name | autoweek.cz

Technické centrum SEAT slaví 40. výročí

Technické centrum SEAT slaví 40. výročí

28.07.2015 | Antonín Matějka | Aktuality

V roce 1975 otevřela španělská automobilka SEAT vlastní technické centrum, které se stalo základem pro další úspěšný vývoj vozů této značky.
Technické centrum SEAT (CTS) zahájilo svou činnost na ploše 130 000 m2 s 211 zaměstnanci. V současnosti má CTS plochu 200 000 m2 a pracuje v něm více než 900 inženýrů a techniků. Do konce letošního roku se jejich počet zvýší na 1000. CTS se v průběhu celé své čtyřicetileté historie nepřetržitě rozšiřovalo a rozvíjelo a v jeho okolí vznikly další významné budovy a centra. Nejdůležitější z nich je výrobní závod Martorell, který byl slavnostně otevřen v roce 1993 a v současnosti patří mezi nejmodernější a nejekologičtější výrobní závody v Evropě. Martorell vyrábí 2100 vozů denně (443 000 vozů v roce 2014). SEAT prodává své vozy v 75 zemích.
 
V CTS byly vyvinuty legendární modely SEAT, mezi něž patří mimo jiné Leon, Ibiza, Toledo, Alhambra, Malaga, Marbella, Cordoba, Altea a Arosa. Díky společnému vývojovému procesu v CTS mají všechny uvedené modely specifický charakter a tvarové řešení, jimiž dávají jasně najevo svou příslušnost ke značce SEAT. CTS vyvíjí také koncepční vozy, které mají buď futuristický design, nebo přinášejí inovace, které předchozí modely neměly. Tato vozidla se zapsala do jedinečné historie automobilu ve Španělsku: od prvního prototypu Ibiza Cabrio (1986) a následujících konceptů Proto TL a Proto C (1990), přes koncepty Marbella Playa (1991), Concept T (1992), Concept T Cabrio (1993), Cordoba Cabrio (1996), Bolero (1998), Formula (1999), Salsa (2000), Salsa Emocion (2000), Tango (2001), Cupra GT (2003), Leon Prototipo (2005), Ibiza Vaillante (2006), Altea Freetrack (2007), Tribu (2007), Bocanegra (2008), IBZ (2009), IBE (2010), IBX (2011), IBL (2011), Toledo Concept (2012) a Ibiza Cupster (2014) až po studii 20V20 (2015). CTS rovněž vyvinulo a zavedlo do výroby nejvyspělejší technické systémy, ekologické verze Ecomotive a systémy v oblasti konektivity.
 
CTS je v současnosti „znalostním centrem“, místem, kde je definována budoucnost automobilu a kde vznikají odpovědi na výzvy v automobilovém průmyslu. SEAT již vyvíjí a vyrábí nejvyspělejší techniku ve snaze o inovace ve čtyřech klíčových oblastech pro automobilový průmysl, ať se jedná o snižování emisí CO2, inovativnější, funkčnější a efektivnější konstrukci, konektivitu, nebo zvyšování úrovně aktivní a pasivní bezpečnosti vedoucí až k autonomní jízdě. SEAT například již v průběhu uplynulých osmi let snížil průměrné emise CO2 o 21 %. Tohoto snížení bylo dosaženo optimalizací motorů, zavedením systému start/stop, vylepšením aerodynamiky a lehkou konstrukcí. V důsledku toho má 66 % vozů SEAT, prodávaných v Evropě, emise CO2 pod hranicí 120 g/km. Společnost SEAT již investovala i do alternativních pohonů – prodává například modely Leon TGI a Mii EcoFuel na stlačený zemní plyn – a je již dobře připravena na podporu vozidel s elektrickým pohonem.
 
Technické centrum se ve svém vývoji v posledních letech zabývá také dalším zvyšováním bezpečnosti, zejména optimalizací prvků aktivní a pasivní bezpečnosti. Do výbavy modelů SEAT jsou již zařazovány vyspělé asistenční systémy a funkce adaptivního tempomatu. CTS neustále pracuje na vývoji dalších inovací pro modely SEAT. V následujících letech se stanou běžnou součástí výbavy vozů SEAT systémy pro připojení přenosných zařízení, integraci aplikací do informačního a zábavního systému vozu, systémy pro komunikaci s ostatními vozidly (komunikace „car-2-car“) a ovládání funkcí vozidla prostřednictvím chytrého telefonu. Tyto inovace usnadní mobilitu ve městech a podpoří ještě efektivnější interakci s vozem.

Skvělým příkladem zaměření značky SEAT na budoucnost je Leon, který dosahuje vynikajících výsledků ve srovnávacích testech a představuje bod obratu v historii společnosti SEAT. Nabídka značky SEAT proto prochází tzv. procesem „leonizace“, v jehož rámci budou na hodnotách „Leonu“ postaveny všechny nové modely, ať se jedná o design, funkčnost, nejvyšší kvalitu, dostupnost, spolehlivost a jedinečné technické inovace.
 
SEAT je jedním z hlavních pilířů španělského průmyslu a největší společností v automobilovém odvětví, které v současnosti představuje 10 % španělského HDP. SEAT tvoří přibližně 1 % španělského HDP a 4 % katalánského HDP. Mnoho malých a středně velkých společností závisí na výrobě společnosti SEAT, která přímo a nepřímo zaměstnává přibližně 70 000 lidí.
 
 
  • V CTS bylo v uplynulém roce uskutečněno 55 000 simulací a ujeto více než 1 200 000 testovacích kilometrů ve fázi posledních zkoušek.
  • CTS pracovalo v roce 2014 na 360 projektech a vyvinulo 58 prototypů.