name | autoweek.cz

Škoda v Číně prodala dvoumiliontý vůz

Škoda v Číně prodala dvoumiliontý vůz

01.03.2017 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy

Škoda v Číně prodala dvoumiliontý vůz. Jubilejním automobilem je Škoda Superb 1,4 TSI. Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto, jej v Šanghaji předal zákazníkovi. V roce 2017 Škoda oslaví 10. výročí svého vstupu na čínský trh, který je jejím největším trhem.
​„Jako náš největší trh je Čína důležitým pilířem růstové strategie značky Škoda. Těší nás, že je modelová paleta značky mezi čínskými zákazníky tak úspěšná a že jsme o přednostech našich vozů dokázali přesvědčit už dva miliony zákazníků. V tomto kurzu chceme pokračovat,“ řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.
 
Česká automobilka vstoupila na čínský trh v roce 2007. Škoda tehdy zahájila lokální výrobu modelu Octavia se společností SAIC Volkswagen. V úzké spolupráci s tímto čínským partnerem se Čína už v roce 2010 stala nejvýznamnějším trhem značky Škoda. Po šesti letech a třech měsících dosáhla značka prvního milionu prodaných vozů, ke druhému milionu potřebovala pouze tři a půl roku.
 
Bestsellerem je v Číně Octavia. Ze dvou milionů prodaných vozů bylo téměř 1 107 000 vozů řady Škoda Octavia, více než 305 000 vozů Škoda Rapid, téměř 268 000 vozů Škoda Superb, více než 251 000 vozů Škoda Fabia a zhruba 69 000 vozů Škoda Yeti. Dnes značka v Číně patří mezi etablované velkosériové výrobce. V Číně sjíždí z linky celkem šest modelových řad značky Škoda: Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti a Superb.
 
Kodiaq, první velké SUV značky Škoda, vstoupí na trh ve druhém čtvrtletí roku 2017. „Kodiaq představuje pro značku Škoda v Číně důležitý milník. Jde o začátek rozsáhlé SUV-ofenzívy. V rámci ní Škoda na čínském trhu představí celkem čtyři SUV,“ říká Michael Arndt, výkonný ředitel odpovědný za prodej a marketing ve společnosti SAIC Škoda.
 
V roce 2016 Škoda v Číně poprvé prodala více než 300 000 vozů, což byl pro značku nový rekord. Ve srovnání s předchozím rokem dosáhla růst o 12,6 % na 317 100 vozů (2015: 281 700 vozů).
 
Škoda v koncepci, zpracování a výbavě nově vyvíjených modelů zohledňuje specifická přání a požadavky čínských zákazníků. Škoda bude svou pozici a své zastoupení na čínském trhu dále posilovat. Během státní návštěvy čínského prezidenta Si-Ťin-Pchinga v České republice podepsali dne 30. března 2016 zástupci společností Volkswagen, SAIC Motor Corporation Limited a Škoda Auto memorandum o porozumění. V něm je zakotven pětiletý investiční plán ve výši dvou miliard euro. Cílem je rozšíření aktuálních modelových řad například o vozy s alternativními pohony a další SUV.