name | autoweek.cz

SUV pneumatiky Barum Bravuris 4x4 uspěly
10.04.2015 | Tiskové zprávy
Autoklub ČR testoval pro letní sezónu 16" pneumatiky určené pro SUV. Test porovnával pneumatiky tzv. ekonomického segmentu s referenční pneumatikou střední třídy Firestone Destination HP. Barum Bravuris 4x4 se vyváženým výkonem téměř vyrovnal vlastnostem referenční pneumatiky.
Pro blížící se jarní motoristickou sezonu připravil Autoklub ČR výsledky testování letních plášťů určených vozům SUV, do kterého byly zařazeny pneumatiky sedmi značek o rozměru 215/65 R16 H. Barum Bravuris 4x4 v souhrnném hodnocení předčil ostatní testované pláště v segmentu, když svými výsledky exceloval zejména na mokrém povrchu.
Test byl zaměřen na porovnání pneumatik tzv. ekonomického segmentu. Referenční pneumatikou byla zvolena Firestone Destination HP, jejíž výsledky posloužily jako srovnávací standard. Barum Bravuris 4x4 se v tomto testu Autoklubu České republiky může pyšnit nejlepšími výsledky mezi tzv. budgetovými plášti. Na mokrém povrchu totiž pneumatika excelovala téměř se stejnými výsledky jako referenční model střední třídy, a získala tak nejvyšší možné hodnocení „velmi dobrá“. Na suché vozovce pak zaznamenala druhý nejlepší výkon klasifikovaný jako „dobrý“.
Plášť otrokovické značky dosáhl na mokrém povrchu nejnižšího valivého odporu, a dokonce v tomto testu předčil i výkon referenčního výrobku. 30%rozdíl v koeficientu valivého odporu mezi vítězným a na poslední příčce umístěným vzorkem přitom znamená spotřebu paliva lišící se již zhruba o 5 %. Kategorii mokrý handling vedle referenčního Firestone Destination HP ovládl opět Barum Bravuris 4x4, jenž handlingový okruh o délce 1823 m absolvoval o 9,91 sekundy rychleji než pneumatika s nejhoršími výsledky v testu.
Při subjektivním hodnocení jízdního komfortu na mokrém povrchu se Barum Bravuris 4x4 umístil jako druhý.
Podélný aquaplaning změřil prokluz předních kol během průjezdu vodním sloupcem o výšce 9 mm, což lze přirovnat k nájezdu do vyjetých kolejí na cestě při nebo po dešti. Příčný aquaplaning pak vyhodnotil schopnost pneumatik odvádět vodu v bočním směru a měřilo se také zbytkové zrychlení při průjezdu po povrchu s vodním sloupcem vysokým 5 mm. Rozsah rychlostí od 65 do 95 km/h referoval o schopnostech plášťů odvádět vodu během rychlého nájezdu do zatáčky s hlubokou kaluží (vyjetými kolejemi). V obou těchto disciplínách domácí Barum Bravuris 4x4 svými výkony předčil všechny testované vzorky v segmentu a umístil se těsně za referenčním produktem.
Výsledky testu Autoklubu České republiky dokazují, že otrokovická značka Barum stále nabízí výhodný poměr kvality za velmi příznivou cenu.
Test byl zaměřen na porovnání pneumatik tzv. ekonomického segmentu. Referenční pneumatikou byla zvolena Firestone Destination HP, jejíž výsledky posloužily jako srovnávací standard. Barum Bravuris 4x4 se v tomto testu Autoklubu České republiky může pyšnit nejlepšími výsledky mezi tzv. budgetovými plášti. Na mokrém povrchu totiž pneumatika excelovala téměř se stejnými výsledky jako referenční model střední třídy, a získala tak nejvyšší možné hodnocení „velmi dobrá“. Na suché vozovce pak zaznamenala druhý nejlepší výkon klasifikovaný jako „dobrý“.
Plášť otrokovické značky dosáhl na mokrém povrchu nejnižšího valivého odporu, a dokonce v tomto testu předčil i výkon referenčního výrobku. 30%rozdíl v koeficientu valivého odporu mezi vítězným a na poslední příčce umístěným vzorkem přitom znamená spotřebu paliva lišící se již zhruba o 5 %. Kategorii mokrý handling vedle referenčního Firestone Destination HP ovládl opět Barum Bravuris 4x4, jenž handlingový okruh o délce 1823 m absolvoval o 9,91 sekundy rychleji než pneumatika s nejhoršími výsledky v testu.
Při subjektivním hodnocení jízdního komfortu na mokrém povrchu se Barum Bravuris 4x4 umístil jako druhý.
Podélný aquaplaning změřil prokluz předních kol během průjezdu vodním sloupcem o výšce 9 mm, což lze přirovnat k nájezdu do vyjetých kolejí na cestě při nebo po dešti. Příčný aquaplaning pak vyhodnotil schopnost pneumatik odvádět vodu v bočním směru a měřilo se také zbytkové zrychlení při průjezdu po povrchu s vodním sloupcem vysokým 5 mm. Rozsah rychlostí od 65 do 95 km/h referoval o schopnostech plášťů odvádět vodu během rychlého nájezdu do zatáčky s hlubokou kaluží (vyjetými kolejemi). V obou těchto disciplínách domácí Barum Bravuris 4x4 svými výkony předčil všechny testované vzorky v segmentu a umístil se těsně za referenčním produktem.
Výsledky testu Autoklubu České republiky dokazují, že otrokovická značka Barum stále nabízí výhodný poměr kvality za velmi příznivou cenu.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz