name | autoweek.cz
Subaru Outback 2.5i Active Lineartronic – spolehlivý partner
21.10.2011 | Antonín Matějka | Nové modely
V pořadí již čtvrtá generace modelové řady Outback, která se na evropských trzích objevila v roce 2009, těží z jedinečného propojení plochých motorů boxer a stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD. Jedná se o praktický a velice prostorný crossover se světlou výškou 20 cm, jenž se může pochlubit mimořádnými jízdními parametry na silnicích i na nezpevněných komunikacích. Prostě a jednoduše ideální vůz pro náročného řidiče a „zhýčkanou“ rodinu, který nepostrádá sportovního ducha a značnou míru exkluzivity.
Námi testovaná verze Active se zážehovým dvouapůllitrem a převodovkou Lineartronic sice nestojí na samém vrcholu nabídky modelové řady Outback (tam nalezneme variantu s benzinovým vidlicovým šestiválcem 3,6 l/260 k), ovšem i tak automobil nabízí nevšední zážitky za volantem. Motor má rychlou odezvu na sešlápnutí plynového pedálu, díky své konstrukci s protilehlými písty je nesmírně kultivovaný a tichý a v neposlední řadě i dostatečně výkonný. Křivka točivého momentu prakticky v celém rozsahu použitelných otáček neklesá pod hodnotu 200 N.m. Variabilní časování ventilů se společně s hladce pracující převodovkou s plynule měnitelným převodem odráží ve spotřebě paliva. Během našeho testu se kombinovaná spotřeba pohybovala mezi 8,5 až 9 l/100 km, což je pro automobil této objemové kategorie a pohonem 4x4 skvělá vizitka. Výkonové charakteristiky motoru umožňují i velmi sportovní styl jízdy, který si navíc můžete zpříjemnit manuálním režimem řazením pádly pod volantem. K dispozici máte šest přednastavených virtuálních převodových stupňů s vynikající odezvou a s rychlostí řazení 100 milisekund. Propracovaná konstrukce podvozku se vzpěrami McPherson vpředu (spodní vzpěry a motor jsou uloženy samostatně v kolébkovém rámu, který snižuje vibrace a v případě kolize pohlcuje nárazovou energii) a dvojitými lichoběžníkovými závěsy vzadu zajišťuje vozu vynikající ovladatelnost a směrovou stabilitu v zatáčkách s přirozeným bočním náklonem. Vysoký cestovní komfort navíc zvyšují zadní tlumiče vybavené funkcí automatického vyrovnávání světlé výšky vozu, a pochopitelně i vyspělý systém aktivního rozdělování hnací síly mezi přední a zadní kola, který pracuje v součinnosti se stabilizačním systémem VDC a je určen výhradně pro model 2.5i s bezestupňovou převodovkou Lineartronic.
Interiér verze Active je velmi příjemný, decentně řešený a bohatě vybavený. Ve standardu nechybí elektricky nastavitelné sedadlo řidiče (v 10 směrech), kůží obšitý multifunkční volant, tempomat, dvouzónová automatická klimatizace a prémiová audiosoustava s dvojicí tunerů a přehrávačem na 6 CD. K úplné spokojenosti chybí snad jen navigační soustava, můžete si ji ovšem objednat za příplatek s různě vyspělými audiosystémy. Palubní deska je přehledná, s elegantně tvarovaným středovým panelem a čtveřicí přístrojů včetně ukazatele ekonomičnosti provozu. Vysokou praktičnost automobilu podtrhuje systém sklápění opěradel zadních asymetricky dělených a polohovatelných sedadel, jejichž postupnou úpravou lze získat zavazadlový prostor o objemu 1726 litrů.
To, že model Subaru Outback 2,5i Active Lineartronic získal v našem testu vysoké hodnocení, není jistě náhodou. V jeho prospěch jasně hovoří jeho vyspělá konstrukce, výborné jízdní vlastnosti a vysoce reprezentativní design. Pořizovací cena 859 000 korun v tomto případě plně odpovídá kvalitám vozu.
Motor
Zážehový čtyřválec typu boxer s rozvodem OHC. Zdvihový objem 2457 cm3. Největší výkon 123 kW (167 k) při 5600 1/min. Největší točivý moment 229 N.m 4000 1/min. Převodovka Lineartronic CVT s manuálním režimem řazení. Stálý pohon všech kol Symmetrical AWD.
Karoserie
Pětidveřové kombi.
Rozměry a hmotnosti
Délka 4775 mm, šířka 1820 mm , výška 1605 mm. Rozvor 2745 mm. Pohotovostní hmotnost 1608 kg, užitečná hmotnost 432 kg. Objem palivové nádrže 65 l. Objem zavazadlového prostoru 0,526 až 1,726 m3.
Jízdní výkony
Největší rychlost 198 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Spotřeba paliva (město, mimo město, kombinovaná) 11,3/6,7/8,4 l/100 km.
Základní pořizovací cena
859 000 Kč vč. DPH
HODNOCENÍ
Pohonná jednotka |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Na silnici | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kvalita | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bezpečnost | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pohodlí | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Náklady | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Celkem | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hodnocení: - horší než průměr,
- slušný standard,
- docela dobré,
- vynikající,
-zcela mimořádné
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz