name | autoweek.cz

Škoda Octavia RS 2,0 TSI – temperamentní i praktická

Škoda Octavia RS 2,0 TSI – temperamentní i praktická

28.02.2014 | Antonín Matějka | Aktuality

Nové modely Octavia RS v provedení liftback a kombi představují v současné době technický vrchol v nabídce mladoboleslavské automobilky a oba jistě nezklamou milovníky sportovní jízdy.

Již samotný design třetí generace sportovních Octavií RS je nesmírně atraktivní. Obě karosářské varianty těží ze současného stylistického pojetí značky Škoda a navíc jim nechybí přirozená agresivita a dynamika, která naznačuje velmi slušný výkonový potenciál obou nabízených pohonných jednotek 2,0 TDI a 2,0 TSI. Námi testovaná verze liftback v modré metalíze Race vypadá skutečně impozantně - osmnáctipalcová antracitově zbarvená kola Gemini kombinovaná s červeně lakovanými brzdovými třmeny podtrhují sportovní charakter vozu, totéž platí o zadním černém difuzoru a výrazném spojleru na zadní výklopné stěně. Samozřejmostí jsou ostře řezané bi-xenonové světlomety s integrovanými LED světly pro denní provoz. Černě provedený interiér modelu RS rovněž snese ta nejpřísnější kritéria, zejména pak přední, speciálně tvarovaná sportovní sedadla s vynikající boční oporou těla v zatáčkách. Osobně jsem ocenil i do ruky skvěle padnoucí tříramenný multifunkční volant obšitý perforovanou kůží či celou řadu pečlivě řešených detailů, včetně pedálů z kartáčované nerezové oceli s pryžovými protiskluzovými plochami. Celkové řešení interiéru pochopitelně vychází z klasického provedení nové Octavie ve verzi liftback, což jinými slovy znamená, že i v tomto případě máte k dispozici úctyhodný zavazadlový prostor objemu 590 litrů (lze jej úpravou zadních sedadel zvětšit až na 1580 litrů) a bohatou standardní výbavu s moderními informačními, navigačními a zábavními prvky. Za příplatek si můžete svoji Octavii RS nechat vybavit navigací Columbus s osmipalcovou obrazovkou či špičkovým soundsystémem Canton s 10 reproduktory. Tyto prvky volitelné výbavy si můžete prohlédnout na přiložených snímcích.

Největší kouzlo Škody Octavia RS pochopitelně spočívá v jejích velmi agilních jízdních a výkonových parametrech. Benzinový přeplňovaný dvoulitr TSI kombinující přímé a nepřímé vstřikování paliva velmi ochotně reaguje na prudší sešlápnutí plynového pedálu a poskytuje vozu nadprůměrnou dynamiku a elasticitu. Ve volitelném sportovním režimu jízdy má motor ještě rychlejší odezvu a navíc i podmanivější zvukovou kulisu. Režim Eco šetří palivo, v kombinovaném provozu jsme naměřili 6,5 až 7 l/100 km, což jistě není špatná vizitka pro tento agregát disponující výkonem 220 koní. Konstrukce podvozku se sníženou světlou výškou a propracovaným zavěšením kol zajišťuje vozu ve spolupráci s vyspělými elektronickými systémy precizní vedení stopy v zatáčkách. Trakci předních poháněných kol optimalizuje elektronická uzávěrka diferenciálu s funkcí XDS, která potlačuje sklon automobilu k nedotáčivosti. Ještě agilnější ovládání vozu umožňuje stabilizace ECS Sport aktivovaná tlačítkem ASR. Na kvalitní silnici je Octavii RS radost řídit, je neuvěřitelně obratná a předvídatelně reaguje na řízení. Účinnost brzd je rovněž nadprůměrná, a to i při opakovaném prudkém brzdění.

Škoda Octavia RS 2,0 TSI je bezesporu velice atraktivní automobil, který se kromě sportovních genů může pochlubit i skvělou pořizovací cenou 629 900 korun. Navíc se jedná o vůz, s nímž můžete komfortně cestovat po Evropě a který vám zajistí poměrně velkou společenskou prestiž.

 

Technické údaje

 

Motor

 

Zážehový přeplňovaný čtyřválec s elektronicky řízeným kombinovaným vstřikováním paliva a rozvodem 2xOHC.  Zdvihový objem 1984 cm3. Největší výkon 162 kW (220 k) při 4500 až 6200 1/min. Největší točivý moment 350 N.m při 1500 až 4400 1/min. Šestistupňová manuální převodovka. Pohon předních kol.

 

Karoserie

 

Čtyřdveřový liftback.

 

Rozměry a hmotnosti

 

Délka 4685 mm, šířka 1814 mm, výška 1449 mm. Rozvor 2680 mm. Pohotovostní hmotnost 1350 kg, užitečná hmotnost 467 kg. Objem palivové nádrže 50 l. Objem zavazadlového prostoru 0,590 až 1,580 m3.

 

Jízdní výkony

 

Největší rychlost 248 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 s. Spotřeba paliva (město, mimo město, kombinovaná) 7,7/5,3/6,2  l/100 km.

 

Základní pořizovací cena

 

629 900 Kč vč. DPH

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka 1111
Na silnici 1111
Kvalita 11111
Bezpečnost 11111
Pohodlí 1111
Náklady 1111
   
Celkem 1111

Hodnocení: 1 - horší než průměr, 11 - slušný standard, 111 - docela dobré, 1111 - vynikající, 11111 -zcela mimořádné