name | autoweek.cz

Skupina Renault na autosalonu prodala 1000 aut

Skupina Renault na autosalonu prodala 1000 aut

26.10.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Mají autosalony ještě šanci na existenci? Skupina Renault uvádí, že je s letošním Mondial de l'auto v Paříži velmi spokojená.

Pařížský Mondial de l'auto s absencí mnoha významných automobilek opět vyvolal diskuse o budoucnosti autosalonů. Organizátoři den po uzavření výstaviště zveřejnili, že jej navštívilo necelých 400 000 návštěvníků. To je nesrovnatelně menší počet, než bývalo standardem ještě před několika lety, nicméně je to stále víc, než se letos vzhledem k podstatně kratší době otevření očekávalo, tedy 300 000 až 350 000.

 

Přitom nejenže ve městě tentokrát zcela chyběla jakákoliv propagace akce. Celá Francie byla v době konání autosalonu už třetí týden zcela ochromená nedostatkem pohonných hmot u čerpacích stanic kvůli stávce v rafinériích. To ve spojení s rostoucími cenami energií vyvolalo v Paříži masové demonstrace. Atmosféra ve městě tedy letos pro návštěvu autosalonu rozhodně nebyla ideální.

 

Nicméně z pohledu skupiny Renault, tedy vystavovatele zaujímajícího největší plochu, byl letošní autosalon velmi úspěšný. Skupina Renault zveřejnila zprávu o počtu prodaných aut během letošního Mondialu. A tato čísla vypadají docela dobře. Uvádějí, že se od úterního rána do nedělního večera přímo na stáncích prodalo 500 vozů značky Renault a 300 vozů značky Dacia. Navíc bylo zaregistrováno 200 předběžných rezervací na nový Alpine A110 R, tedy extrémní verzi sportovního kupé s cenou 105 000 eur oproti 60 500 eur za základní model.

 

Z 500 objednaných vozů Renault představovalo 86 % nové SUV Austral v hybridní verzi E-Tech. Renault také uvedl, že jej kontaktovalo 1100 potenciálních zákazníků, kteří projevili zájem o budoucí koupi některého z vozů. Také u Dacie hlásí kromě 300 objednávek stejný počet poptávajících zájemců, kteří by se měli potenciálně proměnit v kupující u prodejců, na které byli odkázáni. Z uvedeného počtu se 60 % týkalo vozů s motorem Eco-G 100, umožňujícím jízdu na LPG, nebo elektrického modelu Spring.

 

Úspěch Renaultu umocnila skutečnost, že si 4000 návštěvníků z autosalonu odneslo suvenýr z nabídky prodejny merchandisingu značky.