name | autoweek.cz

Tesla Model 3 světovou jedničkou
04.08.2020 | Vladimír Rybecký | Statistiky
I když na různých trzích kralují různá elektricky poháněná vozidla, jako např. Renault Zoe ve Francii i v celé Evropě nebo Audi e-tron v Norsku, celosvětově světě nemůže být o absolutní jedničce pochyb. Je jí Tesla Model 3.
Podle statistik EV Volumes se v první polovině roku 2020 prodalo tolik vozů Tesla Model 3 jako dalších šesti nejprodávanějších elektrifikovaných vozidel dohromady. Přitom stále ještě po světě existuje mnoho trhů, kde se Model 3 neprodává a zájemci zde čekají, až se u nich otevře první prodejní resp. dodací středisko Tesla, aby si jej také mohli koupit. Nemůže tedy být pochyb o tom, že prodej Modelu 3 by mohl být ještě trochu vyšší. Pro společnost Tesla ovšem je současně problémem další zvyšování produkce Modelu 3 a Modelu Y v továrně ve Fremontu. Oba modely se zde vyrábějí na společné lince, takže je na rozhodnutí společnosti, který z nich do budoucna dostane přednost.
Tesla Model 3 v první polovině roku 2020 zaujal 15 % z celkového prodeje vozidel s nabíjením. Následují nejprodávanější elektromobil v Evropě Renault Zoe, který se ale jinde ve světě prakticky vůbec neprodává, s podílem 4%, a Nissan Leaf s podílem 3 %. Další vozy, Volkswagen e-Golf , BYD Qin Pro EV, plug-in hybridní BMW 530e, Hyundai Kona EV, plug-in hybridní Mitsubishi Outlander PHEV, Audi e-tron, plug-in hybridní Volkswagen Passat GTE a GAC Aion S, se pohybují kolem podílu 2 %.
Zajímavostí je, že tři vozy, které následují Model 3, mají podstatně kratší dojezd než Tesla i než následující tři vozy s čistě elektrickým pohonem. Další zajímavostí je, že navzdory velké nabídce plug-in hybridních modelů se pouze tři z nich dostaly do první dvacítky.
Tesla Model 3 v první polovině roku 2020 zaujal 15 % z celkového prodeje vozidel s nabíjením. Následují nejprodávanější elektromobil v Evropě Renault Zoe, který se ale jinde ve světě prakticky vůbec neprodává, s podílem 4%, a Nissan Leaf s podílem 3 %. Další vozy, Volkswagen e-Golf , BYD Qin Pro EV, plug-in hybridní BMW 530e, Hyundai Kona EV, plug-in hybridní Mitsubishi Outlander PHEV, Audi e-tron, plug-in hybridní Volkswagen Passat GTE a GAC Aion S, se pohybují kolem podílu 2 %.
Zajímavostí je, že tři vozy, které následují Model 3, mají podstatně kratší dojezd než Tesla i než následující tři vozy s čistě elektrickým pohonem. Další zajímavostí je, že navzdory velké nabídce plug-in hybridních modelů se pouze tři z nich dostaly do první dvacítky.
prodej 1. pol. 2020 | max. dojezd km (WLTP) | ||
1. | Tesla Model 3 | 142 346 | 560 |
2. | Renault Zoe | 37 154 | 395 |
3. | Nissan Leaf | 23 867 | 385 |
4. | Volkswagen e-Golf | 21 165 | 232 |
5. | BYD Qin Pro EV | 20 990 | 423 |
6. | BMW 530e | 20 586 | - |
7. | Hyundai Kona EV | 19 286 | 470 |
8. | Mitsubishi Outlander PHEV | 18 531 | - |
9. | Audi e-tron | 17 592 | 400 |
10. | Volkswagen Passat GTE | 15 670 | - |
11. | GAC Aion S6 EV | 14 516 | 513 |
12. | SAIC Baojun E-Series | 13 673 | 270 |
13. | Tesla Model Y | 13 415 | 540 |
14. | Peugeot e-208 | 13 266 | 340 |
15. | Tesla Model X | 12 461 | 487 |
16. | Kia Niro EV | 12 157 | 455 |
17. | SAIC MG eZS EV | 11 768 | 262 |
18. | BAIC EU Series | 11 722 | 463 |
19. | Nio ES6 | 11 711 | 513 |
20. | Chevrolet Bolt | 11 496 | 386 |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz