name | autoweek.cz

Skupina PSA Peugeot Citroen v 1. pololetí roku 2010

Skupina PSA Peugeot Citroen v 1. pololetí roku 2010

12.07.2010 | | Tiskové zprávy

Skupina PSA Peugeot Citroen v 1. pololetí roku 2010 hlásí nárůst celosvětového prodeje o 16,9 % a z hlediska objemu prodeje dosažení rekordního pololetního výsledku.

Prodej vozů a montážních celků Skupiny dosáhl 1 856 000 kusů, což znamená nárůst o + 16,9 % a nejúspěšnější pololetí v historii z hlediska objemu. Bylo dosaženo nárůstu podílu Skupiny na evropském trhu na 14,6 %, což znamená zisk 1 % oproti 1. pololetí roku 2009. Podíl prodeje mimo Evropu vzrostl na 36 % oproti 34 % v 1. pololetí roku 2009. Bylo dosaženo snížení průměrných emisí vozů na 133,2 g CO2 / km oproti 135,5 g v roce 2009.

Potvrdilo se posílení vedoucího postavení na evropském trhu s lehkými užitkovými vozy s podílem na trhu, který vzrostl na 22,4 %.

Celosvětový automobilový trh v 1. pololetí roku 2010 vzrostly o 13 %, zejména díky Číně (+ 27 %) a Latinské Americe (+ 11 %). V Evropě došlo k lehkému nárůstu poptávky, ale mezi jednotlivými zeměmi existují značné rozdíly:

- Francie: +6 %,

- Německo: -27 %,

- Španělsko: +38 %,

- Velká Británie: +19 %,

- země střední a východní Evropy: -13 %.

Za těchto okolností se prodej skupiny PSA Peugeot Citroen zvýšil o 16,9 %: +16,8 % u smontovaných vozů (1 618 000 kusů) a +18 % u montážních celků (237 000 kusů), zejména díky aktivitě značky Peugeot. Peugeot v 1. pololetí opět potvrdil, že je nejprodávanější francouzskou značkou automobilů na světě.

Ředitel značek Jean-Marc Gales k tomu řekl: \"První polovina roku 2010 byla pro Skupinu z hlediska objemů rekordní. Tyto obchodní výsledky svědčí o obchodní dynamice našich značek Peugeot a Citroen. Dosáhly výrazného nárůstu našeho tržního podílu v Evropě, zlepšilo se naše postavení v Číně a potvrdilo se naše vedoucí postavení mezi výrobci vozů s nízkými emisemi. Tento výsledek se opírá o úspěch modelů, které jsme v nedávné době uvedli na trh. Jde o vozy Peugeot 3008, 5008 a RCZ, Citroen DS3 a C3 v Evropě, Peugeot 408, Citroen C-QUATRE a C5 v Číně a Peugeot Hoggar v Latinské Americe.\"

 

Výrazný nárůst podílu na evropském trhu

Na evropském trhu s osobními a lehkými užitkovými vozy, který v 1. pololetí roku 2010 zaznamenal nárůst o 1,1 %, vzrostl počet nově registrovaných vozů PSA Peugeot Citroen na 1 214 000, což představuje výrazný nárůst o 7,7 %. Během tohoto období se výrazně zvýšil podíl Skupiny na trhu a dosáhl 14,6 %, což je nárůst o 1 % oproti 1. pololetí 2009. Největší nárůst tržního podílu Skupina zaznamenala v Itálii (+ 1,2 %) a ve Velké Británii (+0,3 %).

Trh s osobními vozy byl v 1. pololetí roku 2010 poznamenán snížením šrotovného ve Francii a jeho neprodloužením v Německu a ve Španělsku. Po výrazném nárůstu poptávky v průběhu 1. čtvrtletí (+9,4 ) se trend v 2. čtvrtletí otočil (-7,6 %).

Trh s lehkými užitkovými vozy v 1. pololetí vzrostl o 9,4 %. Skupina PSA Peugeot Citroen si udržela své vedoucí postavení, její podíl na trhu opět vzrostl na 22,4 % (oproti 22 % v 1. pololetí roku 2009).

Pozn.: Evropa v hodnocení PSA=  EU + ESVO + Chorvatsko

 

Úspěch modelů uvedených na trh v roce 2009 a 2010

Úspěch modelů uvedených na trh v roce 2009 na začátku roku 2010 pokračoval nejen v Evropě (Peugeot 3008 a 5008, nový Citroen C3 a C3 Picasso), ale také v Číně (Citroen C-Quatre a C5).

Peugeot 3008, prvni crossover značky Peugeot, a Peugeot 5008, první kompaktní MPV značky Peugeot, se setkaly s jasným obchodním úspěchem, jejich prodej přesáhl očekávání. Třísměnný provoz, který byl v polovině roku 2009 zaveden v Sochaux, umožnil zvýšit výrobu z počátečních 600 vozů denně na 900 a bude takto pokračovat až do konce letošního roku. Model Peugeot 3008 zaznamenal 65 000 prodaných kusů a Peugeot 5008 od uvedení do prodeje 40 000 prodaných kusů.

Citroen C3, který se na trhu objevil na konci roku 2009, se také setkal s obchodním úspěchem. Počet prodaných vozů měsíc po měsíci stoupal až na 113 000 za celé 1. pololetí.

Citroen C3 Picasso je nejprodávanějším vozem v segmentu MPV segmentu B. Jeho výroba vzroste od srpna ze současných 310 vozů za den na 356 kusů.

Výsledkem obchodní dynamiky v 1. pololetí bylo uvedení nových modelů Peugeot RCZ a Citroen DS3 na evropský trh.

Nové kupé Peugeot RCZ, které bylo na trh uvedeno 22. dubna, již zaznamenalo 5 000 prodaných kusů, což je o 50 % než byl jeho roční cíl. Peugeot RCZ byl zvolen nejkrásnějším vozem roku 2009.

Citroen DS3, první vůz řady DS, zaregistroval za pouhé 4 měsíce od uvedení na trh prodeje více než 34 000 objednávek. Výroba vozu v továrně v Poissy dosahující dnes 350 kusů za den, bude v září zvýšena na 420 kusů.

Druhé pololetí bude poznamenáno dvěma významnými událostmi: zahájením prodeje nového Citroenu C4, který patří do segmentu kompaktních sedanů, a představením nástupce modelu Peugeot 407 na pařížském autosalonu. PSA Peugeot Citroen bude také prvním evropským výrobcem, který v Evropě nabídne elektrické vozy, a to Peugeot i0n a Citroen C-ZERO.

Prodej mimo Evropu představuje 36 %

Prodej mimo Evropu představoval v 1 pololetí 36 % celkového prodeje Skupiny oproti 34 % v roce 2009. Tento vývoj je potvrzením obchodní dynamiky skupiny PSA Peugeot Citroen, zejména na nově se rozvíjejících trzích. Ilustruje závazek Skupiny stát se globálnějším podnikem.

Latinská Amerika: návrat k růstu

Trhy v Latinské Americe se prudce rozvíjejí, a to zejména v Brazílii (+ 7 %) a v Argentině (+ 21 %). Skupina registruje nárůst prodeje o 13 % a její podíl na trhu činí 5,3 %. Obchodní dynamiku Skupiny v regionu ztělesňuje pick-up Peugeot Hoggar, který se prodává od března, a vozy Citroen C3 Aircross a Peugeot 408, které budou uvedeny na trh ve druhém pololetí.

Čína: úspěch nových modelů a nárůst podílu na trhu

Prodej skupiny PSA Peugeot Citroen v Číně dosáhl v 1 pololetí nového rekordu s více 176 000 prodanými vozy (+49 %) na trhu, který vykázal růst ve výši 27 %. Podíl Skupiny se ustálil na 3,3 % oproti 3,2 % v 1. pololetí roku 2009. Vozy Skupiny se zde setkaly s úspěchem. K výkonům PSA Peugeot Citroen výrazným způsobem přispívá Citroen C5, jehož se od ledna prodalo více než 18 000 kusů. Peugeot 408, který je v prodeji od dubna, je prvním vozem Peugeot, který byl uveden ve světové premiéře v Číně. Od uvedení do prodeje ho bylo prodáno již více než 17 00 kusů.

Rusko: v blízké době se očekává návrat k růstu

Na trhu, který dosáhl 3 % růstu a který byl od března podpořen šrotovným, se prodeje Skupiny snížily o 7,6 %. Její podíl na trhu dosáhl 2,5 %. Montování vozů Peugeot 308 a Citroen C4 v nové továrně, jež zahájila provoz v dubnu ve městě Kaluga, umožní Skupině ve 2. pololetí využít očekávaného oživení růstu.

PSA Peugeot Citroen posiluje své vedoucí postavení z hlediska ekologie

Jednou z klíčových strategických ambicí Skupiny je zachovat si náskok v oblasti vozů s nízkými emisemi CO2. V průběhu 1. pololetí roku 2010 dál klesaly průměrné emise vozů značek Peugeot a Citroen a dosáhly 133,2 gramů CO2/km oproti 135,5 g v roce 2009.

Podíl vozů s emisemi nižšími než 120 g/km činí 40 % prodaných vozů.

Výhled na rok 2010

Jak by oznámeno na začátku roku, Skupina očekává pokles na automobilovém trhu o přibližně 9 % za rok. Mimo Evropu by si měl čínský trh zachovat dvouciferný růst, zatímco růst v Latinské Americe se očekává jen jednociferný. V Evropě by si měl podíl skupiny na trhu díky dopadu produktové dynamiky zachovat rostoucí trend.