name | autoweek.cz

Škoda v Číně prodala dvoumiliontý vůz
01.03.2017 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy
Škoda v Číně prodala dvoumiliontý vůz. Jubilejním automobilem je Škoda Superb 1,4 TSI. Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto, jej v Šanghaji předal zákazníkovi. V roce 2017 Škoda oslaví 10. výročí svého vstupu na čínský trh, který je jejím největším trhem.
„Jako náš největší trh je Čína důležitým pilířem růstové strategie značky Škoda. Těší nás, že je modelová paleta značky mezi čínskými zákazníky tak úspěšná a že jsme o přednostech našich vozů dokázali přesvědčit už dva miliony zákazníků. V tomto kurzu chceme pokračovat,“ řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.
Česká automobilka vstoupila na čínský trh v roce 2007. Škoda tehdy zahájila lokální výrobu modelu Octavia se společností SAIC Volkswagen. V úzké spolupráci s tímto čínským partnerem se Čína už v roce 2010 stala nejvýznamnějším trhem značky Škoda. Po šesti letech a třech měsících dosáhla značka prvního milionu prodaných vozů, ke druhému milionu potřebovala pouze tři a půl roku.
Bestsellerem je v Číně Octavia. Ze dvou milionů prodaných vozů bylo téměř 1 107 000 vozů řady Škoda Octavia, více než 305 000 vozů Škoda Rapid, téměř 268 000 vozů Škoda Superb, více než 251 000 vozů Škoda Fabia a zhruba 69 000 vozů Škoda Yeti. Dnes značka v Číně patří mezi etablované velkosériové výrobce. V Číně sjíždí z linky celkem šest modelových řad značky Škoda: Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti a Superb.
Kodiaq, první velké SUV značky Škoda, vstoupí na trh ve druhém čtvrtletí roku 2017. „Kodiaq představuje pro značku Škoda v Číně důležitý milník. Jde o začátek rozsáhlé SUV-ofenzívy. V rámci ní Škoda na čínském trhu představí celkem čtyři SUV,“ říká Michael Arndt, výkonný ředitel odpovědný za prodej a marketing ve společnosti SAIC Škoda.
V roce 2016 Škoda v Číně poprvé prodala více než 300 000 vozů, což byl pro značku nový rekord. Ve srovnání s předchozím rokem dosáhla růst o 12,6 % na 317 100 vozů (2015: 281 700 vozů).
Škoda v koncepci, zpracování a výbavě nově vyvíjených modelů zohledňuje specifická přání a požadavky čínských zákazníků. Škoda bude svou pozici a své zastoupení na čínském trhu dále posilovat. Během státní návštěvy čínského prezidenta Si-Ťin-Pchinga v České republice podepsali dne 30. března 2016 zástupci společností Volkswagen, SAIC Motor Corporation Limited a Škoda Auto memorandum o porozumění. V něm je zakotven pětiletý investiční plán ve výši dvou miliard euro. Cílem je rozšíření aktuálních modelových řad například o vozy s alternativními pohony a další SUV.
Česká automobilka vstoupila na čínský trh v roce 2007. Škoda tehdy zahájila lokální výrobu modelu Octavia se společností SAIC Volkswagen. V úzké spolupráci s tímto čínským partnerem se Čína už v roce 2010 stala nejvýznamnějším trhem značky Škoda. Po šesti letech a třech měsících dosáhla značka prvního milionu prodaných vozů, ke druhému milionu potřebovala pouze tři a půl roku.
Bestsellerem je v Číně Octavia. Ze dvou milionů prodaných vozů bylo téměř 1 107 000 vozů řady Škoda Octavia, více než 305 000 vozů Škoda Rapid, téměř 268 000 vozů Škoda Superb, více než 251 000 vozů Škoda Fabia a zhruba 69 000 vozů Škoda Yeti. Dnes značka v Číně patří mezi etablované velkosériové výrobce. V Číně sjíždí z linky celkem šest modelových řad značky Škoda: Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti a Superb.
Kodiaq, první velké SUV značky Škoda, vstoupí na trh ve druhém čtvrtletí roku 2017. „Kodiaq představuje pro značku Škoda v Číně důležitý milník. Jde o začátek rozsáhlé SUV-ofenzívy. V rámci ní Škoda na čínském trhu představí celkem čtyři SUV,“ říká Michael Arndt, výkonný ředitel odpovědný za prodej a marketing ve společnosti SAIC Škoda.
V roce 2016 Škoda v Číně poprvé prodala více než 300 000 vozů, což byl pro značku nový rekord. Ve srovnání s předchozím rokem dosáhla růst o 12,6 % na 317 100 vozů (2015: 281 700 vozů).
Škoda v koncepci, zpracování a výbavě nově vyvíjených modelů zohledňuje specifická přání a požadavky čínských zákazníků. Škoda bude svou pozici a své zastoupení na čínském trhu dále posilovat. Během státní návštěvy čínského prezidenta Si-Ťin-Pchinga v České republice podepsali dne 30. března 2016 zástupci společností Volkswagen, SAIC Motor Corporation Limited a Škoda Auto memorandum o porozumění. V něm je zakotven pětiletý investiční plán ve výši dvou miliard euro. Cílem je rozšíření aktuálních modelových řad například o vozy s alternativními pohony a další SUV.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz