name | autoweek.cz

Testy ukazují, že motory Fiatu vyhovují emisním normám

Testy ukazují, že motory Fiatu vyhovují emisním normám

10.06.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Verze Fiatu 500X se vznětovým motorem MultiJet se stala centrem německo-italského sporu o vysokých emisích. Německá organizace DUH požaduje okamžitý zákaz jeho prodeje, ale Italové tvrdí, že je zcela v normě.
Italský ministr dopravy Graziano Delrio prohlásil, že vznětové motory společnosti Fiat Chrysler byly testovány a splňují emisní pravidla poté, co německá média uvedla, že u nich byly zjištěny nesrovnalosti.
 
Německo začalo testovat vozy několika automobilek v důsledku skandálu s emisemi vznětových motorů, který způsobilo používání podvádějícího software ve vozech skupiny Volkswagen.
 
„U žádných modelů se vznětovými motory jsme nenalezli žádná nezákonná zařízení kromě těch, které byly objeveny ve vozech Volkswagen,“ řekl v Lucembursku Delrio. Mluvčí z Říma jeho reakci potvrdil. Vozy Fiat při testu prokázaly plnou shodu s emisními postupy při testech „probíhajících za jízdy a vyloučili jsme jakékoli zavádějící postupy,“ uvedl.
 
Německo požádalo italské orgány, aby prověřily vozy Fiat poté, co německá media zveřejnila zprávy tvrdící, že Fiat 500X používá zařízení uzavírající systém recirkulace spalin EGR, což vede ke zvyšování emisí na příliš vysokou úroveň. Německá média vycházejí z nestandardních měření realizovaných organizací Deutschland Umwelthilfe (DUH). Právě DUH vyzval německé orgány, aby s okamžitou platností zakázal v zemi prodej vozů Fiat 500X s motory MultiJet.
 
Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt kritizoval Fiat Chrysler za to, že se odmítl zúčastnit setkání, při němž by se německé požadavky měly projednat.
 
Německá média obdobně na základě měření organizace DUH už dříve napadla i francouzskou automobilku Renault. DUH ale z podvádění obvinil také německé automobilky Mercedes-Benz a Opel.