name | autoweek.cz

Tesla Model S z Mototechny Premium

Tesla Model S z Mototechny Premium

10.04.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Mototechna Premium zahajuje testovací provoz elektromobilu Tesla Model S. Automobil model Tesla S je čtyřdveřový, téměř 5 m dlouhý plně elektricky poháněný luxusní sedan od firmy Tesla Motors. 

Mototechna Premium má elektromobil Tesla Model S ve své nabídce zánovních vozů jako vůbec první prodejce ojetých aut v České republice.

„Segment ojetých vozů se velmi dynamicky vyvíjí. Mototechna Premium je dalším důkazem naší reakce na rodící se trh. Jsme orientováni do budoucnosti. Naše společnost proto již dříve deklarovala svůj zájem připravit se včas na postupný nástup elektromobilů. Proto spolupracujeme se společností ČEZ na výstavbě dobíjecích stanic na našich pobočkách. Zatím je jich v jednání deset, jedna již byla postavena v Praze a v pokročilé fázi jsou přípravy dobíjecích stanic v Brně a v Českých Budějovicích. Dalším krokem bylo zakoupení vozu Tesla Model S, který je pomyslnou vlajkovou lodí značky Mototechna Premium v oblasti elektromobility,“ dodala Karolína Topolová.

Svými rozměry se Tesla S řadí do vyšší střední třídy. Nosná struktura je z hliníku. Konstrukce vozu je unikátní v tom, že pod celým podvozkem je vyměnitelný akumulátor. Právě díky jeho umístění a nízkému těžišti má vůz navzdory vyšší hmotnosti 2 100 kg dobré jízdní vlastnosti. Trakční elektromotor je s celým ústrojím pohonu uložen na zadní poháněné nápravě.

Vůz během jízdy nevydává žádný hluk a v kabině je slyšet pouze odvalování pneumatik, tichý zvuk větru a při prudší akceleraci jemné bzučení motoru.

Model S se vyrábí ve třech verzích s různými trakčními elektromotory i akumulátory. Nejvýkonnější elektromotor má výkon 310 kW (421 k)a točivý moment 600 N.m. S tímto výkonem dokáže Model S zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,4 s a jeho maximální rychlost činí 210 km/h.

Elektromobil je poháněn akumulátorem o kapacitě 85 kWh, což podle Evropské normy NEDC stačí na ujetí až 502 km. To z něj dělá v současné době elektromobil s nejvyšším dojezdem na trhu. Spotřeba elektrické energie je 24 kWh na 100 km, což je zhruba ekvivalentem pro 2,6 l benzinu na 100 km. Prostřednictvím třífázové zásuvky 32 A se akumulátor téměř plně dobije za 4 hodiny. Běžná domácí zásuvka 16 A dobije akumulátor za zhruba 15 hodin.

Ovládání palubních systémů zajišťuje 17“ dotykový displej umístěný uprostřed palubní desky. S jeho pomocí lze ovládat vozidlo nebo získat přístup k internetu přes integrovaný internetový prohlížeč.

Podlaha v interiéru je plochá. Zadní sedadla poskytují dostatek prostoru pro tři cestující.

Vpředu i vzadu jsou zavazadlové prostory s objemem, který v případě sklopení zadních sedadel dosáhne v součtu až 1795 l. V případě prázdného zadního zavazadlového prostoru je schopen vůz pojmout další dvě osoby. V zavazadelníku jsou pod krytem dvě menší sedadla. Zde je možné usadit dvě děti, které pak sedí opačně a ven se dívají zadním oknem.

Výroba vozu Tesla Model S byla zahájena v Kalifornii v roce 2012. Verze určené pro evropský trh se kompletují v nizozemském Tilburgu. Cena vozu pro prodej je předběžně stanovena na 3,35 milionu korun.