name | autoweek.cz

Startup Aehra žádá Itálii o pomoc

Startup Aehra žádá Itálii o pomoc

15.08.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Začínající výrobce elektromobilů Aehra žádá Itálii o pomoc s financováním svého výrobního plánu ve výši 1,2 miliardy eur. Aehra před rokem odhalila koncepty velkého SUV Impeto a sedanu Estasi.

Startup Aehra požádal italskou vládu o částečné financování svého plánu vývoje a výroby dvou ultraluxusních elektricky poháněných vozidel v Itálii ve výši 1,2 miliardy eur. Aehra si klade za cíl zahájit výrobu SUV Impeto (impuls), které moc jako SUV nevypadá, a pětimetrového sedanu Estasi (extáze) v Mosciano Sant'Angelo v regionu Abruzzo ve střední Itálii v polovině roku 2026. Plánuje, že továrna dosáhne roční produkci 25 000 kusů.

 

Aehra uvádí, že Impeto a Estasi jsou navrženy a zkonstruovány tak, aby poskytovaly dojezd 800 km. Vozidla, poháněná jedním elektromotorem a dvěma vzadu o celkovém výkonu 588 kW (800 k), dosáhnou maximální rychlost 260 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 3 s. Aehra při představení SUV v roce 2022 uvedla, že bude pravděpodobně stát mezi 160 000 až 180 000 eury. Obě vozidla navrhl Filippo Perini, který dříve pracoval pro Alfa Romeo, Lamborghini, Italdesign a Genesis, spolu s hlavním inženýrem Franco Cimattim, který působil jako vedoucí testování ve Ferrari a později v Lotusu

 

Společnost Aehra uvedla, že plánuje v závodě v Moscianu vytvořit 540 pracovních míst a dalších 110 míst v Miláně, kde sídlí. Aehra tvrdí, že požadované financování zahrnuje vývoj dvou vozidel a výstavbu nového výrobního závodu.

 

„Bude nesmírně potěšující, kdyř naši žádost o financování schválí italská vláda a že budeme vybráni jako projekt národního strategického významu. To dále potvrdí poslání společnosti Aehra redefinovat ultra-vysokou prémiovou udržitelnou mobilitu využitím nejnovějších inženýrských, bateriových a výrobních technologií,“ uvedl zakladatel a hlavní akcionář společnosti Aehra Hazim Nada.

 

Hazim Nada je 40letý italský občan narozený v USA jako syn egyptského bankéře žijícího ve Švýcarsku. Před založením Aehry obchodoval s komoditami prostřednictvím švýcarské společnosti Lord Energy. Jeho partnerem a generálním ředitelem je Sandro Andreotti, bývalý výsadkář v italské armádě. V roce 2012 Andreotti s Nadou založili společnost AeroGravity provozující největší vertikální aerodynamický tunel v Evropě. V roce 2019 se oba rozhodli přejít do automobilového průmyslu.

 

Italská vláda se v Římě setkala s výrobci automobilů, dodavateli a odbory, aby s nimi projednala plány na zvýšení výroby vozidel v Itálii na 1,3 milionu kusů oproti 750 000 vyrobeným v roce 2023. Ministr průmyslu Adolfo Urso se snaží přesvědčit společnost Stellantis, která vlastní italské značky Fiat a Alfa Romeo, aby do konce dekády zvýšila roční produkci vozů skupiny v zemi na 1 milion. Urso si také namlouvá zahraniční automobilky v čele s čínskými společnostmi Dongfeng a Chery.

 

Foto: Aehra