name | autoweek.cz

Sony a Honda chtějí v roce 2026 online prodávat elektromobil

Sony a Honda chtějí v roce 2026 online prodávat elektromobil

14.10.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Společný podnik, založený v červnu japonskými společnostmi Sony Group a Honda Motor, chce do roku 2026 dodávat první prémiové elektromobily, které se budou prodávat online ve Spojených státech a Japonsku.

Společný podnik Sony Honda Mobility oznámil první informace o společně připravovaném vozidle. Elektromobil bude mít vyšší cenu a nabídne nový softwarový systém vyvinutý společností Sony, který jí má otevřít cestu k pravidelným příjmům ze zábavy a dalších služeb, které budou účtovány měsíčně.

 

Klíčové podrobnosti, včetně ceny, dojezdu a dokonce i platformy nového vozidla, zatím nebyly stanoveny. Zástupci nové společnosti zatím jen podrobně popsali vizi vozidla, které by mělo fungovat téměř jako pojízdný smartphone. Sony poskytne softwarové systémy pro celý vůz - od palubních ovladačů až po cloudové služby, které budou propojeny se zábavními a platebními systémy. Poskytne také senzory a další technologie pro systém autonomní jízdy úrovně 3, který umožní řidičům věnovat víc pozornosti nabízeným softwarovým službám. V systému úrovně 3, tedy omezené autonomní jízdy, mohou řidiči jezdit aniž by neustále sledovali silnici nebo ovládali volant, ale musí být připraveni kdykoliv převzít zpět kontrolu nad vozem.

 

„Vzhledem k tomu, že technologie bezpečné jízdy se bude nadále vyvíjet a soustředění, potřebné k řízení, se bude snižovat, měli bychom zvážit nové způsoby, jak si užít a trávit čas v prostoru kabiny jako celku,“ řekl prezident společného podniku a výkonný ředitel společnosti Sony Izumi Kawanishi.

 

Společnost Honda rozhodne o platformě, kterou bude nový vůz používat, a o technických podrobnostech, jako je dodavatel akumulátorů. Elektromobil, jehož název bude teprve stanoven, má Honda vyrábět v jednom ze svých závodů v Ohiu. Právě v Ohiu Honda buduje centrum elektromobility společně s dodavatelem akumulátorů LG Energy Solution.

 

Yasuhide Mizuno, předseda představenstva a generální ředitel společného podniku a jeden z vysokých manažerů společnosti Honda, uvedl, že projekt je důležitý pro to, aby si Honda vytvořila dlouhodobější vztah se svými zákazníky, protože se vozidla mění ve více propojená zařízení. Mizuno uvedl, že společnost Honda věří, že rok 2025 bude na americkém trhu klíčovým rokem v přechodu k elektricky poháněným vozidlům. Společný podnik se chce zapojit do tohoto rozvoje, i když to znamená zkomprimovaný vývojový cyklus nového elektrického vozidla.

 

Honda, stejně jako její větší konkurent Toyota Motor, pomalu převádí svou automobilovou produkci na elektrický pohon. V průběhu let se také po vzoru Lexusu snaží prosadit na severoamerickém trhu luxusních vozidel se svou značkou Acura. Teoreticky by nový vůz mohl v USA používat i tuto značku.

 

Nový elektromobil bude na japonský trh dodán v druhé polovině roku 2026. Objednávky na nový elektromobil by měly být otevřeny v roce 2025. Obě společnosti zvažují i jeho uvedení na evropský trh, ale konkrétní plán zatím nebyl připraven.