name | autoweek.cz

Toyota Aygo X: první hybrid ve své třídě

Toyota Aygo X: první hybrid ve své třídě

03.06.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Toyota uvádí nejmenší model Aygo X z produkce české továrny v Kolíně v modernizované podobě pro modelový rok 2026. Za novou tváří se ukrývá hybridní pohon z modelu Yaris. Nové Aygo X se na evropském trhu začne prodávat koncem roku 2025.

Toyota jako jedna z mála zůstává věrná segmentu malých vozů, který většina výrobců v posledních letech opustila. Od uvedení Aygo X na trh v roce 2022 se v Evropě prodalo 287 000 těchto vozů. Nyní Toyota svůj základní model v nabídce vylepšuje. Jako první vůz segmentu přijde s hybridním pohonem.

 

Dosud bylo Aygo X k dispozici jen se zážehovým tříválcem 1,0 l. Jeho náhradou za výkonnější a při tom úspornější hybridní pohon Toyota zatraktivnila svůj nejmenší model. Propracovaná přední část působí dynamičtějším dojmem. Kvůli většímu motoru i pro elektromotor museli konstruktéři prodloužit přední část karoserie. Přední převis je proto nyní o 76 mm delší.

 

Přizpůsobení modelu Aygo X pro umístění hybridního pohonu při zachování stejného rozvoru náprav 2430 mm a objemu zavazadlového prostoru 213 l si vyžádalo i další úpravy. Poprvé v hybridním vozidle Toyota jsou dvě sady akumulátorů umístěné vedle sebe po celé šířce podlahy v podélném uspořádání pod zadními sedadly, zatímco ostatní hybridní modely Toyoty používají paralelní uspořádání, které vyžaduje víc prostoru po délce. Aygo X používá platformu GA-B jako Yaris a Yaris Cross. Průměr otáčení je jen 9,4 m.

 

Celkový systémový výkon dosahuje maximálně 85 kW (116 k), takže je v porovnání s předchozí nehybridní verzí vyšší o 32 kW (44 k). Poskytuje Aygu X obratnost pro dynamické ježdění v městském provozu.

 

Poprvé bude v rámci modelu Aygo X představena i verze GR Sport s dvoubarevnou podobou a specifickými doplňky.

 

Foto: Toyota