name | autoweek.cz

Subaru uvádí technologii New EyeSight

Subaru uvádí technologii New EyeSight

23.04.2010 | Vladimír Rybecký | Trendy

Vylepšený systém společnosti Fuji Heavy Industries využívá nejpokrokovější technologie pro zvýšení bezpečnosti vozů Subaru Legacy.

Výrobce vozů Subaru, koncern Fuji Heavy Industries (FHI), ohlásil úspěšné dokončení vývoje technologie New EyeSight (Nový zrak). Vychází ze stávajícího systému EyeSight, ale byla doplněna o nové funkce.

EyeSight bylo v roce 2008 vůbec prvním zařízením využívajícím dvojici kamer k detekci chodců a cyklistů v silničním provozu v kombinaci s funkcí nouzového brzdění a adaptivním tempomatem. Technologie New EyeSight aktivně řídí nejrůznější bezpečnostní funkce a zvyšuje úroveň komplexní bezpečnosti. Je vybavena pokročilejší a bezpečnější funkcí nouzového brzdění před kolizí (Pre-Collision Braking Control). Systém se bude od poloviny května nabízet na japonském trhu pro model Legacy. Jeho cena zatím nebyla zveřejněna.

 

Dvojice kamer systému detekuje potenciální nebezpečí střetu, varuje před ním řidiče a v případě potřeby dokáže vůz zcela zastavit. V okamžiku, kdy v nebezpečném prostoru před vozem systém zjistí překážku, například chodce, alarm varuje řidiče. Pokud řidič nezareaguje, systém začne vůz zpomalovat a v případě, že rozdíl v rychlosti vozu a překážky je větší než 30 km/h, vůz zcela zastaví. Tím umožní předejít nehodě, případně zmírnit škody.

Zdokonalen byl adaptivní tempomat s funkcí sledování působící v celém rozsahu rychlostí. Je schopen zastavit vůz v případě, že automobil jedoucí vpředu začne neočekávaně zpomalovat nebo zastavovat. Systém nyní doplňují nové funkce snižující riziko spojené s typickými situacemi zejména při pomalém popojíždění v dopravních kolonách.

 

Samočinné nouzové brzdění

Pokud se vůz přiblíží na krátkou nebo velmi krátkou vzdálenost od automobilu jedoucího vpředu, spustí se alarm varující řidiče před nebezpečím kolize. Pokud je rozdíl rychlostí pohybu obou vozidel menší než 30 km/h a řidič sám nezačne brzdit, systém samočinně vůz zpomalí nebo zastaví aby nedošlo ke střetu, resp. snížily se případné škody. Pokud je rozdíl rychlostí obou jedoucích vozů vyšší než 30 km/h, systém sníží rychlost jízdy vozidla, a tím omezí riziko nehody nebo případné škody.

Nouzový brzdový asistent

Hrozí-li nebezpečí čelního střetu, systém je schopen rozpoznat náhlé brzdění ze strany řidiče. V takovém případě se automaticky aktivuje funkci nouzového brzdového asistentu s cílem zamezit střetu nebo snížit případné škody.

Adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí

Umožňuje pohodlnou jízdu na dálnici udržováním vozu v bezpečné vzdálenosti od automobilu jedoucího vpředu. Oproti stávajícímu systému byla vylepšena funkce samočinného nouzového brzdění v pomalu jedoucí koloně nebo dopravní zácpě. Dokáže vůz zastavit a udržovat v klidu dokud se automobil vpředu opět nerozjede.