name | autoweek.cz

Strategie Toyoty pro elektromobily

Strategie Toyoty pro elektromobily

20.06.2023 | Vladimír Rybecký | Trendy

Akcie společnosti Toyota Motor vyskočily poté, co největší světová automobilka představila ambiciózní plán nové generace elektromobilů, které by mohly ohrozit dominantní postavení společností Tesla a BYD.

Nová strategie Toyoty je výsledkem roční revize, během níž se vrcholní manažeři vyrovnávali se skutečností, že tempo v oblasti vozidel a výrobních technologií nyní určuje Tesla, nikoli Toyota. Nyní Toyota Motor ohlásila nové přístupy, které zásadně ovlivní budoucnost automobilového průmyslu a díky nimž se stane také firmou poskytující služby mobility. V oblasti elektrifikace půjde Toyota i nadále cestou různorodých směrů včetně uvádění optimálních druhů pohonu pro různé regiony. Cílem Toyoty je dosáhnout dojezd 1000 km díky různým technologiím včetně začleňování akumulátorů nové generace a ultrazvukové technologie.

 

Sázka Toyoty závisí na tom, co společnost označila za průlom v technologii akumulátorů s pevným elektrolytem. Ty slibují delší dojezd a menší riziko požáru. Odborníci však tvrdí, že akumulátory s pevným elektrolytem lze obtížně vyrábět ve velkých sériích potřebných v měřítku automobilového průmyslu. Toyota nyní tvrdí, že dosáhla průlom, který by jí měl umožnit uvést na trh vozidla s akumulátory s pevným elektrolytem do roku 2027 nebo 2028.

 

Společnost, která vynalezla štíhlou výrobu, rovněž uvedla, že přehodnocuje svůj způsob výroby automobilů - reaguje tak na přístup společnosti Tesla, která Toyotu předstihla v efektivitě výroby elektromobilů. Toyota se připojí k řadě automobilek, které následují Teslu a používají velké „giga odlitky“ k výrobě vozidel. Technologie „giga odlitků“ napomůže k výraznější integraci součástí, což přispěje k poklesu nákladů na vývoj i snížení nutných investic do výrobních závodů.

 

Generální ředitel Toyoty Kodži Sato představil novou strategii den před výročním shromážděním akcionářů automobilky, na kterém se očekávalo, že investoři budou jeho a předsedu představenstva Akia Toyodu peskovat za to, že v otázce elektrických vozidel otálejí. Nový přístup si ale připsal první úspěch, když investoři nový plán podpořili.

 

Nyní musí Sato a vedoucí pracovníci Toyoty splnit své úkoly a bojovat, aby se během tří let první vozidla zrozená z této nové strategie objevila v showroomech a společnost Toyota Motor neztratila příliš mnoho půdy pod nohama.