrům karoserie. Verze RS nabízí širokou škálu nastavení tlumičů. Individuální režim umožňuje výběr z 15 charakteristik. Součástí každého z DCC tlumičů je sofistikovaný elektromagnetický ventil, který se otevírá a zavírá v řádu milisekund, čímž snižuje nebo zvyšuje průtok oleje v tlumiči v závislosti na aktuální jízdní situaci a zvoleném jízdním režimu.

 

Základní cena je 1 269 000 Kč vč. DPH. Adaptivní podvozek a Matrix-LED přední světlomety jsou součástí standardní výbavy, stejně jako exkluzivní kola z lehké slitiny.

 

Foto: Vladimír Rybecký a Škoda Auto