name | autoweek.cz

Subaru Solterra přijíždí

Subaru Solterra přijíždí

18.11.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

První elektromobil specialisty na vozy s pohonem všech kol Subaru je oficiálně v prodeji. Toto SUV s ​​vysokou úrovní výbavy ovšem přichází k českým prodejcům značky jen ve velmi omezeném počtu.

SUV Subaru Solterra je postaveno na platformě pro elektromobily e-Subaru Global Platform, vyvinuté ve spolupráci s Toyotou. Tato platforma bude využita i pro další elektrifikované modely obou partnerů. Na rozdíl od Toyoty bZ4X Subaru u Solterry kladlo důraz na schopnosti jízdy v terénu s cílem oslovit zcela odlišnou skupinu zákazníků.

 

Jde tedy o typický vůz značky včetně nabídky vyspělého pohonu všech kol AWD (na rozdíl od Toyoty nebude v nabídce verze jen s pohonem předních kol) a terénního režimu X-Mode s novou funkcí Grip Control, tedy automatickou jízdou konstantní rychlostí na různých typech nezpevněných povrchů.  

 

Solterra je dlouhá 4690 mm při rozvoru náprav 2850 mm, přičemž velká světlá výška je 210 mm je typická pro vozy Subaru. Průměr zatáčení je 11,2 m. Objem zavazadlového prostoru je 421 l.

 

Základem pohonu všech kol AWD vytvářejí dva elektromotory na přední a zadní nápravě (eAxle), každý s výkonem 80 kW (109 k) a točivým momentem 168,5 N.m, ve spojení s dvoustupňovou redukční převodovkou a diferenciálem. Akumulátor s kapacitou 71,4 kWh umožňuje kombinovaný dojezd 414 až 466 km podle specifikace vozu. Díky funkci rychlého nabíjení 150 kW (DC) lze akumulátor dobít až na 80 % za 30 minut. Záruka na akumulátor je 8 let resp. 160 000 km na 70 % kapacity, nicméně Subaru slibuje udržení kapacity 90 % po 10 letech.

 

Centrální 12,3“ dotykový displej ovládá audio a cloudový navigační systém s dopravními informacemi v reálném čase. Digitální kokpit tvoří 7“ displej, který poskytuje všechny důležité informace důležité pro řízení v přirozeném zorném poli řidiče nad multifunkčním volantem. Pod volantem jsou páčky na ovládání rekuperace.

 

Základní verze Comfort má mimo jiné kompletní bezpečnostní výbavu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla a 360° panoramatickou kameru. Ve vyšších úrovních výbavy jsou k dispozici mj. i audiosystém Harman/Kardon, vyhřívání volantu nebo panoramatická skleněná střecha. K dispozici je také dvoubarevné provedení, přičemž černá střecha harmonicky kontrastuje se zbytkem karoserie. Novinkou je aplikace Subaru Care, poskytující mj. informace o stavu a nastavení vozu na dálku.

 

Pro početné milovníky značky Subaru v České republice bude ovšem Solterra jen obtížně dostupná. Z roční produkce 20 000 vozů bude 17 000 určeno pro Japonska a Spojené státy. Evropa má přiděleno jen 3000 vozů, ačkoliv už dnes je poptávka po 6000 vozech, především ve Skandinávii. Do České republiky letos pro 17 prodejců přijde jen 15 aut - 8 už bylo dodáno, 5 přijde ve 48 týdnu a dva jsou ve výrobě. Základní cena verze Comfort je 1 580 000 Kč, ale vzhledem k výše uvedenému je logické, že zprvu budou k dispozici jen vozy s nejvyšší úrovní výbavy Executive + a cenou od 1 700 000 Kč.