name | autoweek.cz

Suzuki Grand Vitara 3,2 V6 VVT - z ušlechtilého chovu

Suzuki Grand Vitara 3,2 V6 VVT - z ušlechtilého chovu

17.07.2009 | Antonín Matějka | Nové modely

Suzuki Grand Vitara vstoupila do modelového roku 2009 s celou řadou vylepšení a především se zcela novým vidlicovým šestiválcem, který vozu poskytuje nebývalý jízdní komfort na silnici i v terénu.

Modelová řada Grand Vitara se může pochlubit více než dvacetiletou historií a velmi úspěšnou obchodní bilancí na všech světových trzích. Téměř dva a půl milionu prodaných exemplářů ostatně jasně svědčí o nadčasovém designu vozu a jeho nesporných terénních schopnostech v nejrůznějších klimatických podmínkách. Modernizovaná Grand Vitara navazuje na skvělou tradici svých předchůdců a již na první pohled je jasné, že své majitele může jen příjemně překvapit.
Jemné retuše karoserie jsou nejvíce patrné v přední partii vozu, které vévodí zvýrazněná maska chladiče a lehce modifikovaný nárazník s integrovanými kruhovými mlhovkami. Směrová světla jsou nyní umístěna v krytech vnějších zpětných zrcátek a pozornému pozorovateli a opravdovému znalci vozů značky Suzuki jistě neunikne nový design osmnáctipalcových kol z lehké slitiny.
Modernizace interiéru byla zaměřena především na přístrojový a středový panel, zcela nový je například displej vestavěný do rychloměru, který přehledně zobrazuje informace z palubního počítače, podsvícení ovládacích prvků na volantu či dekorační prvky s texturou tmavého dřeva, jež navozují společně s koženým čalouněním sedadel příjemnější a komfortnější atmosféru uvnitř vozu.
Nový vidlicový šestiválec pracující ve spojení s pětistupňovou samočinnou převodovkou poskytuje vozu nadprůměrnou dynamiku a vysoký cestovní komfort při poměrně nízké spotřebě paliva. Ta se v kombinovaném silničním provozu pohybuje v rozmezí 10 až 11 l/100 km, při delším cestování ovšem klesá až pod hranici 8 l/100 km. S motorem 3,2 l se také Grand Vitara poprvé může pochlubit největší rychlostí 200 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h pod 10 sekund. Přednosti pohonné jednotky, mezi něž patří pružnost v nízkých a středních otáčkách a kultivovanost běhu, vynikají i při jízdě v terénu. Automobil vybavený elektronicky aktivovaným závěrem mezinápravového diferenciálu a redukční převodovkou (ovládá se přepínačem na středovém panelu) snadno překonává i větší terénní nerovnosti a prudké srázy, k čemuž do značné míry přispívají krátké převisy karoserie a značná zkřižitelnost obou náprav. Komfort při provozu na nezpevněných komunikacích navíc zvyšuje rám integrovaný do karoserie a standardně dodávaný asistent pro rozjezd do kopce a plynulou jízdu ze strmých srázů. Velmi nás překvapily vynikající terénní schopnosti pneumatik, a to jak na rozbahněném, tak i zasněženém povrchu.
Špičková verze Grand Vitary s vidlicovým šestiválcem 3,2 l nabízí přesvědčivé jízdní parametry na silnici i v terénu, elegantní design karoserie a bohatou základní výbavu zahrnující mimo jiné samočinnou klimatizaci, xenonové světlomety, tempomat či navigační systém s barevným displejem. Velmi lákavá je rovněž pořizovací cena 759 900 korun.

 

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

 

Motor

 

Zážehový vidlicový šestiválec s rozvodem 2xOHC. Zdvihový objem 3 195 cm3. Největší výkon 171 kW (233 k) při 6200 1/min. Největší točivý moment 291 N.m při 3200 1/min. Pětistupňová samočinná převodovka. Pohod všech kol.

 

Karoserie

 

Pětidveřové kombi

 

Rozměry a hmotnosti

 

Délka 4500 mm, šířka 1810 mm, výška 1695 mm. Rozvor 2640 mm. Pohotovostní hmotnost 1753 kg, užitečná hmotnost 417 kg. Objem palivové nádrže 66 l. Objem zavazadlového prostoru 0,398 - 1,386 m3.

Jízdní výkony

 

Největší rychlost 200 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za
9,3 s. Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) 14,4/8,3/10,6 l/100 km.

 

Základní cena

 

759 900 Kč vč. DPH

 

 

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka
\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Na silnici \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"
Kvalita \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"
Bezpečnost \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"
Pohodlí \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"
Náklady \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

Celkem \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"

Hodnocení: \"1\"\"\"\"\"\"\"\"\" - horší než průměr, \"1\"\"1\"\"\"\"\"\"\" - slušný standard, \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\" - docela dobré, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"\" - vynikající, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" -zcela mimořádné