name | autoweek.cz

Solid Power chce dodat první články s pevným elektrolytem

Solid Power chce dodat první články s pevným elektrolytem

26.08.2022 | Vladimír Rybecký | Trendy

Solid Power si klade za cíl dodat do konce roku první články akumulátorů s pevným elektrolytem společnostem BMW a Ford.

Společnost Solid Power, zabývající se vývojem akumulátorů s pevným elektrolytem pro elektrická vozidla, si klade za cíl do konce roku začít dodávat předprodukční články pro ověřovací testy svým partnerům BMW a Ford Motor.

 

Generální ředitel a spoluzakladatel Solid Power Doug Campbell řekl, že společnost z Colorada zřídila pilotní výrobní linku, která výrobcům automobilů poskytuje ověřovací vzorky, přičemž hledá výrobního partnera, který by začal vyrábět její články již v roce 2026. Jedním z potenciálních partnerů je podle Campbella korejská SK Innovation, která buduje společné závody na výrobu akumulátorů s Fordem v Tennessee a Kentucky. „Dlouhodobě se nesnažíme být producentem článků,“ řekl Campbell. Campbell dodal, že Solid Power má dostatečnou pilotní výrobní kapacitu, aby mohl poskytnout prototypy článků jiným výrobcům vozidel, ale odmítl poskytnout konkrétní podrobnosti.

 

Společnost, která vstoupila na burzu prostřednictvím zpětné fúze v roce 2021, čerpala počáteční investice kromě Fordu a BMW také od Hyundaie a Samsungu. Campbell uznává intenzivní konkurenci ve vývoji akumulátorů s pevným elektrolytem mezi „velkými skupinami jako jsou Toyota, Panasonic, Samsung, LG Energy Solution, Hyundai a CATL. Jsme v prostoru mezi spoustou velmi prominentních a důvěryhodných hráčů.“

 

Stejně jako většina těchto společností je článek akumulátoru Solid Power vybaven pevným elektrolytem na bázi sulfidu, což je médium, kterým lithiové ionty proudí mezi kladnými a zápornými elektrodami během nabíjení a vybíjení. Články akumulátorů s pevným elektrolytem mají výrazně nižší riziko vzplanutí od vnitřních zkratů než články s kapalným elektrolytem.

 

Campbell uvedl, že články Solid Power, které v současné době používají anody bohaté na křemík a nikl-kobalt-manganové katody, mají potenciál pojmout více energie, a poskytují tak elektromobilům delší dojezd. Přitom stojí méně než běžné lithio-ionové akumulátory. Solid Power také navrhl své články tak, aby byly kompatibilní se současnými lithio-ionovými výrobními procesy.