name | autoweek.cz

Škoda Slavia - druhý model z projektu India 2.0

Škoda Slavia - druhý model z projektu India 2.0

18.11.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Světovou premiéru měl druhý model značky Škoda v rámci projektu India 2.0. Slavia je kompaktní sedan, což je v Indii velmi oblíbený typ karoserie. Vyrábí se v indické Púně. V další fázi se budou vozy vyráběné v Indii vyvážet také do jiných zemí.
Slavia představuje pro společnost Škoda Auto další krok v rámci projektu India 2.0. Po uvedení SUV Kushaq je nový sedan druhým modelem značky Škoda, který je speciálně určený pro indický trh. Díky platformě MQB-A0-IN, kterou vyvinula Škoda Auto speciálně pro indický trh, nabízí Slavia bohatou bezpečnostní výbavu a moderní infotainment. Zážehové motory jsou k dispozici dva: tříválec 1,0 TSI/85 kW (115 k) se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a čtyřválec 1,5 TSI/110 kW (150 k) se sedmistupňovou převodovkou DSG.
 
Vývoj a výroba vozu probíhá v Indii
Nové modely jsou postaveny na modulární platformě MQB-A0-IN. Jedná se o verzi modulární platformy MQB koncernu Volkswagen, která byla společností Škoda Auto speciálně upravena pro indický trh. Tato platforma splňuje nové přísnější bezpečnostní a emisní normy platné v Indii.
 
V úzké spolupráci s kolegy z České republiky se nové modely vyvíjejí v Technologickém centru v Púně, které bylo otevřeno roku 2019. Díky technologickým znalostem indických zaměstnanců a znalosti místního trhu je tak možné pružně a rychle reagovat na měnící se potřeby indických zákazníků.
 
Pro plánovanou míru lokalizace až 95 % Škoda Auto ve svém závodě v Púně zřídila novou linku pro vozy na platformě MQB. V další fázi se budou vozy vyráběné v Indii vyvážet také do jiných zemí.
 
Po SUV Kushaq druhý model pro Indii
Sedan Slavia je po modelu Kushaq, který byl představen v prvním čtvrtletí 2021, druhý nový model značky Škoda v rámci projektu India 2.0. V jeho rámci Škoda Auto v Indii zodpovídá za všechny aktivity koncernu Volkswagen. Celkem byla do projektu India 2.0 investována jedna miliarda eur. Cílem je dlouhodobé posílení pozice značek Škoda a Volkswagen na indickém trhu. Do roku 2025 chtějí tyto dvě značky dosáhnout společný tržní podíl 5 %. Po modelech Kushaq, Slavia a už brzy představeném SUV značky Volkswagen bude následovat ještě sedan se značkou Volkswagen.
 
Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Slavia je navržena tak, aby přesně odpovídala potřebám indických zákazníků. Vyrábí se v Indii s mírou lokalizace až 95 %. Jsme přesvědčeni, že díky vozům Kushaq a Slavia plně využijeme potenciál, který indický trh nabízí.“
 
Gurpratap Boparai, generální ředitel společnosti Škoda Auto Volkswagen India Private Limited, přoi představení vozu řekl: „Úspěšné zahájení projektu India 2.0 vozem Kushaq jasně ukazuje, čeho lze na indickém trhu dosáhnout díky mezinárodní spolupráci. Kromě stále populárnějších SUV nabízí obrovský potenciál také segment prémiových sedanů, ke kterému se již dlouho hlásíme. Sofistikovaná Slavia je symbolem prestiže a stylu. Zároveň představuje novou oblast růstu společnosti Škoda Auto. Díky sofistikovanosti, výkonným motorům a mnoha prvkům Simply Clever se bude Škoda Slavia líbit nejen náročným indickým zákazníkům, ale najde uplatnění také v ostatních zemích.“