name | autoweek.cz

Suzuki uvádí novou generaci SUV S-Cross

Suzuki uvádí novou generaci SUV S-Cross

26.11.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nový S-Cross by se měl zákazníkům představit začátkem roku 2022. Kromě mild hybridního systému bude poprvé k dispozici také plně hybridní verze s automatizovanou převodovkou, ale až ve druhé polovině roku 2022.
Suzuki S-Cross při 15. výročí uvedení na trh vstupuje do třetí generace. Kompletně přepracovaná karoserie působí moderněji a hranatěji. S-Cross zůstává u standardního pohonu předních kol, za příplatek je i pohon všech kol AllGrip Select.
 
Zážehový motor přeplňovaný turbodmychadlem 1,4 l BoosterJet ve spojení s mild hybridním systémem 48 V SHVS poskytuje 95 kW (129 k) a maximální točivý moment 235 Nm. Systém zahrnuje integrovaný startér/generátor ISG, 48 V Li-Ion akumulátor a DC/DC měnič, který převádí napětí 48 V pro 12 V elektrický systém. Elektromotor 10 kW v roli ISG podporuje zážehový motor při rozjezdech a akceleraci.
 
Funkce Torque Fill poskytuje dodatečný točivý moment při nízkých otáčkách motoru, takže vozidlo okamžitě reaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Funkce Torque Boost zase poskytuje podporu kolem otáček 2000/min dokud nezareaguje turbodmychadlo a zajistí tak rovnoměrnější zrychlení.
 
S pohotovostní hmotností 1195 kg včetně řidiče je nový S-Cross relativně lehký. Tomu odpovídá i spotřeba 5,1 l/100 km. S šestistupňovým automatem a pohonem všech kol je tato hodnoty jen nepatrně vyšší.
 
Ve standardní výbavě budou LED světlomety, elektricky ovládaná okna, vyhřívaná přední sedadla, systém bezklíčového vstupu a komplexní sestava asistenčních systémů, které využívají kamery a senzory.
 
Nový S-Cross se bude vyrábět v továrně Magyar Suzuki odkud se bude vyvážet i do Latinské Ameriky, Oceánie a Asie. Prodej v Evropě odstartuje na konci letošního roku.
 
V druhé polovině roku 2022 Suzuki pro S-Cross přidá novou plně hybridní verzi označovanou jako Strong Hybrid. Systém kombinuje nově vyvinutý spalovací motor s motor/generátorovou jednotkou MGU a automatizovanou převodovkou AGS. Umožní jízdu v hybridním režimu i čistě elektrickou jízdu s vypnutým zážehovým motorem.