name | autoweek.cz

Suzuki Vitara úplně nově

Suzuki Vitara úplně nově

10.06.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nová Vitara má kompaktní rozměry, aby vyhověla potřebám využití v městském provozu, propracovaný systém pohonu všech kol Suzuki AllGrip a moderní bezpečnostní systémy i možnosti konektivity.
Modelová řada Suzuki Vitara byla uvedena na trh v roce 1988. V průběhu let se měnila velikost i technika vozu. Nyní se po více než čtvrtstoletí to nejlepší z dědictví Vitary představuje v podobě moderního SUV. Nová Vitara nahrazuje i model Grand Vitara. Ač je o 130 mm kratší, nabízí stejný vnitřní prostor.
 
Mimořádně lehká a tuhá nosná struktura karoserie Suzuki TECT (Total Effective Control Technology) ve velkém rozsahu využívá ultravysokopevnostní oceli. S pohotovostní hmotností 1075 kg patří Vitara k nejlehčím SUV na trhu. Díky tomu se může chlubit nejnižší spotřebou paliva mezi vozy s pohonem 4x4 a klasickým spalovacím motorem - ve verzi 1,6 DDiS AllGrip má kombinovanou spotřebu jen 4,2 l/100 km, s pohonem předních kol dokonce jen 4,0 l/100 km.
 
Celková délka vozu s výhradně pětidveřovou karoserií je 4175 mm při rozvoru náprav 2500 mm. Zavazadlový prostor má základní objem 375 l. Překonávání terénních překážek pomáhají světlá výška 185 mm, velká kola 17", přechodový úhel 17,7° a nájezdové úhly 18,2° vpředu a 28,2° vzadu.
 
Novou Vitara pohání buď zážehový čtyřválec 1,6 l (řada M16A) nebo vznětový čtyřválec 1,6 l (řada D16AA) s novým systémem recirkulace spalin EGR a elektronickým řízením geometrie lopatek turbodmychadla (VGT). Zážehový motor 1,6 VVT má výkon 88 kW při 6000/min, točivý moment 156 N.m při 4400/min a je spojen s pětirychlostní převodovkou nebo novou šestirychlostní samočinnou převodovkou s hydrodynamickým měničem. Turbodiesel 1,6 DDiS má výkon 88 kW při 3750/min, maximální točivý moment 320 N.m při 1750/min a navazuje na něj šestirychlostní převodovka. Standardní výbavou je systém Auto Stop Start.
 
Systém AllGrip se čtyřmi volitelnými jízdními režimy (Auto, Sport, Snow a Lock) debutoval v Suzuki S-Cross. Ve Vitaře je rozšířený o nové funkce předvídání a asistent pro sjíždění svahu. Nová předvídavá funkce dává systému schopnost předpovídat možnost prokluzu předních kol na základě povahy vozovky, signálů od plynového pedálu a řízení. Systém ALLGRIP v nové Vitaře díky tomu připojuje pohon zadních kol ještě před protočením těch předních.
 
K dispozici je 7" dotyková obrazovka přes níž lze pomocí systému MirrorLink ovládat i chytrý telefon.
 
Radarový senzor systému RBS (Radar Brake Support) sleduje dění před vozidlem a upozorňuje na riziko kolize, pomáhá při aktivním brzdění, případně snižuje následky nevyhnutelného střetu.
 
Suzuki chce s Vitarou oslovit především mladé páry a mladé rodiny. Proti potenciálním rivalům, jako jsou Renault Captur nebo Peugeot 2008, nabízí vyspělý pohon všech kol. V tom může Vitaře konkurovat jen Fiat 500X. Zajímavostí je možnost individualizace pomocí sad Urban Paket a Outdoor Paket doplněných o dvoubarevné lakování.
 
Nová Suzuki Vitara se vyrábí v maďarském závodě v Ostřihomi, ale prodávat se bude po celém světě. V Evropě by se tento model měl stát nejprodávanějším vozem značky Suzuki s prodejem okolo 70 000 vozů ročně. Základní cena na českém trhu je 386 700 Kč za verzi 1,6 VVT 4x2 Comfort, tatáž varianta s pohonem 4x4 AllGrip je za 440 450 Kč.