name | autoweek.cz

Škoda oslavila dvojitý milion

Škoda oslavila dvojitý milion

19.12.2014 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy

Škoda poprvé vyrobila a prodala 1 milion vozů za rok. Velká jubilejní oslava pro zaměstnance a další hosty proběhla ve Škoda Muzeu. Miliontý vyrobený vůz dostala nadace Život dětem a miliontý vůz prodaný v roce 2014 bude dodán zákazníkovi v České republice.

Miliontý vyrobený vůz a miliontý prodaný vůz značky Škoda poprvé v jednom kalendářním roce jsou pro českou automobilku milníky v její mezinárodní Růstové strategii. Milionovou oslavou ve Škoda Muzeu ocenila česká automobilka vynikající příspěvek svých zaměstnanců k úspěšnému rozvoji podniku v posledních letech.

 

​Miliontý vůz značky Škoda vyrobený v tomto roce sjel z výrobní linky v hlavním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi dne 10. prosince. Jubilejní Škodu Fabia 1,2 TSI/81 kW v odstínu bílá Moon věnovala automobilka nadaci Život dětem. O budoucím majiteli „milionového vozu“ rozhodli volbou z celkem deseti organizací zaměstnanci společnosti Škoda Auto.

 

Na slavnostním večeru diváci přivítali také miliontého zákazníka značky Škoda v roce 2014, který přijel z Rakovníka. Objednal si vůz Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI v metalickém odstínu zelená Rallye, který mu předal i mistr v automobilových soutěžích Jan Kopecký.

 

„Jeden milion vyrobených a prodaných vozů v jednom roce představují historické milníky dokládající sílu značky,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland. „Škoda dosáhla nové dimenze a definitivně se etablovala jako mezinárodní masový výrobce. Tento úspěch je výsledkem naší modelové ofenzívy a skvělých výkonů našich zhruba 25 800 zaměstnanců po celém světě. Celý tým je na tento úspěch velice hrdý. Milion vyrobených a prodaných vozů je pro nás dobrou motivací, abychom i v příštích letech přidávali plyn,“ dodává Vahland.

 

„Jsem velmi rád, že jubilejní vůz našel svého majitele právě na domácím trhu v České republice,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto Česká republika. „Za tímto historickým milníkem stojí spousta práce a úsilí. Velké poděkování patří nejen všem našim zákazníkům, kteří oceňují kvality a atraktivitu našich vozů, celému týmu Škoda Auto, ale i našim obchodním partnerům. Bez jejich přičinění by tento úspěch nebyl možný. Ukazuje se, že jdeme správnou cestou, a že cíle Růstové strategie jsou postupně naplňovány,“ doplňuje Luboš Vlček.



„Nabízíme nejatraktivnější a nejmodernější paletu vozů Škoda v celé historii,“ říká Winfried Vahland. Výsledek modelové ofenzívy se odráží ve vývoji počtu prodaných vozů: od roku 2010 dosud vzrostly dodávky vozů značky Škoda zákazníkům o více než 30 %. Tím se Škoda řadí k nejsilněji rostoucím masově vyrábějícím značkám na světě.

 

Rozvoj automobilky v posledním čtvrtstoletí je jedním z úspěšných příběhů automobilového průmyslu. Od vstupu koncernu Volkswagen v dubnu 1991 zvýšila značka Škoda svou produkci a svůj prodej na šestinásobek. Důležitým pilířem dosaženého růstu je vedle rozšiřování modelové palety i vstup na nové trhy včetně zemí mimo Evropu. Škoda dnes prodává své automobily ve více než 100 zemích světa. Od roku 2010 je největším odbytištěm značky Čína.