name | autoweek.cz

Syntetické palivo pro oldtimery

Syntetické palivo pro oldtimery

08.08.2022 | Vladimír Rybecký | Trendy

Klasická auta mohou jezdit klimaticky neutrálním způsobem. ADAC chce prokázat, že klasický vůz lze provozovat CO2 neutrálně se synteticky vyrobeným palivem.

„V budoucnu mohou řidiči historických automobilů aktivně přispívat k ochraně klimatu používáním e-paliv. V rámci tříletého projektu chceme ukázat, že klasický vůz lze provozovat CO2 neutrálně se synteticky vyrobeným palivem,“ vysvětluje sportovní prezident ADAC Dr. Gerd Ennser účast VW T 1 při znovuobnovené Olympia rallye ADAC.

 

VW Transporter 1500 (Combi typu 23) vyrobený v roce 1964 a poháněný CO2 neutrálním syntetickým palivem absolvuje vytrvalostní test v reálných podmínkách při soutěži historických vozidel připomínající nejdelší a nejnáročnější rallye své doby konanou v roce 1972 u příležitosti olympijských her v Mnichově. Soutěž dlouhá 2252 km proběhne od 8. do 13. srpna. Pro použití v soutěži s e-palivem nemusel být historický Bulli silniční hlídky ADAC předem technicky přestavován.

 

První test vzduchem chlazeného čtyřválcového boxeru Volkswagen se syntetickým palivem se uskutečnil při ADAC Germany Classic v polovině července. „Během jízdy klasických aut CO2 neutrální VW Bulli úspěšně absolvoval více než 220 km a jel perfektně,“ uvedl člen představenstva ADAC Lars Soutschka.

 

Automobilový klub ADAC je členem zájmového sdružení e-Fuel Alliance, které se věnuje průmyslové výrobě syntetických kapalných paliv s využitím obnovitelných zdrojů energie. Patří do něj jednotlivci, sdružení, zástupci zaměstnanců a zaměstnavatelů a specialisté z obchodu s minerálními oleji a průmyslu minerálních olejů, automobilového průmyslu a dodavatelského průmyslu pro automobilový průmysl, strojírenství, výzkumu a vědy, leteckého a námořního sektoru, chemického průmyslu a oblasti výroby a distribuce energií.