name | autoweek.cz

Suzuki  útočí na více frontách

Suzuki útočí na více frontách

07.02.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Suzuki ve spolupráci s automobilkou Maruti představilo v Dillí dva zajímavé koncepty. Další připravuje pro Ženevu. Suzuki Ertiga, Suzuki XA Alpha i G70 mají hodně blízko k sériové podobě a určitě by o ně byl zájem i v Evropě.

V Indii zřejmě nastává čas velkoprostorových vozidel. Na autosalonu v Dillí jej předvedlo GM i Hyundai. Také vedoucí automobilka na indickém trhu Maruti Suzuki ukázala koncept toho, čemu říká \"první indické kompaktní velkoprostorové vozidlo\" neboli Ertiga.

Jde o kompaktní MPV určené pro sériovou výrobu. Šinzo Nakaniši, výkonný ředitel a nejvyšší výkonný šéf Maruti Suzuki, vysvětlil, že toto MPV posílí pozici Suzuki na stále více zalidněném trhu: \"Vzhledem k tomu, že Indie bude do roku 2020 patřit mezi největší globální automobilové trhy, Maruti Suzuki zde posílí svou vedoucí pozici. S modelem Ertiga vstoupí do segmentu užitkových vozidel a v Indii vytvoří nový segment kompaktních MPV.\"

To je přesně to, co potřebujete, kdy jste výrobce automobilů - automobil definující novou třídu, nikoli jen automobil, který je ve své třídě nejlepší.

Velkoprostorová vozidla jsou na indickém trhu nejrychleji rostoucím segmentem. Za poslední čtyři roky zaznamenaly růst kolem 15 %. Sedmimístná Ertiga (s uspořádáním 2-3-2) se bude dodávat se zážehovými i vznětovými motory. Zcela nový výkonný a lehký zážehový motor K-14 VVT podává výkon 70 kW (95 k) při 6000/min. Vznětový motor DDiS Super Turbo o objemu 1,3 l má mít největší výkon 66 kW (88 k) při 4000/min a největší točivý moment 200 N.m při 1750/min.

Japonsko-indická automobilka rovněž představila koncept XA Alpha, popisovaný jako \"Malý bůh pro velkou budoucnost\". Připomíná legendární Suzuki Samurai v podobě pro 21. století.

Suzuki uvádí, že stylizace tohoto malého SUV, přímo konkurujícího novému Fordu Ecosport a připravovanému Opelu Mokka, byla inspirována tradičními indickými zápasníky. Na jeho vzhledu vozu je ale neméně patrný i vliv Range Roveru Evoque. Zajímavější než design je ale otázka, zda se toto vozidlo objeví i jinde než v Indii. Mohlo by totiž jít o nástupce SX4. Jde ale o robustnější vůz, který se více blíží SUV s pohonem všech kol. Objevují  se proto úvahy, že by Suzuki mohlo napodobit Subaru v nižších kategoriích ve snaze posunout se směrem k pozici \"Audi Junior\". Trh  malými SUV každopádně získává po celém světě velký zájem kupujících a už i globální giganti se směrují své vstupní modely pro stále náročnější rozvíjející se trhy.

Na první pohled se zdá, že bohatě prosklený koncept je vylepšenou verzí hatchbacku Swift. Podle některých zpráv je skutečně postaven na platformě Swiftu, zatímco jiné uvádějí, že základ tomuto konceptu propůjčil terénní vůz Maruti Suzuki Gypsy, vycházející z modelu Jimny. Suzuki XA Alpha je jen o pár centimetrů kratší a užší než Evoque, ale je stejně vysoký jako čtyřdveřový Evoque. Plány na výrobu se budou odvíjet podle toho, jak bude vyhodnocena odezva veřejnosti. A ta byla podle všeho docela pozitivní. Kdy bude sériová verze k dispozici je ale zatím naprosto nejasné. Určitě by měla mít v nabídce pohon všech kol a řadu zážehových motorů série K a motor DDIS o objemu 1,3 l.

Na Autosalonu v Ženevě Suzuki předvede koncept miniauta G70. V podstatě jde o studii, která byla uvedena na podzim 2011 na autosalonu v Tokiu pod jménem Regina. Jedná se o vůz velikostí i zaměřením připravený konkurovat Fiatu 500. Pohání jej zážehový motor 660 cm3 kombinovaný s převodovkou CVT, regenerativním brzděním a systémem start-stop. Jde o auto dlouhé jen 3,5 m a široké 1,6 m. Ze spojení vynikající aerodynamiky s hmotností jen 730 kg vychází velmi nízká spotřeba pod 4,0 l/100 km.